خانهمقالاتکانال چهارگوش دستگاهی

کانال چهارگوش دستگاهی

کانال چهارگوش دستگاهی

از هنگامی که مسئله تولید هوا برای فضاهای گوناگون مطرح شده است، نام کانال چهارگوش بر سر زبان ها افتاد. اما در ابتدا کانال چهارگوش دستگاهی مطرح نبود چرا که در ابتدای امر کانال های چهارگوش به کمک دست و نیروی انسانی به وجود می آمد به همین دلیل خطای انسانی وجود داشت و به تبع آن مشکلات و مسائل فراوانی را به وجود می آورد چراکه با کیفیت و دقت مناسبی تولید نمی شد و کانال ها ایرادات و مشکلاتی داشتند و وقتی داخل سیستم های تهویه قرار می گرفتند و سیستم را دچار اختلال می نمود.

با گذشت زمان همان طور که علم و تکنولوژی در این زمینه پیشرفت نمود و ماشین آلات حرفه ای ساخته شد، ساخت کانال های چهارگوش به کمک ماشین آلات و دستگاه ها انجام گرفت به همین دلیل نام کانال چهارگوش دستگاهی بر روی آنها گذاشته شد و دیگر با این نام مطرح گشتند. کانال چهارگوش دستگاهی از همه نظر بسیار بهتر و پر کاربرد تر از کانال های چهارگوش قدیمی و سنتی هستند.

اولین برتری کانال چهارگوش دستگاهی (Rectangular Duct) این است که به دلیل آنکه این کانال ها به کمک ماشین آلات تولید می گردند، با دقت و کیفیت بسیار بالایی ساخته می شوند به همین دلیل دارای هیچ گونه نقص و ایرادی نمی باشند. به همین دلیل در طول عمر کارکرد خود دچار مشکل نمی گردند در نتیجه مدت زمان بیشتری به کار با کیفیت خود ادامه داده و رادمان کاری سیستم را هم افزایش می دهند.

به همین دلیل کانال چهارگوش دستگاهی در طول عمر کاری خود نیاز به تعمیر، نگهداری و تعویض پیدا نمی کند چراکه به صورت دقیق و اصولی تولید شده است و سیستم را دچار اختلال نمی نماید. در نتیجه هزینه های ناشی از تعمیرات برای کانال چهارگوش دستگاهی وجود نداشته و موجب صرفه جویی بسیاری در هزینه های پروژه می گردد.

کانال چهارگوش دستگاهی با سرعت بسیار بالاتری نسبت به کانال های چهارگوش سنتی تولید می گردند چراکه آن نوع از کانال ها به کمک نیروی انسانی تولید می شدند و این امر موجب طولانی شدن پروسه تولید می شد اما کانال چهارگوش دستگاهی به دلیل آنکه با ماشین آلات حرفه ای تولید می شوند با سرعت بسیار بالاتری تولید می گردند با سرعت بالایی هم نصب و اجرا می گردد در نتیجه در زمان هم بسیار صرفه جویی می گردد.

کانال چهارگوش دستگاهی به دلیل کیفیت ساخت بالا در برابر عوامل جوی و محیطی احتمالی بسیار مقاوم می باشد. رطوبت را به خود جذب نمی نماید، در مقابل سرما و گرما هم بسیار مقاوم است و اگر در ساختارش از ورق گالوانیزه هم استفاده گردد، مقاومتش چندین برابر شده و در برابر ضربه و فسار، انواع اسید ها و آلاینده های موجود در هوا و… هم از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد.

کانال چهارگوش دستگاهی دارای ساختار بسیار مستحکم و مقاومی می باشد و همین امر موجب شده است تا ظاهر زیبا و شکیل داشته باشد. به همین دلیل نیاز نیست تا حتما کانال چهارگوش دستگاهی را در زیر سقف های کاذب پنهان نماییم. حتی می توان از آنها در زیر سقف و به صورت روکار هم استفاده نمود تا به ظاهر سقف جلوه ای خاص و زیبا ببخشد و به عنوان تزئینات سقف در بسیاری از فضاها و کاربری های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد.

کانال چهارگوش دستگاهی در هنگام استفاده در سیستم های کانال کشی و تهویه مطبوع نیاز به محصولات جانبی و لوازم کمکی بسیاری دارد. که آنها نیز در کنار کانال چهارگوش دستگاهی به کمک ماشین آلات با کیفیت بسیارخوب و بالا ساخته و پرداخته می گردند. این قطعات شامل موارد گوناگونی نظیر سه راه، چهارراه، سه راه شلواره، شلواره، رابط، بست، ساپورت، دمپر و… می باشد که حضور آنها در پروژه و در کنار کانال چهارگوش دستگاهی به تکمیل و ادامه پروژه کمک می نماید.

کانال چهارگوش دستگاهی در انواع سیستم های تهویه مطبوع و انواع کاربری ها و فضاها مورد استفاده قرار می گیرد و درواقع هیچ گونه کاربری و فضایی وجود ندارد که بخواهیم بگوییم در این فضا نمی توان از این نوع کانال استفاده نمود. بنابراین این تنوع باعث استفاده گسترده از این کانال شده است.

کانال چهارگوش دستگاهی بسیار ارزان است و با قیمت بسیار کمی می توان آن را تهیه و یا حتی تولید نمود. هزینه های ناشی از نصب و اجرای آن هم بالا نبوده و در نهایت با صرف هزینه بسیار کم می توان پروژه کانال کشی با این نوع از کانال را به سرانجام رسانید. علاوه بر هزینه کم، کانال چهارگوش دستگاهی بسیار در دسترس است و امکان دستیابی به آن به سادگی انجام می پذیرد و معمولا در همه جا می توان آن را یافت.

علاوه بر ویژگی های مثبت و مزایای فراوانی که برای این کانال گفته شد، دارای معایبی کمی نیز می باشد که موجب شده است تا سایر کانال ها نسبت به این نوع کانال نسبتا پر طرفدار تر باشند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

1 دیدگاه دربارهٔ «کانال چهارگوش دستگاهی;

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی