خانهماشین آلات کانال سازیدستگاه نواربری آصفی

دستگاه نواربری آصفی

دستگاه نواربری آصفی

نواربری یا همان رشته بری یکی از بهترین خدماتی است که امروزه توسط بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های صنعتی ارائه می گردد. این نوع از خدمات با استفاده از یک ماشین صنعتی مانند دستگاه نواربری آصفی سیلور انجام می گیرد. لازم به ذکر است برش نواری با کمک دستگاه نواربری آصفی سیلور برای مواردی کاربرد دارد که نیاز است تا برش ورق های مورد نظر بسیار دقیق و در اندازه هایی از پیش تعیین شده، صورت پذیرد. در صنایع کانال سازی نیز در تولید کانال فلکسیبل و یا تولید کانال هایی از جنس پارچه یا برزنت این دستگاه کاربرد دارد. به همین دلیل به معرفی این محصول در کنار ماشین آلات کانال سازی پرداختیم.

ورقی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد از جنس های مختلفی می باشد. نمونه های متنوعی از فوم ها، طاقه های پارچه ای از جنس های متفاوت، انواع عایق ها و فوم هایی که به عنوان عایق حرارتی و یا حتی عایق صوتی به کار گرفته می شوند؛ مانند عایق الاستومری و … همه و همه از جمله مواردی به شمار می رود که برای برش های نواری آن ها می توان از دستگاه نواربری آصفی سیلور استفاده نمود.

البته علاوه بر فوم و پارچه های متفاوت در جنس های متنوع، از این دستگاه برای برش طاقه های بزرگ چرم نیز استفاده نمود و آن ها را در قطعات و رشته هایی با عرض و طول های متفاوتی ارائه نمود. در مواردی نیز نیاز است تا از این دستگاه برای کاربرد های صنعتی در زمینه های تولیدات پلی استر و … استفاده نمود. از این رو می توان اینطور بیان نمود که از دستگاه نواربری آصفی سیلور برای برش واری و یا رشته بری ورق های پلی استر، پلی اتیلن و یا حتی ورق های فویل لمینت شده با پلی استر نیز بهره برد.

ضخامت لایه ها و نوار هایی که با کمک دستگاه نواربری آصفی سیلور برش داده می شود؛ به ضخامت ورق مورد استفاده برای این کار بستگی دارد. ولی عرض هر نوار با توجه به سفارش مشتریان، قابل تغییر می باشد.

لازم به ذکر است که می توان این میزان را از قبل تعیین و به صورت دقیق به دستگاه داد. پس از آن تمام ورق ها و طاقه ها در طول های مشخصی با عرض دلخواه برش خورده و آماده استفاده می باشد. در بیشتر موارد عوض طاقه هایی که برای برش در دستگاه نواربری آصفی سیلور مورد استفاده قرار می گیرد؛ دارای عرض های یک و یا یک و نیم متر می باشد. اما می توان به راحتی عرض نوار ها را به صورت دلخواه و مشخص با محاسبات خاصی وارد دستگاه نمود و رشته های برش خورده را به عنوان خروجی دستگاه تحویل گرفت.

دستگاه نواربری آصفی سیلور با بهره گیری از به روز ترین امکانات و فناوری نوین ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل است که می توان با یک دستگاه ورقه هایی از جنس متفاوت را در عرض ها و ضخامت های متنوعی برش زده و مورد استفاده قرار داد.

ویژگی های دستگاه نواربری آصفی سیلور

کارخانه تراشکاری و ماشین سازی رحیم سالم آصفی با بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت انواع ماشین آلات و تجهیزات تراشکاری و برشکاری، اقدام به ساخت و تولید انواع دستگاه های نوار بر و رشته بر نیز می نماید. لازم به ذکر است که این نوع از ماشین آلات و تجهیزات صنعتی که در زمینه های مختلف کارخانه های و کارگاهی نیز کاربرد فراوانی دارند؛ با پیشرفته ترین تکنولوژی و به روز ترین تجهیزات تولید و ارائه می گردد.

از مهم ترین ویژگی دستگاه نواربری آصفی سیلور می توان به توانایی و قابلیت برش نوار از انواع پارچه و جنس های مختلف، از 1 سانت تا 50 سانت اشاره نمود.

مشخصات کلی دستگاه نواربری آصفی سیلور

  • مدل موتور :  DOL12H
  • میزان ولتاژ مورد نیاز موتور دستگاه : 220 ولت
  • فرکانس : 50 هرتز
  • توان مصرفی موتور : 400 وات
  • فاز جریان تولیدی : 1
  • RPM : 2850
  • VAMP : 2.68 A

با توجه به ویژگی های بیان شده برای دستگاه نوار بر سیلور ( Silver R.F.M.I.R )، باید به این نکته توجه داشت که از مدل هایی دستگاه نواربری آصفی سیلور برای برش ورق نیز استفاده می شود. از این رو به آن دستگاه نواربری ورق  نیز گفته می شود.

به بیان دیگر انواع متفاوتی از دستگاه نواربری آصفی سیلور وجود دارد که برای پارچه و … مورد استفاده قرار می گیرد. به این نوع از ماشین های رشته بری، دستگاه نوار بر فوم، دستگاه نوار بر چرم و یا دستگاه نوار بر پارچه مانند دستگاه نوار بر تریکو گفته می شود.

مانند دستگاه نوار بر عایق الاستومری که به کمک آن می توان فوم های الاستومری رولی و یا همان عایق های پتویی الاستومری را وارد دستگاه نمود و با توجه به نیاز خود، عرض مورد نظر را وارد و اقدام به برش نماییم. به این صورت می توان رول های بسیار بزرگ از عایق الاستومری را  با کمک دستگاه نواربری آصفی سیلور به صورت رشته هایی باریک و یا پهن در عرض های متنوع و متفاوت ارائه نمود که برای مصارف متعددی کاربرد های بسیار زیادی خواهد داشت.

همانطور که می دانیم عایق الاستومری به عنوان عایق حرارتی و همچنین به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب مورد استفاده واقع می گردد. با توجه به موارد بیان شده و فراهم بودن برش لایه ای و نواری برای این عایق پرکاربرد، می توان اینطور نتیجه گیری نمود که از این عایق می توان برای درز ها و مکان هایی که بسیار باریک و تنگ هستند؛ به بهترین وجه ممکن استفاده نمود.

دستگاه نواربر پلی استر و یا دستگاه نوار بر پلی اتیلن نیز از جمله نمونه های دیگر دستگاه نواربری آصفی سیلور می باشند که کاربرد های بسیاری برای برش ایین ورق ها در عرض های متنوع دارا می باشند.

انواع دستگاه نواربری

باید به این نکته توجه داشت که برای خرید دستگاه نواربری در رجه اول نیاز است تا هدف کار و محصول نهایی را در نظر داشته باشیم. انواع مختلفی از دستگاه های رشته بر و نوار بر وجود دارد که هر کدام در زمینه های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین نکته که همه کارشناسان فروش دستگاه نواربری نیز به آن اشاره می کنند؛ در نظر گرفتن و تعیین جنس ورقی می باشد که قرار است تا با کمک دستگاه دستگاه نواربری آصفی سیلور برش داده شود. اما می توان اینطور بیان نمود که به صورت کلی دو دسته بزرگ از دستگاه های نواربری وجود دارد که عبارت است از دستگاه نوار بر دستی که به صورت مکانیکی و با تکیه بر نیرو و فشار اپراتور دستگاه کار می کند و دیگری دستگاه نوار بر برقی که با کمک الکتروموتور عمل می نماید.

مشخصات موتور دستگاه نواربری آصفی سیلور نیز به صورت کلی و مختصر در قسمت های بالاتر بیان شده است.

پس از مشخص شدن جنس و نوع ورقی که مورد استفاده قرار داده می شود؛ نوبت به مدل دستگاه می باشد. مدل دستگاه که به طور کلی شامل ویژگی ها و مشخصات عمومی الکتروموتور می گردد؛ با توجه به تیراژ کار و میزان کارکرد دستگاه به صورت روزانه مشخص می شود.

بدیهی است که هر چقدر میزان کارکرد دستگاه نواربری آصفی سیلور در یک روز و به طور کلی به صورت سالیانه بیشتر باشد؛ لازم است تا قدرت الکتروموتور دستگاه نوار بر نیز بیشتر باشد تا بتواند عملکرد و کارایی کلی دستگاه را در سطح بالایی حفظ نماید.

بنابراین برای خرید یک دستگاه نواربری در درجه اول لازم است تا نیاز و شرایط کاری خود را در نظر داشته باشیم و سپس اقدام به خرید یک دستگاه نوار بر با ویژگی ها و مشخصات معین نماییم. در این میان مواردی از دستگاه نوار بر کار کرده نیز وجود دارد که دارای سطح عملکرد و راندمان بسیار خوبی می باشند.

لازم است تا به این نکته نیز توجه داشته باشیم که بسیاری از ماشین آلات صنعتی مانند دستگاه نواربری آصفی سیلور علیرغم استفاده و یا کارکردی که دارند؛ در بسیاری مواقع می توانند عملکرد خوبی را در طی سالیان طولانی از خود نشان دهند. البته این موضوع با نگهداری هوشمندانه دستگاه های صنعتی میسر می گردد. هر دستگاه که به صورت روزانه و طولانی مدت استفاده می شود؛ به صورت دوره ای بازبینی می گردد.

این مسئله از آن جهت اهمیت بسیاری پیدا می کند که در صورت بروز کوچکترین مشکل، مسئله شناسایی و رفع می گردد. بنابراین هیچگاه نقص فنی یک بخش و یا موردی کوچک نمی تواند منجر به خرابی و یا نقصی بزرگ تر شود. به این صورت از بروز هزینه های اضافی برای تعمیرات دستگاه نواربری آصفی سیلور نیز جلوگیری می شود.

بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری نمود که برای راه اندازی خط نواربری ورق و یا پارچه و فوم و … می توان از دستگاه نواربری دست دوم نیز بهره برد. در این حالت نه تنها سطح کارایی دستگاه تا میزان قابل قبولی بالا می باشد؛ می توان به یان ترتیب و با خرید دستگاه نواربری آصفی سیلور دست دوم در هزینه های کلی یک پروژه تا میزان قابل توجهی صرفه جویی نمود.

دستگاه نواربری آصفی جهت برش چه جنس محصولاتی مناسب است؟

طاقه های پارچه ای از جنس های متفاوت، انواع عایق ها و فوم هایی که به عنوان عایق حرارتی و یا حتی عایق صوتی به کار گرفته می شوند؛ مانند عایق الاستومری ، عایق پلی اورتان و … همه و همه از جمله مواردی به شمار می رود که برای برش های نواری آن ها می توان از دستگاه نواربری آصفی سیلور استفاده نمود.

دستگاه نواربری آصفی مناسب چه مقیاس از برش می باشد؟

این دستگاه برای برش در مقیاس متوسط و کم می باشد و اگر که حجم زیادی از برش مورد نظر شماست بهتر است از دستگاه های بزرگتر استفاده کنید.

مشخصات فنی دستگاه نواربری آصفی چیست؟

مدل موتور :  DOL12H
میزان ولتاژ مورد نیاز موتور دستگاه : 220 ولت
فرکانس : 50 هرتز
توان مصرفی موتور : 400 وات
فاز جریان تولیدی : 1
RPM : 2850
VAMP : 2.68 A

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 2

1 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه نواربری آصفی;

  1. با عرض سلام و خسته نیشید!

    میخواستم بدونم ماشین برای چرم نوار بری در اندازهای بین 1 تا 10 سانتیمیتر تولید میکنید ؟
    نمایندگی در اصفهان دارید؟
    قیمتش تقریبا چنده؟

    هفته خوبی داشته باشید!!!
    Have a nice day!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی