خانهفروشگاهکانال فلکسیبلکانال فلکسیبل کمبی

کانال فلکسیبل کمبی

276,000 تومان2,480,000 تومان

قیمت محصول فوق مربوط به سال 1398 میباشد. لطفا جهت دریافت مشاوره فنی و لیست قیمت جدید با ما در واتساپ در ارتباط باشید.

قیمت محصول برای یک شاخه یا کلاف کامل میباشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته:

یکی از انواع لوله های هوا و کانال فلکسیبل مورد استفاده در سیستم های تهویه مطبوع و هم چنین سیستم های توزیع و انتقال هوای تازه در تمامی کانال کشی ها و سیستم های استاندارد داکت کشی ساختمانی ، کانال فلکسیبل کمبی (Combi Flexible Air Duct) یا همان لوله خرطومی کومبی می باشد.

ساختار داکت فلکسیبل کمبی به گونه ای می باشد که استحکام و مقاومت زیاد و مطلوبی در برابر هر گونه ضربه ناخواسته را دارا می باشد که این امر مانع از خوردگی آن می شود و از پارگی لوله کومبی جلوگیری می کند.

جنس کانال فلکسیبل کمبی یا همان کانال فلکسیبل کومبی از چیست؟

جنس کانال فلکسی کمبی از جنس همان لوله های فویلی می باشد تنها با این تفاوت که کانال فلکسیبل کمبی یک روکش از جنس پی وی سی دارد که بر روی فویل آلومینیوم کشیده می شود. و همین ساختار و در واقه همین روکش پی وی سی روی این کانال می باشد که استحکام این کانال خرطومی کومبی را تا حد قابل قبولی افزایش داده است و موجب استفاده از این کانال در شرایط و مسیر هایی از کانال کشی می شود که بتواند در برابر ضربات ناخواسته مقاوم باشد.

این محصول هم به دلیل مقاوم بودن و هم به دلیل قیمت بسیار مناسب موارد استفاده زیادی را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر کانال کمبی بدلیل انعطاف پذیری بالا  مورد استقبال روز افزون مهندسان و فعالان در زمینه های مختلف صنعتی و تولیدی قرار گرفته است. این کانال خرطومی هوا در طول های 10 متری تولید می شود به عبارت دیگر طول هر شاخه این لوله 10 متر می باشد.

کاربرد کانال فلکسیبل کمبی

یکی از موارد استفاده از داکت فلکسیبل کمبی در اگزاست فن ها برای مثال اگزاست فن های سرویس بهداشتی می باشد. بطور کلی کانال فلکسیبل کمبی موارد استفاده وسیع و گسترده ای درطراحی ، نصب و اجرای سیستم های تهویه مطبوع را دارا هستند. بطور از کانال فلکسی کومبی در سیستم های کانال کشی داکت اسپیلت و داکت کشی های مربوط به فن کوئل ها در ساختمان ها با کاربری های متفاوت و البته با توجه به ظرفیت محیط های داخلی آن ها استفاده می شود. محیط هایی مانند مجتمع های مسکونی و تجاری ، هتل ها ، سالن های آرایشگاه ، بیمارستان ها، رستوران ها و سالن های غذاخوری و … مواردی از استفاده از این داکت خرطومی در داکت کشی ها می باشد.

قیمت کانال فلکسیبل

مزایای کانال فلکسیبل کمبی

از مزایای این داکت هوا می توان به وزن بسیار سبک و انعطاف پذیری بالای آن اشاره نمود. از سوی دیگر باید بیان کرد که برخلاف وزن سبک این کانال این نوع از داکت خرطومی هوا از استحکام بالایی نیز برخوردار است و این مهم به دلیل یک لایه روکش پی وی سی روی کانال فلکسیبل کمبی می باشد. و موجب استحکام و عمر مفید طولانی کانال فلکسیبل کمبی می شود. مورد دیگر که از نقاط قوت استفاده از لوله کمبی می باشد نصب راحت و آسان و سریع کانال فلکسی کومبی در سیستم های داکت کشی در شبکه های انتقال و توزیع هوا می باشد. این لوله انتقال هوا هم چنین در برابر رطوبت مقاوم می باشد و همین امر موجب گسترش روز افزون استفاده از این کانال انتقال هوا در محیط هایی با رطوبت بالا شده است. مقاومت بالای کانال فلکسیبل کمبی در مقابل محیط های اسیدی و بازی نیز باعث استفاده بیشتر از کانال فلکسی کمبی در واحد های مختلف صنعتی گردیده است.

روکش پی وی سی روی این محصول موجب جلوگیری از ا تقطیر می شود. به این ترتیب که دمای سطح کانال فلکسی کمبی باید از دمایی که در آن شبنم تشکیل می شود ، بالاتر باشد در این حالت لایه پی وی سی روی کمبی مانند یک عایق عمل می کند و از تشکیل شبنم روی کانال فلکسیبل کومبی جلوگیری به عمل می آورد.

کانال فلکسیبل کمبی با روکش پی وی سی جهت انتقال هوا در سیستم های توزیع و انتقال هوا بین سطوحی که ارتفاع آن ها یکسان نیست و یا در برخی محیط هایی که با محدودیت فضا رو به رو هستیم کار برد فراوانی دارد. زیرا در این گونه موارد و پروژه ها امکان استفاده از کانال های چهارگوش قدیمی به شیوه ای سنتی وجود نخواهد داشت بنابراین انتخاب این داکت خرطومی کمبی می تواند بهترین گزینه در کانال کشی و داکت کشی در این گونه موارد به حساب بیاید.

این کانال دوستدار محیط زیست بوده و نصب و اجارای سریع آن موجب می شود تا همواره مورد استفاده و انتخاب اول کلیه طراحان و صنعتگران در زمینه سیستم های تهویه مطبوع و یا حتی سیستم های تهویه صنعتی در واحد ها و کارگاه های صنعتی و کارخانجات باشد. بنابر این از این کانال کمبی می توان در محیط های خشن که احتمال آسیب و ضربه به دلیل نوع فعالیت وجود دارد استفاده می شود. زیر همانطور که پیش تر ذکر شده است این کانال کومبی در برابر ضربه و هم چنین مواد اسیدی و قلیایی به دلیل روکش پی وی سی که روی این لوله خرطومی وجود دارد بسیار مقاوم است.

لوله فلکسیبل هوا

نصب کانال فلکسیبل کمبی

به طور کلی می توان اینگونه بیان داشت که کانال فلکسیبل کمبی به عنوان یکی از نمونه های متنوع از کانال های خرطومی، نصب بسیار ساده ای دارد. این موضوع در مقایسه با سایر کانال ها و لوله های انتقال هوا و مواد مانند کانال های فلزی و … به خوبی قابل درک و مشاهده می باشد.

لوله خرطومی کمبی با کمک یک بست که از جنس استیل می باشد و همچنین یک قفل با ساختاری خاص ساخته شده از آلیاژ نیکل بر روی طوقه دهانه آن، در کنار یکدیگر قرار گرفته و به هم متصل می شوند. سایز هر کدام از این بست ها در حدود 30 متر می باشد. به عبارت دیگر این بست ها به صورت حلقه های 30 متری تولید و در بازار مصرف ارائه می گردد. قفل های که در بالا به آن اشاره کردیم نیز به صورت بسته های 50 عددی عرضه و ارائه می گردد.

باید به این نکته نیز توجه داشت که کیفیت و عملکرد این بست ها و قفل ها بسیار بالا می باشد زیرا مهم ترین جز و آیتم برای نصب کانال فلکسیبل کومبی به یکدیگر به شمار می رود. بنابراین تهیه بهترین نوع با بالاترین کیفیت از بست ها و قفل های نیکلی می بایست از مراکز تولیدی معتبر، انجام پذیرید.

کانال فلکسیبل کمبی

بست هایی که امروزه برای اتصال لوله خرطومی کمبی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد، در مقایسه با بست های قدیمی که به نام بست های کمربندی شناخته می شدند؛ بسیار با کیفیت تر می باشند. به همین دلیل طول عمر مفید بیشتری را نیز دارا هستند. از این رو می توان اینطور بیان داشت که به دلیل همین کیفیت و سطح عملکرد بالای آن ها، در طولانی مدت هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری سیستم کانال کشی لوله خرطومی کمبی نیز تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

قبل از هر موردی برای اقدام به نصب لوله خرطومی کمبی نیاز است تا طول مورد نیاز از این کانال فلکسیبل را که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد را مشخص کنیم. سپس به مقدار لازم از کانال را برش می زنیم. باید به این نکته توجه داشت که اندازه گيري طول کانالی که قرار است در سیستم کانال کشی یک پروژه به کار گرفته شود؛ باید بسیار دقیق و با در نظر گرفتن برخی از آیتم ها انجام پذیرد.

به عنوان مثال این موضوع که کانال کشی مربوط به کانال فلکسیبل کومبی در محیط داخلی و فضای بسته صورت می گیرد و یا در بیرون از ساختمان در فضای باز انجام می گیرد؛ از جمله یکی از نکاتی می باشد که توجه به آن بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند از بروز مشکلات جدی در آینده جلوگیری نماید.

این مورد از آن جهت بسیار مهم می نماید که شرایط آب و هوایی و ویژگی های جوی در محیط خارج و در فضای باز می تواند تاثیر بیشتری بر سطح عملکرد کانال ها داشته باشد. به عنوان مثال لوله ای که در زیر تابش نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد و یا مدت زمان طولانی را در معرض بارندگی های مداوم و با شدت باشد و … ممکن است تا حدودی دچار انبساط و انقباض شود که توجه به این نکات در هنگام اندازه گیری طول لوله خرطومی کمبی قبل از برش آن، الزامی و حیاتی می باشد.

آموزش نصب کانال فلکسیبل کمبی

گذشته از آن در نظر گرفتن عوامل فیزیکی در محیط باز نیز از جمله فاکتورهای مهمی به شمار می رود که دقت و توجه بسیاری را می طلبد. تصور کنید که نیاز است تا کانال کشی مربوط به لوله خرطومی کمبی در زمینی ناهموار با موانعی بسیار و همچنین با پستی ها و بلندی های زیادی صورت پذیرد. بدیهی است که در این حالت ننیز لازم است تا با در نظر گرفتن تمامی موانع و … که در مسیر کانال فلکسیبل کمبی قرار خواهد گرفت؛ طول مورد نیاز از این لوله خرطومی برآورد و تخمین زده شود.

البته لازم به ذکر است که می بایست تا حد امکان از عبور دادن لوله از مکان های پز مانع و دارای پستی ها و بلندی های بسیار، خودداری گردد؛ اما در برخی موارد این مسئله اجتناب ناپذیر است و می بایست تا حد امکان مسیری مستقیم و بدون مانع را برای عبور و کانال کشی کانال فلکسیبل کومبی در نظر گرفت. این کار نه تنها می تواند هزینه های مربوط به نصب کانال فلکسیبل کمبی را کاهش دهد؛ همچنین می تواند موجب افزایش عملکرد کانال فلکسیبل کمبی نیز گردد.

نصب لوله خرطومی کمبی

زیرا هرچه نصب کانال خرطومی کمبی در مسیری هموار تر و به صورت مستقیم صورت پذیرد؛ از سوی دیگر صدمات فیزیک و فشار های خارجی به این لوله کمتر خواهد بود، زول عمر مفید آن افزایش خواهد یافت و در نتیجه راندمان و سطح کارایی لوله خرطومی تا میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. پس از در نظر گرفتن موارد تاثیر گذار بر طول کانال فلکسیبل کمبی و برش آن در طول مورد نیاز، لازم است تا از یک سری وسایل و تجهیزات و قطعات جانبی جهت نصب این کانال خرطومی استفاده نماییم. همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم؛ برای نصب لوله خرطومی کمبی از یک سری بست و قفل طوقه ای استفاده می گردد.

نحوه استفاده از بست و طوقه ها به این صورت است که در ابتدا طوقه ها را در دور دهانه لوله خرطومی می اندازیم و ثابت می کنیم. پس از آن می توانیم بست را در محل مورد نظر قرار دهیم. پس از آنکه از ثابت شدن بست در جای خود مطمئن شویم، می توانیم در انتهای کار، آن را با یک قفل محکم نماییم. برای سایر قسمت ها و اتصال سایر بخش های لوله خرطومی کومبی نیز به همین صورت عمل می کنیم.

از میان قطعات و وسایلی که جهت نصب کانال فلکسیبل کمبی به آن نیاز می باشد می توان به موارد زیر  اشاره نمود :

  • – رابط بین دو کانال کمبی که با طوقه به یکدیگر تصل می شوند.
  • – قفل ویژه ای که از جنس استیل می باشد.
  • – تبدیل های گرد که جهت اتصال لوله خرطومی کمبی با سایز های متفاوت به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • – بست های که در رول های 30 متری ارائه می شود و از جنس استیل می باشد.
  • – نوار درزگیر که جهت هوابندی در محل اتصال دو کانال به یکدیگر به کار گرفته می شود تا به این ترتیب از هر گونه نشتی و افت فشار جلوگیری به عمل آید.
  • – پلنیوم باکس ها
  • – انواع درزگیر های آلومینیومی که به صورت نخ دار ( مسلح ) و ساده تولید و در بازار مصرف عرضه می گردد.
لوله فلکس

تولید لوله خرطومی کومبی

ساختار تشکیل دهنده این لوله خرطومی از سه جز و یا آیتم اصلی تشکیل شده است. یک لایه فویل آلومینیومی که به وسیله پلی استر تقویت شده است و در داخل قرار می گیرد. یک لایه پی وی سی ( PVC )، که به عنوان یک لایه پوششی در قسمت بیرونی قرار می گیرد. و آیتم بعدی عمان مفتول فنری فولادی می باشد که لایه بیرونی ( همان لایه پی وی سی ) را به کمک آن تقویت می کنند و به این ترتیب یک حجم گرد به این لوله می دهند.

تولید لوله خرطومی کمبی در سایز های متنوعی صورت می پذیرد و به بازار ارائه می گردد. قطر های 10، 15، 20، 25، 30، 35 و 40 از نمونه هایی از این لوله خرطومی بسیار پر مصرف به شمار می روند که کاربرد های فراروانی را در صنایع مختلف دارا می باشند.

ساختار در نظر گرفته شده در روند تولید کانال فلکسیبل کمبی به گونه ای می باشد که ظرفیت حرارتی آن تا میزان قابل قبولی بالامی باشد و همین مهم موجب می گردد تا بتوان از لوله خرطومی کومبی در موارد بیشتری که نیاز به مقاومت دمایی بالایی می باشد، استفاده نمود.

مقاومت حرارتی لوله خرطومی کمبی از 20 درجه سانتی گراد زیر صفر شروع می شود و تا حدود 100 درجه بالای صفر ادامه می یابد. البته این در حالی است که از این لوله به طور مداوم و ممتد استفاده نگردد. در غیر اینصورت یعنی اگر نیاز است تا این کانال خرطومی به صورت دائمی در حال انتقال و یا مکش هوا باشد؛ مقاومت دمایی آن تا حدود 20 درجه سانتی گراد کاهش می یابد و به 80 درجه بالای صفر می رسد که هنوز هم میزان قابل توجهی می باشد.

عایقی که در ساخت لوله خرطومی کمبی به کار گرفته می شود؛ به مانند یک عایق حرارتی عمل می نماید که موجب می گردد تا از مصرف زیاد انرژی جلوگیری به عمل آید و از سوی دیگر نیز سبب می شود تا مقاومت و استحکام کانال فلکسیبل کومبی نیز تا میزان قابل توجه و چشمگیری افزایش یابد.

عایق هایی که برای برخی از نمونه های کانال خرطومی کمبی مورد استفاده قرار می گیرد عبارت است از عایق الاستومری، عایقی از جنس پلی استر فشرده و همچنین عایق ترکیبی از پلی استر و پشم شیشه.

البته کانال فلکسیبل کمبی با عایق الاستومری از سایر نمونه ها کارایی و سطح عملکرد مناسب تر و بهتری را ارائه می دهد اما استفاده از عایق های دیگر برای این نوع از لوله خرطومی نیز بسیار رایج و متداول می باشد.

طول شاخه های لوله خرطومی کمبی معمولا 10 متر می باشد و برای بسته بندی آن ها جهت نگهداری در انبار و یا انتقال به بازار مصرف، این کانال ها را به راحتی در کارتن هایی با ابعاد 18 در 18 در 110 سانتی متر جاگذاری می نمایند.

خاصیت انعطاف پذیری و جمع شدگی زیادی که در ساختار این نوع از کانال هوا در هنگام تولید کانال فلکسیبل کمبی وجود دارد موجب می گردد تا بتوان آن ها ب راحتی در یک کارتن جا داد. زیرا همانطور که گفته شد طول هر شاخه از لوله خرطومی کومبی 10 متر است که در صورت فشرده شدن به حدود 90 سانتی متر می رسد. یه همین دلیل جانمایی آن ها در کارتن به هنگام بسته پس از تولید کانال فلکسیبل کمبی بسیار ساده می باشد.

این موضوع نه تنها در بسته بندی و انبار کردن موجب سرعت عمل و سهولت زیادی می گردد؛ بلکه موجبات حمل و نقل و نصب آسان تر کانال فلکسیبل کمبی را نیز فراهم می آورد.

کانال فلکسیبل داکت اسپلیت

قیمت کانال فلکسیبل کمبی

با توجه به انواع و نمونه های متفاوتی که از کانال فلکسیبل کمبی تولید و عرضه می گردد؛ باید به این نکته اشاره کرد که عوامل و فاکتور های زیادی بر روی قیمت کانال فلکسیبل کمبی موثر می باشد.

عواملی مانند سایز و قطر دهانه لوله خرطومی کومبی، میزان مقاومت آن در محیط های اسیدی، ظرفیت دمایی آن، مدل های مختلف از کانال فلکسیبل کمبی مانند عایق دار و ساده و همچنین انواع مختلف عایقی که برای عایق بندی این لوله خرطومی مورد استفاده قرار می گیرد؛ … همه و همه از جمله فاکتور های تاثیر گذار بر روی قیمت لوله خرطومی کمبی به شمار می روند.

به عنوان مثال لوله خرطومی کمبی در سایز های کوچک تر دارای قیمت ارزان تری نسبت به لوله خرطومی کمبی با قطر دهانه بزرگتر می باشند.

و یا کانال فلکسیبل کمبی با عایق الاستومری از لوله خرطومی کمبی بدون عایق و ساده ققیمت بیشتری را به خود اختصاص می دهد. البته باید در نظر داشت که هر نوع و سایز از لوله خرطومی کومبی برای به کار گرفتن در زمینه خاصی طراحی و تولید می گردد و این اختلاف در قیمت ها تنها به دلیل متریال و مواد الیه ای است که در ساخت کانال فلکسیبل کمبی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی می توان بیان داشت که لوله خرطومی کمبی علی رغم کیفیت مواد اولیه و همچنین تکنولوژی ساخت بالایی که دارد؛ قیمت مقرون به صرفه و مناسب تری نسبت به سایر کانال های انتقال هوا و مواد را به خود اختصاص داده است و همین موضوع موجب می شود تا بتوان از این لوله خرطومی در بسیاری از صنایع و پروژه ها مانند ساختمان سازی، صنعت خودروسازی، کارخانه های تولید جهت انتقال مواد، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و … استفاده نمود. به علاوه قیمت مناسب این محصول موجب می شود تا در سیستم تهویه هوا نیز بتوان از آن بهره های بسیاری برد.

خرید کانال فلکسیبل کمبی

شرکت ابزارخان تولید کننده ی محصولات کانال فلکسیبل در انواع مختلف میباشد. تمامی محصولات ما با دستگاه های روز اروپا و بهترین کیفیت متریال تولید می شوند. محصول کانال فلکسی کمبی که از انواع کانال فلکسیبل ساده است را می توانید از شرکت ابزارخان خریداری کنید. همچنین میتوانید با تماس از طریق پیام به واتساپ شرکت از مشاوره رایگان بهره مند شوید و لیست قیمت کانال فلکسیبل کومبی دریافت کنید.

جنس کانال فلکسیبل کومبی چیست؟

این محصول در داخل یک لایه آلومینیم لمینیت شده با پلی استر و در خارح آن یک لایه نوار PVC دارد. وجود نوار PVC در لایه خارجی علاوه بر محافظت کانال در برابر پارگی به مقدار کمی عایق نیز می باشد.

کاربرد کانال فلکسیبل کومبی در چه مواردی است؟

این محصول در کلیه سیستم های کانال کشی هوا از جمله کانال کشی داکت اسپلیت، کانال کشی کولر، سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های سرمایش و گرمایش کاربرد دارد. اگرچه که پیشنهاد می شود از این محصول برای کانال های برگشت استفاده شود و از نوع عایق دار آن برای کانال های رفت استفاده شود.

مقاومت دمایی که نال فلکسیبل کومبی در چه بازه ای قرار دارد؟

این محصول در بازهی 20- تا 180+ درجه سانتیگراد قابل استفاده می باشد و بدون آنکه درزهایش باز شود باقی می ماند

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.3 / 5. 4

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانال فلکسیبل کمبی”

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی