خانهمقالاتکانال فویلی هوا

کانال فویلی هوا

کانال فویلی هوا

کانال فویلی هوا یکی از انواع بسیار پر مصرف و پر کاربرد کانال فلکسیبل به شمار می رود و دقیقا همانند کانال فلکسیبل کاملا منعطف و حالت پذیر است و همین امر موجب سهولت استفاده از آن در کاربری ها و فضاهای مختلفی شده است.

کانال فویلی هوا چیست؟

کانال فویلی هوا (Foil Air Duct) از ورقه های فویل آلومینیومی تشکیل شده است که به کمک فنر های فولادی فلزی این ورقه ها در جای خود محکم شده و ساختار کانال دایره ای شکل را به وجود می آورند.

وجود فویل آلومینیوم در ساختار کانال فویلی هوا باعث بالا رفتن مقاومت کانال و استحکام آن می گردد و علت آن هم این است که آلومینیوم در برابر اشعه خورشید و UV، رطوبت، حرارت، بارش باران و… بسیار مقاوم بوده ومانع از نفوذ هر یک از این موارد به داخل کانال می گردد. به همین دلیل این محصول دچار هیچ گونه آسیب و خرابی نمی گردد.

کانال فویلی هوا را می توان در سایز های 10، 12، 15، 20، 25، 30، 35، 40، 45 سانت و در شاخه های 10 متری تولید نمود.

همین تنوع سایزی در این کانال انعطاف پذیر باعث شده است تا در تمامی فضا ها و کاربری ها و در تمامی انواع سیستم های تهویه مطبوع به آسانی بتوان از آن استفاده نمود. چرا که در فضاهای عظیم تر مانند کارخانه ها، فرودگاه ها، فروشگاه های بزرگ، سالن های بزرگ و.. نیاز به استفاده از سایز های بزرگتر و با ضخامت بیشتر آن و در فضاهای کوچکتر ماننده فضاهای مسکونی، اداره ها و فروشگاه های کوچکتر از سایز های پایین تر کانال فویلی هوا و با ضخامت ورق پایین تر استفاده می گردد.

مزایای کانال فویلی هوا

کانال فویلی هوا بسیار سبک است و به خاطر استفاده از ورق فویلی آلومینیومی سبک در ساختار آن باعث شده است که وزن کلی کانال هوا بسیار سبک باشد. همین امر مسئله جا به جایی و حمل و نصب و اجرای آن در محل پروژه را بسیار آسان تر و با سرعت بالاتر تبدیل نموده است. همچنین به دلیل خاصیت انعطاف پذیری که دارا می باشد به راحتی جمع و فشرده می گردد و در هنگام انبار کردن و حمل فضای زیادی را اشغال نمی نماید.

کانال فویلی با سرعت بسیار بالایی تولید شده و با سرعت بسیار بالایی هم نصب می گردد اما سرعت و کیفیت نصب آن کاملا وابسته به نحوه اجرای آن می باشد و بسیار لازم است تا توسط نیروی متخصص این عمل انجام شود تا در نهایت دقت و کیفیت هیچ گونه مشکلی برای آن پیش نیامده و به درستی به پایان برسد. بدین ترتیب هم در زمان بسیار صرفه جویی می گردد و هم در هزینه ها. چرا که به دلیل نصب و اجرای دقیق و اصولی در طول عملکرد خود دچار آسیب و نقصی نگشته و به هیچ وجه نیاز به تعمیر پیدا نمی کند و همین مورد هم باعث بیشتر شدن طول عمر آن می شود.

کانال فویلی را در بازه دمایی 20- تا 10+ درجه سانتی می توان استفاده نمود و در واقع جهت استفاده در دماهای بالا ساخته نشده است و بسیار مهم است تا این مورد را مورد توجه قرار داد. اما در بازه دمایی ذکر شده بدون بروز هیچ مشکلی می تواند به فعالیت مفید و صحیح خود ادامه دهد و دچار هیچ مشکلی از جمله آتش سوزی نگردد.

همان طور که گفته شد کانال فویلی هوا در برابر عوامل گوناگون از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهد. این موارد شامل پارگی، ضربه و فشار، نفوذ رطوبت و آب، حشرات و باکتری ها و… می باشد.

داکت فلکسیبل

کانال فویلی هوا نسبت به بسیاری از کانال های انتقال هوا دارای مزیت ها و برتری هایی می باشد که شامل صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه ها، سرعت بسیار بالای اجرا و نصب، طول عمر بالا، تنوع سایزی، تنوع کاربری و استفاده و… می باشد و درواقع به همین دلیل است که سازندگان و مهندسان در بسیاری از پروژه های خود تمایل دارند تا از کانال فویلی استفاده نمایند. چراکه بسیاری از کانال های هوا دردسر ها و مشکلاتی را در طول عملکر خود پدید می آورند و یا زود خراب شده و دچار آسیب می گردند. به همین علت هم کانال فویلی جایگزین بسیار مناسبی برای این گونه از کانال های هوا می باشد.

این محصول به صورت اختصاصی جهت انتقال هوا در انواع سیستم های هوارسان، تهویه، سرماساز، گرماساز و… مورد استفاده قرار می گیرد و از آن جایی که در تمامی ساختمان هایی که ساخته می شوند، فارغ از نوع کاربری نیاز به یک سیستم تهویه مطبوع یک نیاز ضروری و واجب است، استفاده از کانال فویلی هوا هم بسیار گسترده و پر طرفدار می باشد.

کانال فویلی هوا هنگام استفاده در سیستم های تهویه نیاز به قطعات کمکی و لوازم جانبی می باشد که در طول کانال کشی به کانال هوا کمک می نمایند تا سیستم به درستی ب عملکرد خود ادامه دهد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی