خانهمقالاتکانال فویلی تهویه مطبوع

کانال فویلی تهویه مطبوع

کانال فویلی تهویه مطبوع

کانال فویلی تهویه مطبوع که آن را کانال فلکسیبل فویلی و یا کانال فلکسیبل آلومینیومی هم می نامند، از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین انواع کانال های انتقال هوا در انواع سیستم ها و دستگاه های تهویه و هوارسانی به شمار می رود.

کانال فویلی تهویه مطبوع (Air Condition Foil Duct) به دلیل ساختار و خواصی که دارد میتوان از آن جهت انتقال هوا در انواع فضاها و کاربری ها استفاده نمود. در واقع تنوع بسیار بالای سایز کانال فویلی، موجب استفاده گسترده از آن شده است. چرا که می توان این کانال هوا را در سایزها و متراژ های متنوعی از سایزهای بسیار پایین گرفته تا سایزهای بزرگتر و بالا تر مورد استفاده قرار داد. بدین ترتیب در فضاهای کوچکتر و محدود تر می توان از سایز های پایین تر این کانال فویلی استفاده نمود مانند فضاهای مسکونی، اداری و… و از سایز های بزرگتر و بالا تر هم در فضاهای گسترده تر و با متراژ بالا تر مانند فرودگاه ها، فروشگاه ها و پاساژ های بزرگ و…

کانال فویلی در مقابل پارگی، کشش، فشار، ضربه و… بسیار مقاوم است و علت آن هم ساختار یک پارچه و بدون درز و شکاف آن می باشد. این ساختار یکپارچه مانع از آسیب رساندن هر شی و یا هر عامل خارجی و آسیب رسان به کانال فویلی می گردد. بدین ترتیب این کانال هوا به زودی و به راحتی دچار آسیب و خرابی نگشته و بدین ترتیب در مدت زمان طولانی تری می تواند در یک سیستم تهویه مطبوع فعالیت نموده و به بهبود روند عملکردی سیستم تا حد زیادی بیافزاید.

کاربرد کانال فویلی تهویه مطبوع

کانال فویلی تهویه مطبوع از پر کاربرد ترین و بهترین انواع کانال های تهویه مطبوع به شمار می رود یکی از مهم ترین دلایل این امر، خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالا و حالت پذیری این کانال می باشد چرا که کانال فویلی به دلیل حالت آکاردئونی و خرطومی شکلی که دارد به آسانی به هر شکل و حالتی در آمده و از هر فضا و هر محدودتی به آسانی می تواند عبور نماید. بنابراین در فضاهایی که با دشواری هایی از نظر قرار گیری و تعبیه دچار مشکل است به آسانی می توان از این کانال هوا استفاده نمود. به همین دلیل جمع شدگی به راحتی می توان تعداد بسیار بالایی از این کانال هوا را انبار نمود و بار زد.
کانال فویلی علاوه بر خاصیت انعطاف پذیری بالایی که دارا می باشد، دارای وزن سبک و بسیار کمی هم می باشد. به همین دلیل وزن پایین و کم به آسانی می توان آن را جا به جا کرده و بار زد بدون آن که نیاز به نیروی کمکی زیادی باشد. همچنین به دلیل وزن پایین می توان به کمک حتی یک نیروی کمکی نصاب حرفه ای این کانال فویلی را در پروژه نصب و اجرا نمود.
سرعت تولید کانال فویلی تهویه مطبوع بسیار بالا می باشد و در زمان بسیار کوتاهی می توان آن را تولید نمود و علت این سرعت در تولید هم ساختار غیر پیچیده و بسیار ساده این کانال هوا و همچنین متریال و مواد بسیار قابل دسترس می باشد. همچنین به علت سبکی وزن و ساختار ساده به سرعت هم می توان این کانال هوا را اجرا نمود و اگر تمامی نکات اجرایی و فنی در حین اجرای پروژه رعایت گردد، با سرعت بسیار بالایی می توان به یک سیستم بسیار با کیفیت و مناسب دست یافت و از کاربری بسیار خوب و بالای آن نهایت استفاده را نمود. اما بسیار مهم است تا توسط نیروی نصاب ماهر این عمل انجام بگیرد تا در حین انجام پروژه سیستم دچار هیچ گونه اختلال و مشکلی نگشته و بتواند در زمان طولانی تری به فعالیت مفید و پر بازده خود ادامه دهد و همچنین در طول کارکرد خود نیاز به هیچ تعمیرات و نگهداری خاصی پیدا ننماید.

قیمت کانال فویلی تهویه مطبوع

کانال فویلی تهویه مطبوع به دلیل آنکه مواد و متریالی که در ساختار آن استفاده می گردد متریال بسیار ساده، ارزان و در دسترس است، موجب شده است تا هزینه های نهایی ناشی از تولید این کانال هوا بسیار پایین باشد و بدیت ترتیب می توان با صرف هزینه بسیار اندک این کانال فویلی تهویه مطبوع را تولید و تهیه نمود. از ظرفی هزینه هایی که در جهت اجرای کانال فویلیمصرف می شود هم بسیار اندک است و همان طور که گفته شد، به شرط رعایت تمامی نکات فنی، اجرایی و ایمنی در هنگام نصب کانال فویلی، مانع از خرج تراشی در جهت تعویض قطعات و یا تعمیر کانال فویلی تهویه مطبوع می گردد و بدین ترتیب موجب صرفه جویی فراوان در هزینه های پروژه می گردد.
بدین ترتیب کانال فویلی تهویه مطبوع یک کانال انتقال هوای بسیار پر کاربرد و مقرون به صرفه است که با ویژگی ها و مزایای فراوانی که در دارد در اکثر پروژه های مربوط به تهویه مورد استفاده قرار می گیرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی