خانهمقالاتکانال فویلی انتقال هوا

کانال فویلی انتقال هوا

کانال فویلی انتقال هوا

در دنیای امروزی که مسئله تهویه مطبوع تبدیل به یک امر بسیار مهم و مطرح شده است، کانال فویلی انتقال هوا که درواقع نوعی از کانال فلکسیبل به شمار می رود، بسیار پر کاربرد شده است و دلیل کاربرد فراوان آن ویژگی های بسیار فراوانی است که این کانال دارا می باشد.

کانال فویلی انتقال هوا چیست؟

کانال فلکسیبل فویلی انتقال هوا از جنس فویل آلومینیوم ساخته می شود و این ورقه های آلومینیوم به صورت مدور بر روی یکدیگر قرار گرفته و به کمک مفتول های فلزی فنری این ورقه ها در جای خود محکم می گردند و در نهایت یک ساختار بسیار مستحکم و یکپارچه را به وجود می آورد که این ساختار مستحکم موجب مقاومت کانال در برابر نفوذ عوامل گوناگونی می گردد.

همچنین سطح داخلی کانال فویلی کاملا یکدست و صاف بوده و بدین ترتیب مانع از نشتی هوا و هدر رفتن آن می گردد بنابراین بدین صورت تا حد بسیار زیادی از هدر رفتن انرژی جلوگیری می نماید.

کانال فویلی انتقال هوا (Foil Air Duct) به دلیل فویل بکار رفته در ساختار آن دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی می باشد چرا که وجود آلومینیوم مانع از نفوذ انواع عوامل مزاحم و آسیب زن خارجی نظیر تمامی عوامل شیمیایی و طبیعی به داخل کانال هوا می گردد.

کانال فویلی انتقال هوا به دلیل استحکامی که در ساختار خود دارد در برابر کشیدگی، فشار، ضربه و… هم بسیار مقاوم بوده و به هیچ وجه دچار آسیب نمی گردد بدین ترتیب این مقاومت همه جانبه در برابر موارد و عوامل گوناگون موجب می گردد تا کانال فویلی دارای کارکرد و بازدهی عملکردی بسیار بالایی بوده و همین امر باعث طولانی تر شدن طول عمر این کانال شده و موجب می شود تا کانال فویلی در طول زمان کارکرد خود دچار هیچ  گونه آسیب و صدمه ای نشده و به همین دلیل هم نیاز به تعمیرات و یا تعویض قطعات پیدا نکرده و بدین ترتیب هزینه های ناشی از تعمیر و تعویض قطعات تقریبا حذف می گردد.

لوله فلکسیبل داکت

کانال فویلی در عین استحکام بسیار بالایی که دارد دارای ساختار بسیار ساده ای می باشد و به همین علت موجب شده است تا وزن کانال فویلی بسیار کم بوده و در نهایت دارای ساختار بسیار سبکی داشته باشد به همین خاطر می توان با سرعت بسیار بالایی تولید گردد و به علت وزن سبک و کم کانال فویلی هم می توان آن را به راحتی جا به جا نمود و سپس آن را در محل پروژه اجرا و نصب نمود. همچنین به دلیل وزن سبک و ساختار ساده کانال فویلی می توان آن را با سرعت بسیار بالایی اجرا هم نمود.

کانال فویلی انتقال هوا به طور کلی جهت استفاده در فضاهایی که امکان آتش سوزی وجود داشته و یا در فضاهایی که حرارت بسیار بالایی دارند مناسب نمی باشد چون ماهیتا جهت استفاده در فضاهایی با حرارت بالا طراحی نشده است اما جهت استفاده در این کاربری می توان از سایر انواع کانال های فلکسیبل استفاده نمود.

اما به غیر از این مورد از کانال فویلی انتقال هوا در سایر فضاها و کاربری ها می توان استفاده نمود و تقریبا می توان گفت که هیچ محدودیتی برای آن وجود نداشته و در بسیاری از کاربری ها و ساختمان ها می توان از این کانال انتقال هوا استفاده نمود.

هنگامی که از این کانال فویلی در انواع سیستم های تهویه مطبوع و سیستم هایی که نیاز به انتقال هوا دارند استفاده می گردد نیاز به قطعات کمکی و محصولات جانبی نیز می باشد تا در کنار این کانال به کمک آن آمده و در جهت تکمیل پروژه های تهویه مطبوع پیش بروند. این قطعات شامل بست ها جهت نگه داری و ثابت نگه داشتن کانال در جای خود، رابط ها جهت اتصال دو کانال هوا به یکدیگر، ساپورت ها جهت اتصال ابتدا و انتهای کانال به محل پروژه و… می باشد که هریک از این قطعات را می توان در اشکال، ابعاد و تعداد مختلف و با توجه به نیاز پروژه می توان در کنار کانال فویلی مورد استفاده قرار داد.

قیمت کانال فویلی انتقال هوا

کانال فویلی انتقال هوا را می توان با هزینه های بسیار کم و پایین تولید نمود و به هیچ وجه نیاز به صرف هزینه های بسیار بالا و زیادی نیست و همچنین می توان با صرف هزینه های بسیار پایینی هم آن را اجرا نمود. بنابراین به هر ترتیب در مصرف هزینه ها تا حد بسیار زیادی صرفه جویی می نماید.

به طور کلی کانال فویلی انتقال هوا یک کانال بسیار مقرون به صرفه و با ویژگی های مثبت و مزیت های فراوانی است که موجب شده است تا کانال فویلی در دنیای امروزی جایگزین بسیار مناسبی برای کانال هایی باشد که دارای ایرادات و مشکلات فراوان هستند. چرا که این کانال بسیاری از این مشکلات را برطرف نموده و در صدد بهبود عملکرد تهویه و هوارسانی در پروژه های گوناگون بر آمده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی