خانهمقالاتکانال فلکسی تهویه مطبوع

کانال فلکسی تهویه مطبوع

کانال فلکسی تهویه مطبوع

از زمانی که امر تهویه مطبوع به یک مسئله بسیار مهم و حیاتی تبدیل شد، نام انواع کانال فلکسیبل در میان سیستم های تهویه مطبوع و هواساز می درخشید. کانال فلکسی تهویه مطبوع نوعی کانال انتقال هوا می باشد که دارای خاصیت فلکسیبلیتی بالایی بوده و کاملا به هر شکل و حالتی که نیاز باشد تبدیل می گردد. به همین دلیل است که جهت استفاده در انواع سیستم های تهویه مطبوع و به خصوص داکت اسپلیت ها یک گزینه بسیار کارآمد و مناسب می باشد.

کانال فلکسی تهویه مطبوع (Air conditioning Flexi Duct) را می توان از جنس متریال های گوناگون و در سایز ها و متراژ های مختلفی تولید نمود. همین تنوع بسیار بالا در موارد و ویژگی های مختلف موجب استفاده گسترده و متنوع از این کانال هوا شده است. یکی از انواع عایق دار این محصول کانال فلکسیبل الاستومری است. جهت آشنایی با این محصول وارد صفحه آن ضوید.

انواع کانال فلکسی تهویه مطبوع

کانال فلکسی تهویه مطبوع را می توان به انواع گوناگون عایق تجهیز نمود و بدین ترتیب بر مقاومت و استحکام آن تا حد بسیار زیادی افزود. عایق ها نقش بسیار مهم و پررنگی در محافظت از کانال و ممانعت از ورود رطوبت، آب، حرارت، حشرات ، عوامل مزاحم و… به داخل کانال می گردد و از طرفی صدایی که ممکن از ناشی از عملکرد کانال فلکسی باشد را نیز منتقل نمی نمایند. بدین ترتیب هم کاملا بهداشتی بوده و هم کاملا ی صدا. به همین دلیل جهت استفاده از کانال فلکسی در فضاهایی چون اتاق های تمیز، بیمارستان ها و درمانگاه ها، داروخانه ها و… بسیار پر کاربرد می باشد.

کانال فلکسی تهویه مطبوع را می توان در سایز ها و متراژ های مختلفی تولید نمود و همچنین تنوع دارای تنوع بسیار بالایی از نظر متریال داشته و می توان آن را از جنس پلاستیک، پی وی سی، آلومینیوم و… تولید نمود. هریک از این متریال ها دارای خواص و ویژگی های گوناگونی هستند که باید جهت استفاده از آن ها در فضا ها و کاربری های مختلف متناسب با ویژگی هر یک از آن ها مورد استفاده قرار داد.

تولید کانال فلکسی تهویه مطبوع

زمان تولید کانال فلکسی تهویه مطبوع بسیار کوتاه است و می توان با صرف زمان بسیار کمی تعداد بسیار زیادی از این کانال های هوا را تولید نمود و از طرفی به دلیل ساختار ساده و بسیار سبکی که دارند در طی مدت زمان بسیار کوتاهی هم می توان آن ها را نصب و اجرا نمود. اما در کنار کانال فلکسی نیز به محصولات جانبی و اتصالاتی نیز می باشد  که هریک از این قطعات را هم می توان به کمک ماشین آلات مهندسی همان گونه که کانال فلکسیتولید می گردد، این قطعات را هم با کیفیت بالا و در تنوعی از نظر جنس، تعداد و سایز تولید نمود.

همان طور که گفته شد، از کانال فلکسی تهویه مطبوع می توان در کاربری ها و فضاهای گسترده ای استفاده نمود و درواقع گسترده استفاده از این کانال بسیار عظیم می باشد. هریک نیاز به اجرا و نصب اصولی دارند و اهمیت دادن به این موضوع بسیار مهم است چرا که نصب و اجرای دقیق و اصولی از عواملی است که باید کاملا به آن توجه نمود تا سیستم به هیچ وجه دچار آسیب و نقص فنی نگردد چرا که اگر کوچکترین اختلالی در کانال فلکسی به وجود آید کل سیستم را در بر گرفته و مانع از ادامه عملیات و عملکرد بهینه سیستم می گردد. بنابراین بسیار نیاز است تا عمل اجرا و نصب کانال فلکسی به کمک نیروهای متخصص و کاربلد انجام گیرد تا تمامی نکات اعم از اجرایی، فنی و ایمنی در این سیستم های تهویه به درستی رعایت و اجرا گردد.

کانال انتقال هوا

کانال فلکسی تهویه مطبوع جایگزین بسیار مناسبی برای کانال های گالوانیزه می باشد چرا که بخش اعظمی از مشکلات و مسائل کانال های گالوانیزه را بر طرف نموده است و عمل تهویه و هوارسانی را تا بسیار زیادی تسریع و بهبود بخشیده است.

کانال فلکسی تهویه مطبوع علاوه بر مزایا و ویژگی های متعددی که دارد، در مصرف انرژی، زمان و هزینه ها بسیار صرفه جویی می نماید و همین امر موجب محبوبیت دو چندان این کانال انتقال دهنده هوا شده است.

انواع گسترده دیگری از کانال فلکسی وجود دارند که جهت استفاده و انتقال مواد دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. جهت انتقال موادی نظیر آب، انواع مایعات، مواد نفتی و شیمیایی، ذرات، پودر، گرد و غبار و… هریک از این کانال ها باید دارای خواصی باشند تا متناسب با عبور این مواد و ذرات باشند.

امروزه از کانال فلکسی تهویه مطبوع استفاده گسترده ای در تمامی کاربری ها نظیر فضاهای مسکونی، تجاری، اداری، کارگاهی، ورزشی و… می گردد و هیچ کاربری و هیچ فضایی را نمی توان نام برد که جهت استفاده از کانال فلکسی در آن فضا ممانعتی برای آن وجود داشته باشد و در واقع علت این امر هم فراگیر بودن و همه جانبه بودن این کانال هوا در همه زمینه ها و در سراسر این کره خاکی می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی