خانهمقالاتکانال فلکسی بل با عایق الاستومری

کانال فلکسی بل با عایق الاستومری

کانال فلکسی بل با عایق الاستومری

کانال فلکسی بل با عایق الاستومری  یکی از بهترین انواع کانال های انتقال هوا برای انواع سیستم های تهویه مطبوع و خصوصا سیستم های داکت اسپلیت به شمار می رود. علت پر طرفدار بودن آن هم در ابتدا منعطف بودن این کانال است که موجب برتری آن نسبت به سایر کانال های هوا شده است و سپس وجود عایق الاستومری در ساختار این کانال که جزو بهترین و به صرفه ترین انواع عایق ها به شمار می رود.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری (Elastomeric Flexible Duct) علاوه بر خاصیت انعطاف پذیری، بسیار سبک است و وزن کمی دارد و همچنین به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر عوامل گوناگون دارد، کاملا با محیط زیست سازگار می باشد و هیچ گونه آسیب و صدمه ای به طبیعت نمی رسانند.

مزایای کانال فلکسی بل با عایق الاستومری

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری کاملا بدون امکان خود سوزی بوده و تحت هیچ شرایطی آتش نمی گیرد. دارای ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی بوده و به طور میانگین در بازه دمایی 30- الی 110+ درجه سانتی گراد از خود مقاومت نشان می دهد.

نصب و راه اندازی کانال فلکسی بل با عایق الاستومری بسیار آسان بوده و با سرعت بسیار بالایی انجام می گیرد و هنگام نصب به هیچ عنوان نیاز به پوشش اضافی نخواهد داشت.

کانال فلکسی بل با عایق الاستومری در برابر انواع فشارهای جانبی وارده، فشار، پوسیدگی، فرسایش، نفوذ رطوبت و نفوذ بسیاری از عوامل و مواد طبیعی و شیمایی از خود مقاومت نشان می دهد.

یک خاصیت بسیار کاربردی عایق الاستومری که موجب مزیت و برتری آن شده است فشردگی بسیار بالای آن است که مانع از انتقال صوت ور طول کانال می گردد و همچنین معایب و مضراتی که سایر عایق ها دارا می باشند را این عایق دارا نمی باشد.

کانال فلکسی بل با عایق الاستومری را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز دهانه تولید نمود اما عموما در طول های 6 متری تولید گشته و عرضه می گردد.

سطح داخلی کانال فلکسیبل با عایق الاستومری کاملا صاف و یکدست می باشد و به همین علت به هیچ وجه گرد و غبار داخل آن جمع نشده و زحمت تمیز نمودن برای آن وجود نخواهد داشت.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری در طول کانال کشی دارای ساختاری کاملا یکنواخت و به هم پیوسته می باشد و به همین علت نیز هیچ گونه شکم و یا پستی بلندی در طول آن دیده نمی شود.

ساختار کانال فلکسیبل با عایق الاستومری بدین صورت است که از سه لایه مختلف تشکیل شده است. لایه خارجی و داخلی از جنس آلومینیوم لمینیت شده بوده و لایه میانی از جنس عایق الاستومری می باشد و این لایه ها به کمک یک مفتول فنری فلزی در جای خود استوار قرار می گیرند.

کاربرد کانال فلکسی بل با عایق الاستومری

از کانال فلکسی بل با عایق الاستومری در تمامی کاربری ها و فضاها می توان استفاده نمود و درواقع گستره تنوعی استفاده از آن بسیار بالا می باشد.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری نسبت یه سایر کانال های انتقال هوا دارای برتری می باشد چرا که می توان در هنگام تولید آن را به عایق بندی تجهیز نمود و درواقع هم در زمان و هم در هزینه ها تا حد فراوانی صرفه جویی می گردد این درحالی است که معمولا برای سایر انواع کانال فلکسیبل این امکان وجود ندارد.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری سرو صدا را نیز منتقل نمی نماید به همین علت در فضاهایی همچون اتاق های تمیز، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، فضاهای مسکونی و فضاهایی که نیاز است تا سر و صدایی وجود نداشته باشد کاملا قابل استفاده می باشد.

لوله خرطومي عايق دار ماينر

ساختار کانال فلکسی بل با عایق الاستومری هم ازسطح داخلی و هم از سطح خارجی کاملا بدون درز و شکاف است و به همین علت مانع از ورود و نفوذ هرگونه ماده خارجی و یا نشتی و اتلاف هوای عبوری از داخل آن می گردد. بدین ترتیب هم در مصرف انرژی کاملا صرفه جویی نموده و هم دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نمی گردد.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری هزینه های پروژه را تا حد معقولی ثابت نگه داشته و مانع از افزایش بی رویه آن می گردد و در نتیجه این امر تا حد فراوانی در هزینه های اولیه، جاری و نهایی پروژه صرفه جویی می نماید.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری جهت استفاده در سیستم های داکت اسپلیت که امروزه بسیار پر کاربرد هستند و در بسیاری از فضاها و کاربری ها شاهد استفاده از آنها هستیم، مورد استفاده قرار می گیرند و درواقع یک گزینه بسیار مناسب و کاربردی برای این سیستم نسبت به سایر کانال های هوا می باشد.

کانال فلکسی بل با عایق الاستومری در یک سیستم هنگامی که مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به قطعات و اتصالات دیگری نیز پیدا می کند که در درواقع این قطعات به کمک کانال فلکسیبل با عایق الاستومری در یک سیستم منجر به تکمیل پروژه های تهویه مطبوع می گردند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی