خانهمقالاتکانال فلکسیبل پلی استر

کانال فلکسیبل پلی استر

کانال فلکسیبل پلی استر

ساختمان کانال فلکسیبل پلی استر بدین صورت است که از سه لایه تشکیل شده است بدین شکل که لایه داخلی متشکل از فویل آلومینیوم بوده، لایه میانی شامل فوم فشرده پلی استرمی باشد و لایه خارجی نیز یک روکش محافظ از جنس پی وی سی می باشد که این سه لایه در کنار یکدیگر تشکیل کانال فلکسیبل پیش عایق را می دهند.

کانال فلکسیبل پلی استر (Polyester Flexible Duct) را می توان در سایزهای بسیار متنوعی از جمله 16، 14، 12، 10، 8، 6، 5، 4 اینچ تولید نمود.

اما طول استانداردی که این لوله خرطومی را می توان در آن متراژ تولید نمود عموما 6 متری بوده و جهت استفاده از طول های کوتاه تر می توان به آسانی آن را با ابزارهای ساده برش زده و از آن استفاده نمود.

به صورت عمومی این کانال فلکسیبل پلی استر به رنگ مشکلی تولید می گردد و میزان دمایی که این لوله خرطومی در آن بازه دمایی می تواند از خود مقاومت نشان دهد بازه دمایی 30- الی 110+ درجه سانتی گراد می باشد و در این بازه دمایی اگر حرارت به کانال فلکسیبل پیش عایق وارد گردد، هیچ گونه آسیبی به آن وارد نکرده و مانع از خرابی و فرسودگی آن می گردد.

کانال فلکسیبل عایق دار دارای وزن بسیار سبکی است به گونه ای که به علت وزن پایین آن به راحتی می توان آن را حمل و نصب نمود و درواقع به این عمل سرعت بخشیده و زمان انجام این عملیات را به حداقل خود می رساند.

این لوله خرطومی از پایداری و دوام بسیار بالایی برخوردار است یعنی بسیار دیر فرسوده و خراب می گردد و در نهایت به کارایی سیستم تا حد بسیار زیادی می افزاید.

ویژگی های کانال فلکسیبل عایق دار

سایر ویژگی های بسیار مورد توجه کانال فلکسیبل پلی استر این است که در برابر سایش، فرسایش، پارگی، فرسودگی، خورندگی رشد انواع قارچ ها، میکروب ها و باکتری ها و… بسیار مقاوم است و دچار آسیب نمی گردد.

کاملا غیر سمی و بدون بو می باشد و به همین دلیل در فضاهایی نظیر بیمارستان ها، اتاق های تمیز، درمانگاه ها، داروخانه ها و… می توان از آن استفاده نمود، رطوبن و آب را بسیار کم به خود جذب می نماید و در نتیجه آسیب های ناشی از نفوذ رطوبت در آن به حداقل مقدار خود می رسد.

کانال فلکسیبل پلی استر کاملا بازیافت پذیر می باشد و در نتیجه صد در صد دوست دار طبیعت بوده و کوچکترین آسیبی به آن نمی رساند و همچنین هیچ گونه گرد و غبار و یا آلودگی در محیط به وجود نمی آورد.

کانال فلکسیبل عایق دار در برابر ارتفاع و ضخامت افت بسیار ناچیزی پیدا نموده و همچنان به فعالیت با مقاومت خود ادامه می دهد.

نسبت به سایر انواع عایق هایی که در انواع کانال های فلکسیبل به کار می رود، عایق پلی استر بکار رفته ر ساختار کانال فلکسیبل پیش عایق، دارای سظح اشتعال بسیار پایین تری بوده و بسیار دیرتر آتش می گیرد.

عایق پلی استر بکار رفته در کانال فلکسیبل پیش عایق، از فشردگی بسیار بالایی برخوردار می باشد و به همین علت نسبت به عایق های دیگر صدا و صوت را بسیار دیرتر منتقل می نماید و مانع از گسترش سر و صدا در طول فعالیت خود می گردد.

کانال فلکسیبل با عایق IFD

کانال فلکسیبل پلی استر چیست؟

از کانال فلکسیبل پلی استر در کاربری های متعددی از جمله جابه جایی و تخلیه هوا، سیستم های تهویه مطبوع و تولید سرمایش و گرمایش در انواع فضاهایی نظیر فضاهای مسکونی، تجاری، اداری، هتل ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها، آزمایشگاه ها و…، مصارف صنعتی و بسیاری از کاربری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

لایه آلومینیوم بکار رفته در کانال فلکسیبل پلی استر، 50 میکرون بوده و به کمک مفتول فلزی تقویت می گردد و همان طور که گفته شد نیز عایق پلی استر بکار رفته در ساختار کانال فلکسیبل پیش عایق، از الیاف پلی استر حجیم متشکل می گردد که کاملا سازگار با محیط زیست و طبیعت می باشد که به کمک یک لایه آلومینیوم 50 میکرونی روکش و کاور شده است.

از کانال فلکسیبل پیش عایق جهت استفاده در فضاهایی با فشار متوسط طراحی و تولید شده است و کاملا قابلیت استفاده در فضاهای باز را دارد و علت آن هم مصون ماندن و مقاومت در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی است که در فضا بیرون موجود می باشند.

کانال فلکسیبل عایق دار یک گزینه بسیار مناسب جهت استفاده در سیستم های داکت اسپلیت بوده و همچنین به علت معایبی که عایق پشم شیشه دارد، جایگزین بسیار مناسبی برای آن می باشد.

به طور کلی از کانال فلکسیبل پلی استر به علت مزیت ها و خواصی که دارد در بسیاری از فضاها، کاربری ها و اماکن گوناگون و متنوع استفاده می گردد و یک جایگزین کاملا مناسب برای انواع کانال های انتقال هوا و خصوصا کانال های گرد و چهارگوش گالوانیزه به شمار می رود و علت هم برتری هایی است که نسبت به این نوع کانال ها دارا می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی