خانهمقالاتکانال داکت اسپلیت

کانال داکت اسپلیت

کانال داکت اسپلیت

جهت نصب و اجرای داکت اسپلیت از کانال های متفاوت و گوناگونی می توان استفاده نمود که هریک از آنها دارای ویژگی ها و خواص گوناگونی می باشند.

بنابراین کانال داکت اسپلیت (Duct Split Air Duct) بسیار متنوع و گوناگون می باشد و می توان این گونه بیان نمود که کانال داکت اسپلیت مهم ترین و اصلی ترین بخش کانال کشی کانال داکت اسپلیت در یک سیستم تهویه مطبوع می باشد و بدون آن سیستم ناقص مانده و نمیتوان پروژه را تکمیل نمود. همچنین باید نصب کانال داکت اسپلیت با رعایت کامل نکات فنی و به دقت توسط یک متخصص کاربلد و حرفه ای انجام بگیرد تا بیشترین کارایی و بازدهی را از این سیستم داشته باشیم. به طور کلی نصب و اجرای این سیستم و همچنین تولید کانال داکت اسپلیت امری هزینه بر نمی باشد اما اگر اجرای کانال آن به درستی صورت نگیرد، در آینده موجب بروز تلفات و مشکلاتی می گردد که موجب به وجود آمدن نقص در کل سیستم می گرد. بنابراین در این شرایط نیاز به تعمیرات و یا جایگیزینی به وجود آمده و این کار نیازمند صرف هزینه های بسیاری می گردد.

همچنین هنگام استفاده از کانال انتقال هوا در این سیستم حتما باید آن را به عایق مناسب تجهیز نمود تا هنگام عبور سرما و گرما از داخل این کانال، دچار مشکل نگشته و به مرور زمان دچار آسب دیدگی نگردد، از این طریف طول عمر کانال و در نهایت کل سیستم بسیار زیاد صرفه جویی می گردد و طول عمر بالاتری خواهد داشت.

یکی از انواع کانال داکت اسپلیت کانال اسپیرال گالوانیزه می باشد. یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین انواع کانال داکت اسپلیت، کانال اسپیرال گالوانیزه می باشد. در این نوع کانال جهت متصل نمودن دو کانال به همدیگر مناسب تر است تا از فلنج فلزی استفاده نمود و سپس به کمک ساپورت کسل پیچ کانال را تراز نموده و سپس نصب نمود.

بسیار مهم است تا هنگام استفاده از این نوع کانال جهت استفاده در این سیستم، حتما از عایق بندی جهت ایزوله کردن کانال استفاده نمود. جهت این کار پس از نصب کانال اسپیرال می توان آن را عایق نمود. از عایق های مختلفی نیز جهت این کار می توان استفاده نمود. اما همگی تقریبا دارای مشکلات و ایراد هایی می باشند و به مرور زمان فرسوده گشته و از بین می روند و در نهایت راندمان کاری دستگاه را بسیار کاهش می دهند. در این میان عایق الاستومری باه دلیل مزایای فراوانی که استفاده از آن داشته و همچنین هیچ یک از مشکلات سایر عایق را ندارد در نتیجه گزینه بسیار مناسب تری جهت اسستفاده در کانال داکت اسپلیت می باشد.

نوع دیگری از کانال داکت اسپلیت که می توان در این سیستم استفاده نمود کانال پیش عایق است. این نوع از کانال داکت اسپلیت مزیتی که نسبت به سایر کانال داکت اسپلیت دارد این است که در ساختار آن عایق وجود داشته و دیگر نیاز نیست که پس از تولید عایق گردد. این نوع کانال بسیار سبک است و به سرعت می توان آن را تولید و سپس نصب نمود. ساختار این کانال به این صورت است که از فوم سرد تزریقی استفاده می گردد که روکش دو طرف آن از آلومینیوم می باشد. همچنین دارای کمترین درصد نشتی و پرتی برودت و حرارت هوا را دارد. علاوه بر اینها این کانال بسیار ارزان و قابل دسترس هم می باشد.

نوع دیگر پر طرفدار کانال داکت اسپلیت کانال فلکسیبل عایق دار می باشد. که می توان پیش از تولید و یا هنگام تولید آن را به صورت لمینیت شده با عایق الاستومری تولید نمود که به آن کانال فلکسیبل با عایق الاستومری می گویند.

این کانال دارای مزیت ها و ویژگی های فراوانی می باشد که درواقع می توان گفت این نوع کانال بهترین کانال جهت استفاده به عنوان کانال داکت اسپلیت می باشد.

این کانال به دلیل ساختار انعطاف پذیر و خرطومی شکلی که دارد موجب افت فشار کانال نمی گردد.

کانال فلکسیبل نسبت به سایر کانال داکت اسپلیت بسیار ارزان تر می باشد. به دلیل ساختارش بسیار سبک بوده در نتیجه جا به جایی و حمل و نقل آن به راحتی صورت می پذیرد.

به دلیل اینکه کوچک و جمع می گردد، در فضاهایی که با محدودیت فضایی و جای کم همراه هستند، به راحتی جای می گیرد، در حالی که این امکان برای سایر کانال داکت اسپلیت وجود ندارد.

داخل این کانال داکت اسپلیت گرد و غبار جمع نمی گردد بنابراین نیزا به تمیز کردن و نگهداری ندارد.

به راحتی و به سرعت نصب می گردد.

در برابر مواد شیمیایی و باکتری ها، نفوذ رطوبت و آب، حشرات موذی و انواع قارچ ها و… مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

صدا را منتقل نمی نماید و موجب آلودگی صوتی نمی گردد.

به همین دلیل طبق مزایایی که برای این کانال گفته شد، می توان گفت بهترین گزینه جهت کانال داکت اسپلیت، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی