خانهمقالاتکانال خرطومی هوا

کانال خرطومی هوا

کانال خرطومی هوا

کانال خرطومی هوا که در بازار صنعتی امروزی به نام لوله خرطومی هوا هم شناخته می شود، یک محصول بسیار کاربردی و پر استفاده جهت سیستم های تولید سرمایش، گرمایش می باشد.

کانال خرطومی هوا درواقع یکی لوله خرطومی شکل بسیار منعطف است و عضو اصلی و اساسی انتقال هوا در یک سیستم تهویه مطبوع به شمار می رود  به سبب ویژگی های بسیار مطلوب و پر استفاده ای که دارد موجب شده است که امروزه مورد مصرف زیادی قرار بگیرد و به دلیل سهولت در استفاده مورد توجه بسیاری از خریداران قرار بگیرد. این کانال ها عموما از جنس پی وی سی تولید می گردند.

کانال خرطومی هوا دارای انواع بسیار متنوعی است که برای تمامی کاربری ها و تمامی فضاها قابل استفاده می باشد چراکه در تمامی زمینه ها قابلیت انعطاف داشته و هر قابلیت و ویژگی خاصی را می توان به کانال خرطومی هوا اختصاص داد.

بنابراین در تمامی صنف های اداری، تجاری، مسکونی، ورزشی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی، هنری و… قابل استفاده می باشد.

سرعت ساخت کانال خرطومی هوا بسیار بالا می باشد و علت آن هم سبکی وزن این کانال است. به دلیل وزن سبکی و ساختار ساده ای که دارد به سرعت و در کوتاه ترین زمان تولید می گردد و همچنین دوباره به علت وزن بسیار پایینی که دارد در مدت زمان بسیار کوتاهی نصب و اجرا می گردد اما کاملا به نیروی نصاب هم بستگی دارد. اما به طور کلی جهت اجرای کانال خرطومی هوا بهتر است تا نصاب حرفه ای و کاربلد استفاده نمود. چراکه نصاب آموزش دیده و کار بلد در مدت زمان بسیار کمی و با بیشترین کیفیت کانال خرطومی هوا را نصب و اجرا می نماید و موجب می گردد تا این کانال کاملا به درستی به فعالیت خود ادامه دهد و هیچ گونه اختلالی در روند کاری آن به وجود نیاید.

کانال خرطومی هوا را می توان به انواع گوناگونی تولید نمود خصوصا از نظر جنس و سایز. این دو مورد تنوع بسیار کاربردی است چرا که در اکثر مواقع در پروژه های گوناگون ممکن است به سایز های مختلفی نیاز باشد و یا جنس های گوناگونی که آن کانال خرطومی هوا را کاملا متناسب با کاربری آن فضا آماده نماید.

کانال خرطومی هوا وابسته به کاربری که مورد استفاده قرار می گیرد به محصولات دیگری در کنار خود نیاز پیدا می نماید. محصولاتی نظیر انواع دریچه های هوا که جهت تقسیم و انتشار هوا به فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع آخرین عضو یک سیستم تهویه مطبوع است، انواع دمپر ها ک جهت تنظیم و یا مسدود نمودن سرعت و یا شدت فشار هوای عبوری از دریچه مورد استفاده قرار می گیرد و به دو دسته کلی دستی و برقی تقسیم بندی شده و در انواع گوناگون معمولا در پشت دریچه گرد تعبیه می گردد.، ساپورت ها که جهت محکم نمودن ابتدا و انتهای کانال خرطومی هوا به دیوار و یا سقف در دو نوع دیواری و سقفی مورد استفاده قرار می گیرد، رابط ها که جهت اتصال و مرتبط نمودن انواع کانال خرطومی هوا به یکدیگرو یا قطعات و محصولات به کانال های هوا مورد استفاده قرار می گیرد، بست ها و یا همان کلمپ ها هم که دور تا دور کانال خرطومی هوا جهت محکم نمود کانال ها و همچنین محکم نمودن اتصال کانال ها به کمک رابط مورد استفاده قرار می گیرد، انواع تبدیل ها که جهت اتصال انواع کانال خرطومی هوا با سایزهای دهانه گوناگون به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. و قطعات و محصولات کمکی فراوان دیگر که هریک به درخور و به تناسب نوع استفاده آن ها در سیستم های تهویه در نواحی گوناگون سیستم مورد استفاده قرار می گیرد و هر یک نقش خاصی را در سیستم در کنار کانال خرطومی هوا ایفا می نمایند که در نهایت به هرچه بهتر عمل نمود سیستم و بالا بردن بازدهی و کارایی سیستم کمک شایانی می نمایند.

کانال خرطومی هوا می تواند دارای قابلیت مکش قوی باشد تا علاوه بر مکش هوا جهت جذب و مکش ذرات گرد و غبار و خرده های معلق در هوا مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل می توان از این نوع کانال های خرطومی به عنوان لوله جاروبرقی های معمولی خانگی و جاربرقی های صنعتی در کارخانه ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار داد. حتی می توان آن را به صورت شفاف  از جنس پی وی سی شفاف هم تولید نمود تا هنگام عبور ذرات به راحتی قابل رویت باشند.

اما تولید این گونه از کانال خرطومی هوا به گونه ای است که سطح داخلی آن که ذرات از آن عبور می نمایند کاملا صاف و یکدست و بدون هیچ گونه پستی بلندی و فراز و فرود می باشد تا هیچ یک از ذرات در میان این خلل و فرج ها گیر ننماید اما بخش خارجی لوله کاملا خرطومی شکل و دارای فراز و فرود می باشد.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی