خانهمقالاتکانال اسپیرال کرمان

کانال اسپیرال کرمان

کانال اسپیرال کرمان

پیش از توضیح در رابطه با کانال اسپیرال کرمان  باید دانست که کانال اسپیرال چیست و چه کاربردهای دارد.

با توجه به گسترش روز افزون علم و پیشرفت تکنولوژی، همه روزه شاهد افزایش درخواست و تقاضای بیش از پیش در عرصه تولید کانال اسپیرال کرمان جهت استفاده در صنایع و کاربردهای متفاوت می باشیم. کانال اسپیرال نوعی از کانال هوا می باشد که جهت جابه جایی مواد و یا انتقال هوا از آن در زمینه های گوناگون، استفاده می شود. به عنوان مثال از کانال اسپیرال کرمان در صنعت پتروشیمی جهت انتقال مواد نفتی و مایعات روغنی استفاده می گردد. و یا در زمینه کشاورزی و آبیاری جهت انتقال آب می توان از آن بهره برد.

کاربرد کانال اسپیرال کرمان

زمینه های کاربرد کانال اسپیرال کرمان بسیار متنوع و گسترده می باشد که عبارت است از : کانال کشی مربوط به داکت اسپیلت و یا سیستم تهویه مطبوع در ساختمان های بلند مرتبه، مجتمع های مسکونی، ساختمان های ادرای، مراکز تجاری و تفریحی و …، سیستم های هواکش صنعتی در کارخانه ها وکارگاه های تولیدی متفاوت، فرودگاه ها، کانال تهویه پارکینگ های طبقاتی اتومبیل، سالن های ورزشی، سوله ها و انبار های بزرگ، رستوران ها و سالن های غذاخوری، آزمایشگاه ها و اتاق های پاک و … همه و همه از کاربردهای بی شمار کانال اسپیرال کرمان می باشند.

البته در بسیاری موارد نیاز است تا از کانال های دیگری با جنس و شیوه ای متفاوت بهره برد. به عنوان مثال در برخی از پروژه های کانال کشی و نصب کانال هوا، از کانال فلکسیبل به جای کانال اسپیرال کرمان استفاده می گردد. این مسئله عمدتا به دلیل خاصیت انعطاف پذیری کانال خرطومی هوا می باشد که به سادگی قابل کشش و یا جمع شدن می باشد و در هنگام نصب می توان آن را از میان دستگاه ها و تجهیزات مختلفی عبور داد. ؛ مانند لوله خرطومی مکنده که از جنس پی وی سی می باشد و به سادگی می توان از آن در کارگاه های تولیدی استفاده نمود.

اما نکته قابل توجه در رابطه با کانال اسپیرال کرمان میزان سختی و مقاومت آن در مقایسه با داکت فلکسیبل می باشد؛ که برای پروژه هایی در مقیاس بزرگ تر کاربرد فراوانی دارد.

علی رغم مقاومت و استحکام بالای کانال اسپیرال کرمان، در بسیاری موارد که کانال کشی کانال گرد اسپیرال در محیط باز انجام می گیرد، لازم است تا کانال ها عایق بندی شوند. این کار غالبا به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی و کاهش افت فشار هوای عبوری از داخل کانال صورت می پذیرد.

در اکثر موارد این امر با استفاده از عایق الاستومری در انواع رولی و یا لوله ای انجام می گیرد. با توجه به سایز لوله اسپیرال از می توان از انواع مختلف این عایق بهره برد.

استفاده از عایق لوله ای برای عایق بندی کانال اسپیرال کرمان در سایز های کوچکتر می باشد. همانند کانال فلکسیبل با عایق الاستومری لوله ای که قطر دهانه به نسبت کوچکتری را دارا می باشند.

اما در مقابل نوع دیگری از عایق الاستومری وجود دارد که با نام عایق پتویی و یا عایق الاستومری رولی در بازار شناخته می گردد.

از این عایق جهت روکش کرد کانال اسپیرال کرمان در سایز های بسیار بزرگ استفاده می گردد که به کمک آن بتوان کل سطح خارجی لوله اسپیرال را پوشش داد. به این صورت نه تنها می توان از نفوذ رطوبت و نم زدگی ممانعت به عمل آورد؛ بلکه مقاومت و استحکام کانال ها و سایر تجهیزات و تاسیسات مکانیکی عایق بندی شده نیز، در برابر ضربه ها و صدمات فیزیکی به چنرین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

کانال تهویه

شیوه ساخت کانال اسپیرال کرمان

همانطور که از نام این کانال مشخص است. کانال اسپیرال با استفاده از دوران دادن ورق فلزی حول یک محور دایره ای تولید می گردد. این ورق ها در لبه، یعنی در جایی که دو لبه ورق در مجاورت یکدیگر قرار می گیرند، با شیوه دوخت پرسی، به هم متصل می گردند.

شیوه ساخت کانال اسپیرال کرمان از این حالت مستثنی نمی باشد. و به همین شیوه و با استفاده از ورق هایی با جنس های متفاوت مانند استیل، فولاد گالوانیزه، مس و یا آلومینیوم تولید و به بازار مصرف ارائه می گردد.

کانال اسپیرال کرمان ساخته شده از فولاد گالوانیزه، کاربرد های عمومی تری نسبت به سایر مدل ها دارد. و می توان در بیشتر پروژه ها و صنایع مختلف نشانی از کانال اسپیرال گالوانیزه را یافت.

کانال اسپیرال کرمان از جنس استیل بیشتر مناسب مکان هایی می باشد که نیاز به محافظت در برابر آلودگی ها و نفوذ باکتری ها دارند. بنابراین مکان هایی مانند آزمایشگاه ها، اتاق های پاک، بیمارستان ها، سالن های غذاخوری، آشپزخانه ها و … از جمله مواردی هستند که می توان از کانال اسپیرال استیل برای آن ها استفاده نمود.

در این میان لازم است تا اجرا و نصب کانال اسپیرال در محیط هایی صورت پذیرد که درصد رطوبت بالایی را دارند. بنابراین ورق های آلومینیوم برای ساخت کانال اسپیرال بهترین انتخاب می باشد.

زیرا کانال اسپیرال ساخته شده از آلومینیوم مقاومت بالایی در برابر رطوبت، اکسید شدن و زنگ زدگی از خود نشان می دهد. به همین دلیل از این مدل از کانال های اسپیرال می توان در مکان های مرطوب استفاده نمود.

لازم به ذکر است که در هنگام ساخت کانال اسپیرال کرمان به شیوه دوخت پرسی، درزهایی به شکل مارپیچ بر روی آن ایجاد می گردد. وجود این درزهای دورانی بر روی سطح خارجی کانال اسپیرال، نه تنها از مقاومت آن کم نمی کند؛ بلکه می تواند استحکام آن را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به علاوه اینکه کانال اسپیرال کرمان در محل درزهای مارپیچی بر روی سطح آن، دارای هوابندی کاملا مناسبی می گردد؛ که این موضوع سبب می شود تا از افت فشار و اتلاف انرژی جلوگیری شود.

این در حالی است که کانال اسپیرال کرمان از داخل دارای هیچگونه برآمدگی و فرورفتگی نمی باشد. به این معنا که سطح داخلی ای لوله، کاملا صاف و یکدست است. به همین دلیل می توان از آن جهت انتقال مواد روغنی و مایعات نیز استفاده نمود. و مطمئن بود که هیچ نشانی از انباشت و تراکم آلودگی در داخل آن، باقی نمی ماند.

محاسبه کانال هوا

نصب کانال اسپیرال کرمان

با توجه به مدل و شیوه ساخت کانال اسپیرال کرمان که پیش تر به آن پرداختیم، نصب این نمونه از کانال هوا در کمترین زمان و به سادگی انجام می پذیرد. تنها باید به این نکته توجه داشت که جهت نصب کانال اسپیرال کرمان لازم است تا قطعات معینی مورد استفاده قرار بگیرد.

اتصالات کانال اسپیرال در واقع قطعاتی می باشند که برای امتداد کانال، توزیع و انشعاب، تغییر مسیر و … مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال جهت ایجاد تغییر مسیر در خط لوله اسپیرال می توان از قطعه ای به نام زانویی در انواع متفاوت 90 درجه، 60 درجه، 30 درجه و … استفاده نمود.

و یا در برخی موارد نیاز است تا برای تبدیل کانال چهارگوش به کانال گرد اسپیرال از انواع تبدیل های چهارگوش به گرد و یا حتی در برخی موارد به دلیل تغییر سایز کانال در مسیر کانال کشی از انواع تبدیل های گرد به گرد، استفاده نمود.

در این میان برخی از قطعات مانند دریچه گرد و یا دریچه چهارگوش وجود دارند که فارغ از شیوه نصب کانال اسپیرال و کانال کشی، با توجه به شرایط و نیاز پروژه، مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع اتصالات کانال اسپیرال کرمان  که در کانال کشی و نصب مورد استفاده قرار می گیرد؛ عبارت است از :

زانویی، سه راهی و سه راهی تبدیل، چهار راهی و چهارراهی تبدیل، تبدیل گرد به گرد و تبدیل چهارگوش به گرد، رابط، فلنج، درپوش، دریچه، پلنیوم باکس و …

کانال اسپیرال کرمان در سایز های متفاوتی عرضه می گردد. که البته تنوع سایز و قطر کانال می تواند بر روی قیمت کانال اسپیرال نیز موثر باشد. به عنوان مثال قیمت کانال گرد در سایز های بزرگ تر بیشتر از قیمت آن در سایز هایی با قطر دهانه کمتر می باشد. زیرا هزینه های مربوط به ساخت کانال اسپیرال در سایز های بزرگ بیشتر می باشد.

از سوی دیگر کانال اسپیرال کرمان علاوه بر سایز، در ضخامت های متفاوتی نیز تولید می گردد. که این عامل نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت کانال گرد گالوانیزه می باشد.

در ادامه می توان به هزینه های مربوط به ساخت کانال اسپیرال و یا اجرا و نصب کانال اسپیرال کرمان اشاره نمود؛ که همگی بر قیمت نهایی مربوط به کانال کشی افزوده می گردد.

امروزه در شهر های مختلف ایران از جمله اصفهان ، تبریز ، شیراز ، اهواز ، مشهد و تهران به تولید و ساخت کانال اسپیرال پرداخته می گردد. و مشتریان عزیز می توانند به صورت حضوری و یا خرید آنلاین به انتخاب و خرید کانال اسپیرال کرمان اقدام نمایند.

در این میان کانال اسپیرال ابزارخان ( Abzarkhan Spiral Air Duct )، با بهترین سطح از خدمات و کیفیت در اختیار همه مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل قرار میگیرد.

بنابراین مشتریان عزیز می توانند با شماره تلفن این شرکت تماس حاصل نمایند و یا به صورت خرید اینترنتی نسبت به دریافت لیست قیمت کانال اسپیرال و انتخاب مناسب ترین مدل و نمونه اقدام کنند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 3 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی