خانهمقالاتکانال اسپیرال مشهد

کانال اسپیرال مشهد

کانال اسپیرال مشهد

مسئله تهویه در ساختمان ها مسئله بسیار مهمی می باشد و از آن مهم تر ابزار و محصولاتی است که به کمک آنها عمل تهویه و انتقال هوا صورت می گیرد. کانال اسپیرال مشهد یکی از انواع کانال اسپیرال گالوانیزه است که دارای مزایا و ویژگی های فراوانی نسبت به سایر کانال های انتقال هوا دارد.

کانال اسپیرال مشهد (Mashhad Spiral Duct) یکی از مرغوب ترین و باکیفیت ترین کانال های اسپیرال تولید ایران می باشد و به دلیل کیفیت بسیار بالای آن طرفداران بسیاری دارد.

ساخت کانال اسپیرال مشهد

کانال اسپیرال توسط ورق های گالوانیزه که به صورت مدور و مارپیچ روی یکدیگر قرار گرفته اند، ساخته شده است. استفاده از ورق گالوانیزه در ساختار کانال اسپیرال موجب گشته است آن را در برابر فشار، ضربه، عوامل مختلف خارجی و… مقاوم می سازد در نتیجه این کانال بسیار دیرتر فرسوده و مستهلک می گردد و در نهایت دارای عمر طولاتی تر و بیشتری می باشد.

کانال اسپیرال به دلیل آنکه از ورق های گالوانیزه مارپیچ و مدور ساخته شده ظاهر بسیار شکیل، مستحکم و زیبایی دارد به همین دلیل نیاز نیست که همیشه آن را در زیر سقف های کاذب پنهان کرد، می توان به صورت اکسپوز و روکار در زیر سقف تعبیه نمود و حتی به عنوان تزیین و دکور سقف آن فضا استفاده نمود. چرا که علاوه بر ظاهر زیبا، امکان رنگ پذیزی کانال اسپیرال نیز وجود دارد و میتوان آن را در کوره های رنگ به هر رنگ دلخواه و متناسب با دکوراسیون و تزئینات فضای داخلی در آورد و فضا را بسیار زیباتر جلوه داد.

کانال اسپیرال مشهد نسبت به کانال اسپیرال کانال گالوانیزه چهارگوش که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت، دارای مزیت ها و برتری های فراوانی می باشد. در ابتدای امر ساخت کانال اسپیرال مشهد نسبتبه کانال چهارگوش بسیار دقیق تر و با کیفیت ترانجام میپذیرد درنتیجه کیفیت کار نهایی را افزایش داده وموجب افزایش طول عمر کانال نیز می گردد.

مورد دیگر آنکه ساختار کانال چهارگوش به دلیل مقطع چهارگوش و گوشه های زاویه داری که دارد، هنگامی که هوا از آن عبور می کند، سروصدا های ناخوش آیندی ایجاد می نماید. این در حالی است که کانال اسپیرال گالوانیزه به دلیل مقطع دایره شکل و گوشه های نرم هنگام عبور هوا از آن سروصدایی ایجاد نمی کند و در فضاهای مسکونی و فضاهایی که نیاز به برقراری سکوت است مثل درمانگاه ها و بیمارستان ها و… این امر بسیار حائذ اهمیت است چراکه نیاز هست تا سکوت کاملا برقرار باشد.

مزایای کانال اسپیرال مشهد

کانال اسپیرال مشهد در کنار مزایای فراوانی که دارد، دارای دو ایراد کوچک می باشد که می توان از آن چشم پوشید. یک مورد، وزن بالای کانال اسپیرال است که تا حدودی حمل و نصب آن را دچار مشکل می نماید و دیگری عدم امکان پیش عایق شدن است. عایق، کانال را در برابر رطوبت، دما، عوامل جوی و آب وهوایی، باکتری ها، فرسایش و… مقاوم می سازد. اما امکان پیش عایق شدن و عایق نمودن همزمان با تولید برای این کانال وجود ندارد و تنها در صورتی می توان آن را به عایق تجهیز نمود که کانال اسپیرال مشهد تولید و نصب شده باشد و این کار نیز دارای مشکلات و سختی های فراوانی می باشد.

همان طور که پیش تر گفته شد کانال اسپیرال توسط ماشین آلات مهندسی و پیشرفته تولید می گردد، درکنار آن قطعات و اتصالات مورد نیاز کانال که در یک پروژه کانال کشی به آن نیاز هست نیز توسط همین ماشین آلات پیشرفته با دقت و کیفیت بالا تولید می گردند. این قطعات شامل رابط، ساپورت، زانویی ها، سه راهی ها، چهارراهی ها، شلواره ها، گسکت، انواع دمپر و… می باشد.

کانال اسپیرال مشهد با ضخامت ورق مختلف و در سایز دهانه متفاوت و در متراژ گوناگون وابسته به نوع نیاز و کاربری در پروژه ها و فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین قیمت کانال اسپیرال مشهد، قیمت ثابت و مشخصی نیست چرا که بر اساس موارد ذکر شده قیمت ها متفاوت می باشد.

مزیت دیگر کانال اسپیرال این است که به دلیل خاصیت اسپیرال بودن و استفاده از ورق گالوانیزه در داخل کانال هیچ گونه گرد و خاکی جمع نمی گردد بنابراین نیاز به تمیزکاری نیز ندارد. همچنین به دلیل تولید دقیق و باکیفیت کانال، در طولانی مدت نیاز به تعمیر و نگهاداری خاصی نیز ندارد درنتیجه دردسرهای تعمیرات و هزینه های اضافی ناشی از آن را نیز نخواهد داشت در حالیکه برای کانال گالوانیزه چهارگوش و سایر کانال های انتقال هوا این دردسرها و مسائل وجود دارد.

قیمت کانال اسپیرال

نصب کانال اسپیرال مشهد

جهت نصب کانال اسپیرال نیاز به متخصصان حرفه ای این کار هست و با وجود آنها عمل اجرا و نصب این کانال به سادگی و دقت فراوان و بدون هیچ مشکلی صورت می پذیرد و انجام می گردد.

با توجه به بررسی و ذکر ویژگی ها وخواص کانال اسپیرال مشهد به کیفیت بالای آن جهت استفاده در سیستم انتقال هوا پی می بریم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی