خانهمقالاتکانال اسپیرال ایران

کانال اسپیرال ایران

کانال اسپیرال ایران

هنگامی که میخواهیم یک فضا را به سیستم تهویه مطبوع تجهیز کنیم نیاز به کانال هوا داریم و اتصالات مورد نیاز آن داریم تا عمل انتقال هوا را انجام بدهد. در میان کانال های هوای متفاوتی که برای این کار وجود دارد کانال اسپیرال ایران (Iran Spiral Duct) یکی از گزینه های مناسب این کار می باشد.

کانال اسپیرال چیست؟

درواقع ساختار کانال اسپیرال به این صورت است که ورق های گالوانیزه با ضخامت کم روی آنها دوخت مارپیچی صورت می گیرد و در نهایت کانال اسپیرال شکل می گیرد. به دلیل ساختار به این شکل، کانال اسپیرال بسیار ارزان بوده و دارای قیمتی بسیار مقرون به صرفه است و در عین حال بسیار مستحکم است و در برابر عوامل مختلف مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. به دلیل وجود همین استحکام نیاز بسیار کمتری به انواع اتصالات و قطعات آن پیدا می نماید. این درحالی است که سایر کانال ها مانند کانال های چهارگوش نیاز بیشتری به انواع اتصالات و لوازم جانبی دارند.

مزایای کانال اسپیرال ایران

کانال اسپیرال نسبت به کانال چهارگوش دارای مزایای فراوانی می باشد که به اختصار در باره آنها توضیحاتی ارائه می دهیم.

یکی از این برتری ها هوام طور که گفته شد این است که هر دو نوع کانال نیاز به اتصالات و قطعات کمکی دارند اما به دلیل ساختار محکم کانال اسپیرال نیاز این کانال به اتصالات گالوانیزه نسبت به کانال چهارگوش بسیار کمتر می باشد.

کانال اسپیرال گالوانیزه نسبت به کانال چهارگوش دارای وزن بسیار سبک تری می باشد به همین دلیل انبار کردن، حمل و نصب آن نیز بسیار راحت تر انجام می شود و مشکلات ناشی از سنگینی وزن کانال چهارگوش را نیز ندارد.

کانال اسپیرال ایران نسبت به کانال چهارگوش بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و همین امر موجب می گردد تا در هزینه ها بسیار صرفه جویی گردد.

نسبت به کانال چهارگوش در برابر عوامل جوی، فشار، ضربه و سایر عوامل دیگر مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد به همین دلیل دیرتر خراب شده و طول عمر بالایی نیز دارد.

ساختار کانال چهارگوش به دلیل آنکه دارای گوشه ها و زاویه است، هوا هنگام عبور از این گوشه ها ایجاد سروصدا می کند به همین دلیل این مسئله یک مشکل بسیار بزرگ است چراکه در بسیاری از فضاها خصوصا فضاهای مسکونی نیاز هست تا سکوت برقرار باشد و ایجاد این سروصدا ها بسیار آزار دهنده می باشد. اما کانال اسپیرال ایران به دلیل مقطع دایره شکلی که دارد و چون گوشه های تیز و زاویه دار ندارد، ایجاد سروصدا نمی کند و بسیار برای استفاده در فضاهای گوناگون مناسب می باشد.

کانال چهارگوش گرد و غبار را در داخل خود نگه می دارد و تمیز کردن آن بسیار مشکل و تقریبا غیر ممکن است. این در حالی است که در داخل کانال اسپیرال ایران به دلیل ساختاری که دارد گرد و غبار جمع نشده و نیاز به تمیز کردن هم ندارد.

کانال اسپیرال ایران نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی ندارد بنابراین در این مورد هم بسیار اقتصادی می باشد.

کانال کشی هوا

کانال اسپیرال اکسپوز

به دلیل ساختار بسیار زیبا و شکیلی که کانال اسپیرال ایران دارد حتی می توان از آن به عنوان یک عامل دکوری در سقف استفاده نمود یا درواقع به جای پنهان نمودن آن در زیر سقف کاذب آن را به صورت اکسپوز روی سقف قرار داد و حتی می توان آنها را به کمک کوره های رنگ به رنگهای زیبا و دکوراتیو و چشم نواز درآورد تا چشم انداز زیبایی به سقف ببخشد و در فضاهایی مثل رستوران ها، کافی شاپ ها، نمایشگاه، گالری ها و سقف فضاهایی که میخواهیم جلوه متفاوت تری داشته باشند بسیار مناسب می باشد.

سرعت ساخت کانال اسپیرال ایران بسیار بالا می باشد چرا که ابتدا توسط مهندسان حرفه ای و به کمک نرم افزارهای مهندسی طراحی می شوند و سپس به کمک ماشین آلات پیشرفته تولید می گردند و همین امرموجب می گردد تا سرعت تولید بسیار بالا بروند و از طرفی سرعت نصب نیز بالا رفته و در نهایت پروژه به سرعت و دقت انجام بپذیرد و این یک حسن بسیار کاربردی برای مهندسانی است که می خواهد پروژه را سر وقت و یا زودتر از موعد به کارفرما تحویل دهند.

همچنین در کنار کانال اسپیرال ایران قطعات و محصولات جانبی دیگری نیز مانند تبدیل ها، زانوها، سه راهی ها، شلواره ها، ساپورت ها، گسکت ها، رابط ها، دمپرها و… هستند که به کمک همان ماشین آلات مهندسی تهیه و تولید می گردند و به بازار ارائه می شوند. حضور این قطعات و اتصالات در کنار کانال اسپیرال ایران موجب می گردد تا یک پروژه به درستی و کمال پیش برود و در صورت عدم وجود این قطعات پروژه نا تمام و ناقص می ماند.

کانال اسپیرال ایران یک محصول کامل و کاربردی جهت انتقال هوا در سیستم های تهویه مطبوع در فضاهای مختلف می باشد که به دلیل مزایای فراونی که ذکرشد طرفداران بسیاری را همیشه به خود جذب می نماید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی