خانهمقالاتنصب داکت اسپلیت

نصب داکت اسپلیت

انواع داکت اسپلیت

امروزه داکت اسپلیت یکی ازپر کاربرد ترین و بهترین سیستم های تولید سرما و گرما در زمینه صنعت و تهویه مطبوع می باشد.

نصب داکت اسپلیت نیز کار دشواری نیست اما حتما نیازمند رعایت نکات فنی می باشد. نصب داکت اسپلیت حتما باید توسط کارشناسان و متخصصان مخصوص این کار انجام بپذیرد.

پیش از نصب داکت اسپلیت (Duct Split Installation) نیز باید مواردی مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

ابتدا باید متناسب با پروژه و پس از بررسی های دقیق کاربری و فضای مورد نظر متناسب با ظرفیت، نوع و برند داکت اسپلیت انتخاب گردد.

سپس جهت نصب داکت اسپلیت به صورت دقیق و اصولی باید کانال کشی های لازم و متناسب با سیستم انجام بپذیرد.

نصب داکت اسپلیت حتما باید به صورت اصولی انجام گردد چرا که اگر نصب داکت اسپلیت به درستی انجام نگردد مشکلات و مسائل فراوانی رابا خود به همراه خواهد داشت و متعاقبا نیازمند تعمیر و نگهداری بسیار گشته و در نهایت از کارایی سیستم می کاهد و در آن اختلال به وجود آورده و موجب کاهش طول عمر آن می شود.

و این در حالی است که اگر نصب داکت اسپلیت به طور دقیق و به درستی و توسط کارشناس حرفه ای و متخصص انجام شود، تا حد زیادی نیاز به تعمیر و نگهداری پیدا نمی نماید و در نتیجه هزینه های ناشی از تعمیرات و نگهداری دیگر وجود نداشته و موجب کاهش هزینه های ناشی از اتمام پروژه گشته و در نهایت در هزینه های بسیار صرفه جویی می گردد.

نصب داکت اسپلیت نیز با سرعت بسیار بالایی انجام می پذیرد و می توان در مدت زمان بسیار کم عملیات تهویه یک ساختمان را انجام داد.

کانال های انتقال هوا که نصب داکت اسپلیت مورد استفاده قرار می گیرد شامل انواع کانال های اسپیرال و فلکسیبل می باشد اما بهترین و کامل ترین نوع کانال انتقال هوا که بسیار جهت نصب داکت اسپلیت کاربردی می باشد، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری است چرا که عایق به کار رفته در ساختار آن به صورت پیش عایق بوده و همین امر موجب افزایش بازدهی کانال می گردد و همچنین استفاده از این نوع کانال در نصب داکت اسپلیت مقاومت کانال را در برابر بسیاری عوامل مانند عوامل جوی و محیطی و آب و هوایی گوناگون، باکتری ها و میکروب ها، رطوبت، نفوذ آب و … بسیار بالا برده و افزایش می دهد. به همین دلیل می باشد که استفاده از این نوع کانال نسبت به سایر کانال های انتقال هوا جهت نصب داکت اسپلیت دارای مزایای فراوانی بوده و بیشتر پیشنهاد می گردد.

پس از انتخاب بهترین نوع کانال جهت نصب این دستگاه، عملیات کانال کشی آغاز می گردد. از دهانه یونیت داخلی که معمولا در زیر سقف کاذب جاسازی می گردد آغاز شده . بعد از آن در طول مسیر خود هر فضایی که نیاز به تقسیم هوا باشد از دریچه هوا استفاده می گردد و در نهایت در تابستان می تواند با توجه به مکانیزم اجرایی آن هوای خنک را منتقل نموده و در زمستان هوای گرم را منتقل می نماید و به دو صورت می توان اجرا نمود.

بنابراین نصب داکت اسپلیت در ابتدا با بررسی دقیق محل پروژه و نحوه کاربری و استفاده آن آغاز می گردد و پس از بررسی های لازم و تهیه نقشه مورد نظر از ابعاد و متراژ فضا و با در نظر گرفتن ظرفیت سیستم، می توان بهترین نوع سیستم و برند مورد نظر را با مشخصات فنی خاص خود که متناسب با فضای مورد نظر نیز باشد انتخاب می نماییم و سپس کانال مورد نیاز جهت نصب داکت اسپلیت در سیستم های مهندسی طراحی شده و پس از توسط ماشین آلات مهندسی به طور دقیق و حرفه ای تولید می گردد و جهت کارایی بالای سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت نصب داکت اسپلیت برندهای گوناگون و متنوعی وجود دارد که هریک ویژگی های خاص و منحصر به فرد و مشخصات فنی گوناگونی دارند که هریک را جهت استفاده در کاربری های مخصوص به خود مورد استفاده قرار می دهد.

برندهای مطرح و متنوعی که جهت نصب این سیستم مورد استفاده قرار می گیرند شامل سامسونگ، ال جی، میتسوبیشی، ریم، سایجو دنکی، دایکین و… می باشد.

نمیتوان گفت که کدام یک از این برندها نسبت به دیگری برتری داشته و یا طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب می نماید چراکه هریک به خودی خود دارای ویژگی ها و مشخصات فنی خاصی می باشد که آن را جهت استفاده در یک فضای خاص متناسب با نوع کاربری قابل استفاده می نماید.

همچنین به دلیل آنکه این نوع از سیستم ها دارای انواع گوناگون و ویژگی های خاص و متفاوتی می باشند، نمی توان گفت که قیمت ثابت و مشخصی دارند اما می توان این گونه اذعان داشت که قیمت نصب داکت اسپلیت چندان بالا نبوده و با نصب اصولی و دقیق حتی می توان از هزینه های جاری و ناشی از آن نیز بسیار کاست.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی