خانهمقالاتلوله فلکسی بل

لوله فلکسی بل

لوله فلکسی بل

لوله فلکسی بل یکی از بهترین و پر مزیت ترین کانال های انتقال هوا در انواع دستگاه های تهویه مطبوع می باشد.

لوله فلکسیبل که به آن کانال فلکسیبل نیز می گویند در دنیای پیشرفته و صنعتی امروزی که در همه موارد رو به رشد و بهبود می باشد بسیار پر طرفدار است. علت پر طرفدار بودن لوله فلکسی بل (Flexible Duct) این است که بسیاری از مشکلات و ایرادات سایر کانال های هوا را بر طرف نموده است و دارای مزیت ها و برتری های فراوانی نسبت به سایر کانال های هوا می باشد. به همین علت امروزه مورد توجه بسیاری نسبت به سایر کانال ها قرار گرفته است.

یکی از انواع هایق دار این محصول کانال فلکسیبل الاستومری است. جهت کسب اطلاعات بستر درباره این محصول به صفحه آن مراجعه کنید.

مزیت ها لوله فلکسی بل نسبت به سایر کانال ها

لوله فلکسی بل دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است که صورتی که به راحتی هم، جمع، باز و بسته می گردد و به هر شکل و حالتی در می آید. این در حالی است که سایر کانال های هوا و خصوصا کانال اسپیرال دارای ساختار صلب و یکپارچه بوده و دارای هیچ گونه انعطافی نمی باشند.  خاصیت انعطاف پذیری لوله فلکسی بل باعث سهولت در بسیاری از امور مربوط به نصب و اجرای کانال شده است. و حتی می توان آن را به صورت شفاف نیز تولید نمود و کاربری آن بیشتر در هنگام استفاده به عنوان لوله های جاروبرقی های صنعتی می باشد که به جای هوا ذرات گرد و غبار و ذرات ریز عبور می نماید و به این دلیل آن را شفاف تولید می نمایند تا ذرات از داخل آن هنگام عبور قابل رویت باشد اما تفاوت در ساختار آن با سایر لوله فلکسیبل به این صورت است که سطح داخلی این نوع کانال فلکسی یک دست و صاف است تا ذرات داخل آن گیر ننماید اما ساختار خارجی آن خرطومی شکل می باشد.

لوله فلکسی بل دارای وزن بسیار سبکی است زیرا موادی که در ساختار آن استفاده می گردد مواد سبک و کم وزنی می باشند و به همین دلیل ساختار کلی این کانال بسیار سبک می باشد و به همین دلیل به راحتی می توان آن را حمل و نصب نمود.

لوله فلکسی بل در انواع و اقسام گوناگونی تولید می گردد اما عمده ترین نوع آن که بسیار هم پر طرفدار است نوع عایق دار آن است و لوله فلکسی بل این خاصیت را دارا می باشد که پیش از تولید و یا هم زمان با تولید عایق گردد اما برای سایر کانال های هوا این امکان وجود نداشته و تنها زمانی می توان آن ها عایق نمود که تولید و نصب شده باشند و در این شرایط باید فضایی جدا تعبیه گردد تا توسط آن دسترسی به لوله فلکسیبل فراهم گردد تا به کمک آن بتوان کانال را عایق بندی نمود. در حالی که این عما علاوه بر آن که بسیار دشوار است، بسیار وقت گیر بوده و هزینه های زیادی را صرف این کار می  گرداند و فضای زیادی را نیز اشغال می نماید. این درحالی است که کانال فلکسیبل این مشکلات را نداشته و همچنین موجب استفاده مفید از فضای معماری نیز می گردد.

انواع لوله خرطومی پیش عایق

لوله فلکسی بل عایق دار

عایق های فراوانی را می توان در ساختار این کانال استفاده نمود که شامل عایق پشم شیشه و پشم سنگ، عایق پلی اتیلن، پلی استر، الاستومری و… می باشد. اما عایق الاستومری به دلیل خواص و برتری هایی که نسبت به سایر عایق ها دارد منایل تر می باشد و به طور کلی لوله فلکسی بل با عایق الاستومری بهترین و مناسب ترین گزینه جهت استفاده در سیستم های تهویه مطبوع و به ویژه داکت اسپلیت ها می باشد.

لوله فلکسی بل را می توان از متریال و مواد گوناگون تولید نمود، از جنس پی وی سی، آلومینیوم، برزنتی و… هریک به علت خواص ویژه ای که دارند قادر به تطبیق با شرایط گوناگون می باشند و به همین دلیل می توان از آن ها در فصاهای مختلفی استفاده نمود. برای مثال شرایط آب و هوایی و جوی متفاوت، حرارت و یا رطوبت بالا، احتمال آتش سوزی و… که جهت استفاده در هر یک از این کاربری ها می توان ویژگی ها خاص و منحصر به فردی را به لوله فلکسیبل اضافه نمود تا کاملا مناسب استفاده در شرایط و فضای مورد نظر باشد.

همچنین علاوه بر تنوع بالا در متریال و جنس، لوله فلکسی بل را می توان در سایزها و متراژ های گوناگونی استفاده نمود و برای آن محدودیت وجود ندارد.

محصولات کمکی و لوازم جانبی دیگری در لوله فلکسیبل در یک سیستم هوارسانی مورد استفاده قرار می گیرند که می توان به روند هوارسانی بسیار کمک نمایند و این عمل را تسریع ببخشند. این محصولات شامل موارد گوناگونی می باشد که هریک نقش خاصی را در سیستم ایفا می نمایند و به لوله فلکسی بل کمک شایانی می نمایند. این قطعات در کنار این کانال هوا در کارخانه ها با کیفیت بسیار بالایی تولید می گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی