خانهمقالاتلوله فلکسی بل استیل

لوله فلکسی بل استیل

لوله فلکسی بل استیل

لوله فلکسی بل استیل همان کانال فلکسیبل است که از جنس استیل تهیه و تولید شده است. لوله فلکسی بل استیل در سیستم های هوارسان نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند چرا که عضو اصلی و مهم این سیستم ها بوده و بدون آن سیستم های تهویه نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند و ناقص و نا تمام می مانند.

لوله خرطومی آلومینیمی آکاردئونی یک محصول مشابه این محصول است که پیشنهاد می شود برای انتخاب دقیقتر اطلاعات این محصول را نیز مطالعه فرمایید.

کاربرد لوله فلکسی بل استیل

لوله فلکسیبل استیل در میان کانال هایی که در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می گردند مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و علت آن هم ویژگی ها و قابلیت های بسیاری است که این کانال دارد و همچنین بسیاری از مشکلاتی که سایر کانال های هوا علی الخصوص کانال های اسپیرال  پدید می آورند را نداشته و یا برطرف نموده است.

لوله فلکسی بل استیل (Steel Flexible Air Duct) بسیار حالت پذیر و منعطف است و به هر شکل و حالتی که مجری پروژه بخواهد در می آید. به همین دلیل در فضاهایی که دارای محدودیت فضایی هستند و در واقع صعب العبور می باشند بسیار مناسب است. این در حالی است که سایر کانال های انتقال هوا مانند کانال های اسپیرال گالوانیزه دارای ساختار غیر قابل انعطاف و کاملا صلب می باشند. به همین دلیل نمی توان در هر فضایی آن ها تعبیه نمود و جای داد.

وزن سبک لوله فلکسی بل استیل

لوله فلکسی بل استیل دارای وزن بسیار سبکی می باشد و علت آن هم مواد بکار رفته در ساختار این کانال است. به همین علت چون وزن سبکی دارد به آسانی و سهولت می توان آن را جا به جا نمود.

سبکی وزن یک مزیت بسیار خوب و کاربردی به شمار می رود چرا که کانال اسپیرال که دارای وزن نسبتا بالایی می باشد حمل و جا به جایی آن با مشکلاتی همراه می گردد و حتی در اجرای آن هم مشکل ایجاد می نماید چراکه وزن سنگین یک مشکل مهم و اساسی به شمار می رود.

این در حالی است که لوله فلکسی بل استیل به علت سبکی وزن هم از نظر حمل و نقل و هم از نظر اجرا موجب سهولت و سرعت بخشیدن به عملیات می گردد.

لوله فلکسی بل استیل همان طور که از نامش پیداست از جنس استیل تولید می گردد اما کانال های فلکسیبل به طور عمومی از جنس های گوناگونی تولید می گردند. این تنوع بالا از لحاظ جنس به این دلیل است تا بتوان در انواع کاربری ها و فضاهای مختلف از آن ها استفاده نمود. معمولا از لوله فلکسیبل استیل به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد بیشتر در فضاهایی استفاده می گردد که شرایط خاص آب و هوایی و جوی حاکم بوده و احتمال آسیب رساندن به کانال نیز وجود دارد. در این شرایط لوله فلکسیبل استیل با مقاومت بسیار بالایی که در برابر عوامل گوناگون از خود نشان می دهد، موجب می گردد تا آسیب ندیده و فرسوده نگردد و حتی اگر این اتفاق هم برای لوله فلکسیبل استیل رخ دهد، در مدت زمان طولانی تری این اتفاق می افتد و همین امر موجب افزایش طول عمر کانال در کنار فعالیت مفید و کامل آن صورت می گیرد.

لوله خرطومي گالوانيزه

لوله فلکسی بل استیل در تمامی فضاها و کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرد از فضاهای بسیار عظیم با متراژ بالا مانند فرودگاه ها، فروشگاه ها و پاساژ ها بزرگ، کارخانه ها و… گرفته تا فضاهای کوچکتر مانند آپارتمان ها و خانه های مسکونی، اداره ها و… و دلیل آن هم تنوع بسیار بالا در جنس و متریال است و همچنین در سایزهای گوناگونی تولید می گردد. در فضاهای بزرگ نیاز به سایزهای بزرگتر لوله فلکسیبل استیل بوده و در فضاهای کوچک تر نیاز به سایزهای کمتر می باشد.

قیمت لوله فلکسیبل استیل رقم ثابتی نیست چراکه کاملا وابسته به نوع، جنس، کاربری، سایز، متراژ و عوامل دیگری می باشد که هر یک تعیین کننده مبلغ فروش آن می باشند. اما به طور کلی لوله فلکسی بل استیل کانال ارزانی می باشد و هزینه های زیادی را شامل نمی گردد و حتی هزینه های اجرای پروژه این کانال هوا هم بالا نبوده و می توان با صرف هزینه های پایین هم این نوع لوله هوا را تولید و یا خریداری نمود و هم آن که نصب و اجرا نمود. تنها نکته ای که ذکر آن بسیار مهم است این مورد است که نصب لوله فلکسی بل استیل بسیار باید با دقت انجام بگردد تا هیچ گونه مشکلی در روند اجرا و نصب آن پدید نیاید. حتی بهتر از که نصب لوله فلکسیبل استیل را بر عهده یک نفر نصاب حرفه ای و کاربلد گذاشته شود تا با خیالی آسوده این اطمینان خاطر فراهم گردد که لوله فلکسیبل استیل با دقت و کیفیت بسیار بالایی نصب شده در نتیجه مشکل و مسئله ای پدید نمی آید و این کانال هوا در مدت زمان طولانی با کارایی و بازدهی بسیار بالا به فعالیت خود ادامه داده و هوای مطبوع و پاک را به محیط منتقل نماید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 3

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی