خانهمقالاتلوله فلکسیبل کمبی

لوله فلکسیبل کمبی

لوله فلکسیبل کمبی

لوله های فلکسیبل یا خرطومی یکی از پرکاربردترین محصولات در زمینه انتقال و انتشار جریان هوای تولیدی و مصرفی در کلیه ساختمان ها می باشند. این محصولات به سبب مزایا و مشخصات فنی خاص خود راندمان بالایی را دارا می باشند و از لحاظ اجرا نیز خوب عمل می کنند. لوله فلکسیبل کمبی یکی از این گونه محصولات می باشد که با نام Combi Flexible Duct  نیز شناخته می شود. لوله، کانال یا داکت خرطومی یا فلکسیبل مورد استفاده بسیاری از مجریان پروژه های ساختمانی قرار می گیرد و این موضوع علاوه بر خواص این تجهیزات به دلیل تنوع آنها نیز می باشد.

لوله فلکسیبل کمبی چیست؟

لوله فلکسیبل کمبی یکی از انواع لوله های خرطومی یا فلکسیبل می باشد که فاقد عایق می باشد و در دسته لوله فلکسیبل بدون عایق جای می گیرد. دسته بندی دیگر این محصول لوله فلکسیبل همراه با عایق می باشد که از مزایا بیشتری نسبت به نوع بدون عایق بهره مند می باشد و در کاربری های خاص و با اهداف ویژه به کار گرفته می شود.

لوله فلکسیبل کمبی بر پایه لوله فلکسیبل فویلی یا آلومینیومی تشکیل شده است. این ترکیب شامل یک جدار آلومینیومی می باشد که یک حلقه مارپیچ به دور آن قرار گرفته است. در ترکیبات کانال فلکسیبل کمبی بر روی جدار آلومینیوم یک روکش از جنس پی وی سی قرار گرفته است. این روکش پی وی سی در مورد لوله فلکسی کمبی یک روکش مقاوم را ایجاد می کند که لوله یا داکت را در برابر ضربات وارده ناخواسته محافظت می کند و از پارگی و از هم گسیختگی آن جلوگیری به عمل می آورد. بنابراین لوله فلکسیبل کمبی که با نام داکت خرطومی کمبی نیز شناخته می شود همان کانال های انعطاف پذیر فویلی می باشد که به صورت 2 لایه تولید می شود. کانال فلکسیبل کمبی با توجه به مزایا و ویژگی های آن قیمت مقرون به صرفه ای را دارا می باشد که از راندمان و کارایی بالایی نیز برخوردار است.

انواع لوله فلکسیبل کمبی

لوله فلکسیل کمبی در دو نوع سفید و مشکی که بر اساس رنگ روکش به کار رفته در آن تقسیم بندی می شود، تولید و به بازار مصرف ارایه می شود. از دیگر مشخصات فنی لوله فلکسی کمبی عدم نیاز به رابط به لحاظ درهم تنیدگی مارپیچ وار جدار خارجی لوله می باشد. همچنین این محصول علاوه بر انعطاف پذیری بالا و مقاومت عالی، در برابر نور خورشید و آفتاب مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. بنابر دلایلی که بیان شد لوله فلکسیبل کمبی قابلیت بکارگیری در کارخانجات صنعتی، کانال کشی ساختمانی و پیست اتوموبیل رانی را نیز دارا می باشد. این کانال فلکسیبل در بازه 30- الی 150+ درجه سانتیگراد مقاومت خود را حفظ کرده و علاوه بر این موضوع در اماکن یا کاربری هایی که در معرض دید مستقیم قرار دارند قابلیت بکارگیری را دارد. این موضوع سبب گسترش کاربری لوله فلکسیبل کمبی در سیستم کانال کشی تهویه و تهویه مطبوع و سایر کاربری ها می گردد.

این لوله فلکسیبل در سایزهای مختلفی بر اساس اینچ یا سانتیمتر تولید و ارایه می شود که این دامنه معمولاً از 4 اینچ یا 10 سانتیمتر الی 16 اینچ یا 40 سانتیمتر را شامل می شود. همچینین لوله فلکسیبل کمبی قابلیت تولید به صورت سفارشی را نیز دارد و بر اساس نیاز کاربران می تواند تغییر کند و تولید شود. از جمله کاربری های کانال فلکسیبل کمبی می توان به استفاده از آن در جریان هوای رفت و برگشت، اگزاست سرویس های بهداشتی، تهویه مطبوع، فن کویل ها و غیره را نام برد. لوله فلکسی کمبی مانند دیگر انواع لوله یا داکت فلکسیبل علاوه بر انعطاف پذیری بالا از سطح داخلی صاف و صیقلی برخوردار می باشد که این موضوع سبب کاهش افت فشار جریان هوای داخلی لوله خواهد شد و این موضوع بر راندمان این لوله خواهد افزود. همچنین لوله فلکسیبل کمبی جای بسیار کمی را اشغال می کند و وزن بسیار کمی نیز دارد.

کانال فلکسیبل کمبی

مزایای لوله فلکسیبل کمبی

از دیگر مزایا لوله فلکسیبل کمبی امکان عبور از فضاهایی می باشد که دیگر انواع لوله یا داکت های سنتی این امکان را ندارند و این یکی از برتری های لوله فلکسیبل می باشد. علاوه بر این موضوع به دلیل به کارگیری مصالح نوین در ساخت این لوله فلکسیبل این محصول از معایب لوله های فلکسیبل گذشته مانند پشم شیشه که در اثر گذر زمان انحلال یافته و در فضا پخش می شود و سبب ایجاد مشکلات تنفسی می شود و همچنین به دلیل نفوذ رطوبت امکان رشد و تکثیرعوامل بیماری زا،  برخوردار نمی باشند. با توجه به نکات ارایه شده در مورد این لوله فلکسیبل در صورت نیاز به این محصول می توانید با نمایندگی فروش تولیدکنندگان مختلف لوله فلکسیبل کمبی و دیگر محصولات مشابه تماس برقرار کرد. در حال حاضر در این زمینه در شرایط بسیار خوبی می باشیم و زمینه ارتباط در رابطه با خرید و فروش و دریافت لیست قیمت موجود می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی