خانهمقالاتلوله فلکسیبل عایق دار

لوله فلکسیبل عایق دار

لوله فلکسیبل عایق دار

لوله فلکسیبل عایق دار یا همان لوله فلکسیبل عایقدار یکی از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین انواع کانال فلکسیبل به شمار می رود. در دنیای صنعتی امروزی که جهت تامین تهویه یک ساختمان راحتی عملکرد، کیفیت، کارایی بهینه و هزینه کم و مقرون به صرفه مطرح می باشد،  استفاده از لوله فلکسیبل عایق دار بسیار مرسوم شده است و درواقع علت این استفاده گسترده از لوله فلکسی عایق دار مزیت های بسیار فراوانی است که لوله فلکسی عایق دار نسبت به سایر انواع کانال های هوا دارد.

جهت آشنایی بیشتر با کانال فلکسیبل با عایق الاستومری وارد صفحه این محصول در قسمت فروشگاه شوید.

برتری های لوله فلکسیبل عایق دار

برای مثال دارای برتری های فراوانی نسبت به کانال های اسپیرال می باشد. یکی از این برتری ها این مورد است که کانال های اسپیرال دارای صلبیت بوده و به هیچ عنوان منعطف نمی باشند و درواقع به همین دلیل در بسیاری از فضاها و شرایط خصوصا شرایط دشوار و دارای محدودیت امکان جایگیری و عبور برای آنها مقدور نیست.

اما لوله فلکسیبل عایق دار (Insulated Flexible Duct) از انعطاف پذیری بسیار مناسبی برخوردار می باشد به گونه ای که به آسانی به هر شکل و حالتی در آمده و در هر فضا و مکانی جای می گیرد. بدین ترتیب در بسیاری از فضاها و شرایط قابل استفاده می باشد. از دیگر مزیت های خاصیت انعطاف پذیری لوله فلکسی عایق دار این مورد است که به راحتی فشرده و جمع شده و در فضاهای مختلفی جای می گیرد و حتی در اثر این خاصیت فشردگی به راحتی می تواند تعداد بسیار زیادی از لوله فلکسی عایق دار را انبار و حمل نمود چرا که فضای زیادی را اشغال نمی نمایند.

مورد دیگر آنکه برای کانال های اسپیرال امکان عایق نمودن قبل و یا همزمان با تولید وجود ندارد بدین صورت که تنها هنگامی که این کانال تولید شده و در محل پروژه نصب گردید باید فضایی جهت دسترسی به لوله فلکسیبل عایق دار تعبیه گردد تا بتوان به راحتی آن را عایق نمود. بدین ترتیب این عمل هم موجب پرتی فضا و هدر رفتن فضای مفید معماری می گردد و هم زمان زیادی را در جهت انجام این عمل هدر می دهد و در نهایت به دلیل آنکه امر بسیار دشواری است در بسیاری از موارد از این عمل صرف نظر می گردد. اما این در حالی است که وجود عایق برای کانال های هوا امری بسیار مهم و ضروری است چرا که علاوه بر محافظت از کانال هوا در برابر عوامل آسیب رسان و مزاحم گوناگون، محافظت نموده و همچنین مانع از انتقال صوت در فضاهای مختلف می گردد.

لوله خرطومی تهویه مطبوع

اما لوله فلکسیبل عایق دار را می توان قبل از تولید و یا همزمان با تولید به انواع عایق ها تجهیز نمود. عایق هایی نظیر پلی اتیلن، پلی استر، الاستومری، پشم شیشه، پشم سنگ و… که هریک با توجه به خواص و ویژگی هایی که دارند مناسب استفاده در فضاهایی خاص و با شرایط خاص می باشند اما در هر یک دارای مضرات و معایبی نیز می باشد که در میان همه آنها عایق الاستومری از بهترین و پرکاربردترین انواع آن به شمار می رود.

لوله فلکسیبل عایق دار دارای وزن بسیار سبکی می باشد و علت آن هم استفاده از مواد و متریالی است که در ساختار لوله فلکسی عایق دار استفاده می گردد و همین وزن سبک موجب سهولت امر جابه جایی و نصب و اجرای آن در پروژه می گردد.

قیمت لوله فلکسیبل عایق دار

همان طور که گفته شد لوله فلکسیبل عایق دار را می توان از جنس مواد و متریال گوناگونی تولید نمود. مواردی نظیر آلومینیوم و فویل، پلی استر، پی وی سی شفاف و کدر، برزنت، پلی اورتان و… هریک از این متریال ها با توجه به خواص و ویژگی هایی که دارند مناسب استفاده جهت فضاها و کاربری های مختلفی می باشند که متناسب با شرایط و ویژگی های محیطی و جوی محل پروژه می باشد.

قیمت لوله فلکسی عایق دار کاملا مقرون به صرفه است و درواقع با صرف هزینه های بسیار مناسب و معقول می توان این لوله هوا را تولید و تهیه نمود و سپس با صرف هزینه های بسیار پایینی آن را نصب و اجرا نیز نمود.

لوله فلکسیبل عایق دار را می توان با سرعت بسیار بالایی تولید نمود و درواقع به همان علت سبکی وزن و همچنین ساختار سبک و کم وزن آن می توان تعداد بسیار زیادی از لوله فلکسی عایق دار را در مدت زمان بسیار کوتاهی تولید نمود و از طرفی به علت عدم پیچیدگی ساختار آن، با سرعت نسبتا بالایی می توان لوله فلکسی عایق دار را در محل پروژه مورد نظر اجرا و نصب نموده و تا حد زیادی در زمان هم صرفه جویی نمود.

بدین ترتیب لوله فلکسیبل عایق دار نسبت به سایر کانال های هوا از چندین نظر بسیار بهتر و پر طرفدار تر می باشد و درواقع مهم ترین وجه تمایز و برتری آن نیز مقرون به صرفه بودن آن چه از نظر هزینه، چه از نظر زمان بندی و چه از نظر مصرف انرژی می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی