خانهمقالاتلوله خرطومی کف کش

لوله خرطومی کف کش

لوله خرطومی کف کش

لوله خرطومی کف کش آب تصفیه شده و تمیز از جانب آب های زیر زمینی و یا مخازن زیر زمینی را پمپاژ می نماید و این مقدار شامل ذرات سایشی نمیگردد.

لوله خرطومی کف کش  باید به گونه ای طراحی و تولید شده باشد تا آب را به راحتی مکش نماید و به عبارتی دارای قدرت مکش بسیار بالا باشد.

لوله خرطومی کف کش می تواند این عمل را به کمک پمپ مخصوص این کار به انجام برساند. بدین صورت که به کمک این پمپ که شامل یک واحد پمپاژ مستغرق است که توسط آن واحد، آب های زیر زمین را به سمت بالا منتقل نموده و در نهایت داخل یک مخزن ذخیره می نماید تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار بگیرد.

پمپ مورد استفاه در کنار لوله خرطومی کف کش، در دو نوع معمولی و شناور می باشد که نوع شناور نسبت به نوع معمولی دارای قطر کمتری می باشد و به همین علت نیز در چاه هایی قطر کمی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومی کف کش همانند لوله خرطومی هوا دارای انعطاف پذیری بسیار بالا می باشد و درواقع به همین علت است که آب به سادگی در میان آن عبور می کند و در مسیر خود به هیچ مانعی برخورد نمی نماید و درواقع به علت خاصیت انعطاف پذیری به سادگی به هر شکل و حالتی در آمده و می تواند در آن حالت باقی بماند.

عامل دیگری که در نتیجه خاصیت انعطاف پذیری لوله خرطومی کف کش(EPS Flexible Duct)   بدست می آید این مورد است که به سادگی جمع و فشرده می گردد و در موقع انبار نمودن و یا حمل فضای بسیار کمتری را اشغال می نماید.

نحوه عملکرد لوله خرطومی کف کش در یک سیستم کف کش بدین صورت است که پمپ موجود در سیستم به پروانه ای که داخل یک محفظه است وصل شده و به کمک لوله خرطومی کف کش آب را به داخل پمپ هدایت نموده و بدین ترتیب پروانه ها شروع به چرخیدن نموده و ماده سیال را به حرکت در آورده و منجبر به تخلیه آن می گردند.

از لوله خرطومی کف کش جهت پمپاژ آب در استخرها، اراضی کشاورزِی و باغات، تخلیه چاه و مخازن، آب صاف، مایعات رقیق و… جهت انتقال آب و سایر مایعات از محلی به محل مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند.

در مواقعی ممکن است که به جای انتقال و حمل آب از مواد الکلی و اسیدی استفاده گردد و یا به عبارتی در آب حمل شده مواد اسیدی، روغنی و یا الکلی وجود داشته باشد که در این شرایط بسیار مهم است تا لوله خرطومی کف کش به گونه ای طراحی و تولید گردد که در برابر این گونه مواد از خود مقاومت بسیار بالایی نشان داده و دچار آسیب و صدمه نگردد بنابراین بدین طریق بتواند در دراز مدت به فعالیت خود ادامه داده بدون آنکه کوچکترین آسیبی به آن وارد گردد و درنهایت موجب افزایش طول عمر آن گردد.

درواقع انتخاب بهترین نوع لوله خرطومی کف کش، کاملا وابسته به نوع چاه، ظرفیت پمپ سیستم و ظرفیت پمپاژ آن از چاه می باشد و باید کاملا با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های محیطی و جوی نوع آن انتخاب گردد.

لوله خرطومی کف کش را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز و متراژ تولید نمود و این تنوع نیز موجب تنوع استفاده از آن در بسیاری از شرایط گوناگون شده است و درواقع علت استفاده گسترده از آن همین عامل می باشد.

لوله خرطومی کف کش دارای وزن بسیار کم و سبکی می باشد به صورتی که به سادگی می توان آن را حمل و جا به جا نموده و در نهایت در محل مورد نظر نصب و اجرا نمود.

نصب و اجرای لوله خرطومی کف کش از همیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که بسیار مهم است تا به صورت دقیق و با کیفیت بسیار بالا این عمل انجام گردد تا سیستم در هنگام فعالیت دچار هیچ مشکل و اختلالی نگشته و به درستی به فعالیت خود ادامه دهد در نتیجه بازدهی و کارایی عملکردی بسیار مناسبی را ارائه دهد. علاوه بر این موارد، نصب و اجرای صحیح لوله خرطومی کف کش موجب افزایش طول عمر خود لوله خرطومی کف کش هم شده و در نهایت می تواند در بازه زمانی طولانی تر بدون نیاز به تعمیرات و نگهداری به فعالیت مفید و پر بازده خود ادامه دهند.

لوله خرطومی کف کش به علت مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که دارد در میان انواع و اقسام لوله ها و کانال های هوا بهترین و مناسب ترین گزینه جهت استفاده در سیستم های کف کش می باشد و درواقع به این علت که بسیاری از سایر لوله ها و کانال های مشکلات بسیاری را پدید می آورند، درواقع این نوع از لوله خرطومی می توان یک گزینه بسیار مناسب، اقتصادی و به صرفه برای این دسته از لوله ها و کانال ها به شمار برود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی