خانهمقالاتلوله خرطومی پلی اتیلن

لوله خرطومی پلی اتیلن

لوله خرطومی پلی اتیلن

لوله خرطومی پلی اتیلن نوعی از انواع بسیار متنوع و گسترده لوله خرطومی هوا به شمار می رود.

لوله خرطومی پلی اتیلن از نوار های پلی اتیلن تشکیل شده است که به کمک مفتول های فلزی در جای خود استوار و محکم قرار می گیرند. درواقع وجود مفتول های فلزی است که شکل نهایی لوله خرطومی پلی اتیلن را به وجود می آورد و آن را به شکل خرطومی در می آورد.

لوله خرطومی پلی اتیلن (Polyethylene Flexible Duct) را می توان در تنوع سایزی بسیار بالایی تولید نمود به گونه ای که جهت هر کاربری و هر فضایی می توان استفاده نمود. اما طول استانداردی که این لوله های هوا را در آن متراژ تولید می نمایند 4 متر می باشد.

میزان دمایی که لوله خرطومی پلی اتیلن در آن بازه دمایی می تواند به آسانی و بدون پدید آمدن هیچ مشکلی فعالیت نماید بازه دمایی 20- الی 150+ درجه سانتی گراد می باشد. بنابراین در این بازه دمایی حرارت بر روی آن هیچ تاثیری نداشته و به هیچ عنوان آن را دچار آسیب و صدمه نمی نماید.

لوله خرطومی پلی اتیلن دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد بدین صورت که به هر شکل و حالتی در آمده و می تواند در همان وضعیت نیز باقی بماند بنابراین بسیار مناسب استفاده در فضاهایی است که در آنهای محدودیت هایی وجود دارد.

درواقع لوله خرطومی پلی اتیلن به گونه ای طراحی و تولید شده است که به صورت مارپیچی درون یکدیگر رفته و دیگر در این شرایط نیاز به رابط پیدا نمی کند.

لوله خرطومی پلی اتیلن دارای ساختاری بسیار مقاوم و مستحکم است و درواقع در برابر انواع ضربه، فشار، تابش مستقیم نور خورشید، حرارت و رطوبت، شرایط مختلف جوی و آب و هوایی، حشرات، باکتری ها و قارچ ها و انواع مواد سمی و شیمیایی و… از خود مقاومت بسیار مناسب و بالایی نشان می دهد و درواقع به همین علت است که در طول فعالیت خود درهر زمینه ای که باشد بدون پدید آمدن هیچ مشکلی فعالیت نموده و می تواند در طی زمان بسیار طولانی تری فعالیت نموده و تا حد فراوانی بر طول عمر لوله خرطومی و در نهایت کل سیستم بسیار بیافزاید.

همان طور که گفته شد از لوله خرطومی پلی اتیلن در بسیاری از کاربری ها می توان استفاده نمود و درواقع به علت ویژگی های مثبت فراوانی که دارد جهت کانال کشی انواع ساختمان ها، کارخانه های صنعتی و انواع کارگاه ها، آزمایشگاه ها و… و حتی علاوه بر انتقال هوا، می توان از لوله خرطومی پلی اتیلن جهت انتقال انواع مایعات و گازها نیز می توان استفاده نمود.

یکی دیگر از عمده کاربری های لوله خرطومی پلی اتیلن جهت انتقال آب در اراضی کشاورزی و باغات می باشد که می توان از سایزهای 16 الی 500 میلی متر از این نوع لوله خرطومی جهت انتقال آب استفاده نمود و  درواقع این مورد یکی از گسترده ترین و عمده ترین کاربری های این نوع از لوله خرطومی به شمار می رود.

همچنین در زمینه فاضلاب نیز از این لوله خرطومی پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرد و در جهت تامین آب آشامیدنی به مناطق مسکونی نیز می توان از این کانال استفاده نمود.

علاوه بر این لوله خرطومی پلی اتیلن بسیار با کیفیت، نوع دیگری از آن وجود دارد که درواقع تا حدی غیر استاندارد بوده و یا به اصلاح درجه دو محسوب می گردد که پوشش آن مواد پلی اتیلن گرانول شده بازیافت شده است که جهت کاربری های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که گفته شد از لوله خرطومی پلی اتیلن جهت انتقال گاز هم استفاده می گردد که در برخی شرایط اگر این گازها سمی باشند بسیار مهم است تا در ساختار این لوله خرطومی شرایطی تعبیه گشته و از موادی استفاده گردد تا آن را به گونه ای تجهیز نماید تا در برابر این مواد شیمیایی کاملا مقاوم بوده و تحت هیچ شرایطی واکنش نداده و مانع از آسیب رساندن به ساختار کانال گردد. در این شرایط لوله خرطومی پلی اتیلن به درستی و با کیفیت بسیار بالا می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

کانال خرطومی پلی اتیلن دارای وزن بسیار کم و سبکی نیز می باشد بدین ترتیب که به علت وزن پایین به آسانی می توان آن را جا به جا و حمل نموده و از جایی به جای دیگر منتقل نمود و درواقع هیچ یک از دردسرهای وزن بالا را نخواهد داشت.

سرعت تولید و اجرای لوله خرطومی پلی اتیلن بسیار بالا می باشد به گونه ای که ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی می توان تعداد بسیار زیادی از این نوع لوله خرطومی را تولید و سپس اجرا نمود. این سرعت بالا در روند اجرایی لوله خرطومی پلی اتیلن موجب صرفه جویی هرچه بیشتر در زمان می گردد.

بنابراین بر طبق موارد ذکر شده استفاده از این نوع کانال خرطومی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای انواع سیستم ها و کاربری ها باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی