خانهمقالاتلوله خرطومی مکش

لوله خرطومی مکش

لوله خرطومی مکش

لوله خرطومی مکش از یک لایه ورق پی وی سی و یک مفتول فلزی تشکیل می شود و درواقع به علت وجود همین مفتول فلزی است که این کانال هوا دارای خاصیت ارتجاعی می باشد.

لوله خرطومی مکش (Suction Flexible Duct) را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز دهانه لوله و وزنی تولید نمود و اما معمولا در متراژ 6 متری تولید می گردد. اما این تنوع بالا از نظر سایز موجب استفاده گسترده از آن در کاربری ها و فضاهای مختلفی شده است .

لوله خرطومی مکش به طور کلی دارای ساختاری کاملا مقاوم است. درواقع در برابر عواملی نظیر سایش، کشش، پارگی، فشردگی، فرسایش، ضربه و… کاملا مقاوم است و تحت هیچ شرایطی دچار خرابی و آسیب نمی گردد و همچنین از طرفی به علت آن که سطح خارجی آن بسیار منسجم و بدون هیچ گونه درز و شکاف است، مانع از نفوذ هرگونه عامل خارجی نظیر رطوبت، حرارت، گرما، سرما، حشرات، باکتری ها و… می گردد و به همین علت نیز در برابر این عوامل هم کاملا مقاومت نشان داده و بدین ترتیب به هیچ عنوان آسیب پذیر نبوده و بسیار دیرتر خراب می گردد و حتی در حین کارکرد خود به هیچ عنوان نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی پیدا نمی نماید و در نتیجه دارای طول عمر بسیار بالایی می باشد.

لوله خرطومی مکش از انعطاف پذیری بسیار بالا و خوبی برخوردار است و این خاصیت موجب استفاده بهینه از آن در بسیاری از کاربری ها و فضاها شده است، خصوصا فضاهایی که امکان عبور و جایگیری در آن ها برای سایر لوله ها که دارای ساختاری صلب و غیر منعطف هستند کاملا دشوار می باشد. بدین ترتیب از این خاصیت انعطاف پذیری لوله خرطومی مکش در بسیاری از شرایط استفاده می گردد.

از لوله خرطومی مکش در کاربری های متنوعی استفاده می گردد اما عمده استفاده از آن در صنایع چوب و نجاری جهت جمع آوری خرده چوب ها، در صنایع دیگر نظیر کاشی، سرامیک و سنگ، معادن و… که نیاز به مکش و جمع آوری ذرات پودری می باشد و…

قیمت لوله خرطومی مکش بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و از آنجایی که مسئله بودجه و قیمت در هر پروژه یک مسئله بسیار مهم و حیاتی است، تقریبا در تمایم کاربری ها و پروژه ها بسیار مهم است تا هزینه های پروژه تا حد زیادی پایین نگه داشته شود و مانع از مصرف بی رویه هزینه ها گردد.

در واقع می توان این گونه بیان نمود که لوله خرطومی مکش به عنوان رابطی جهت انتقال مواد پودری و ذرات می باشد.

سیستم عملکردی لوله خرطومی مکش بدین صورت است که در ماشین آلات مکنده، فشار هوا در داخل لوله خرطومی مکش، ایجاد خلا نموده و این خلا موجب مکش مواد و ذرات به به محفظه لوله خرطومی مکش می گردد و بدین صورت تمامی ذرات و مواد مورد نظر به فضای مورد نظر ما منتقل می گردد.

به هر مقداری که این لوله خرطومی مکنده بلند تر بوده و طول آن بیشتر باشد و یا به هر میزان و مقداری که موارد سنگین وزن تر بر سر راه لوله خرطومی مکش قرار بگیرند، بسیار مهم است تا اختلاف فشار هوای داخل این لوله خرطومی هوا نیز بیشتر باشد تا هوا به صورت روان تر و بهتر در مسیر لوله عبور نموده و رفت و آمد نماید.

لوله خرطومی مکش بسیار سبک است و این سبکی وزن تبدیل به یک عامل بسیار مهم و کاربری در جهت سهولت بخشیدن به امر جابه جایی و اجرای آن شده است. به علت وزن سبک حتی سرعت تولید و اجرای آن هم بسیار بالا رفته و درواقع به دلیل آن که لوله خرطومی مکش دارای وزن بسیار سبکی بوده و ساختار کاملا ساده و غیر پیچیده ای دارد، می توان درمدت زمان بسیار کوتاهی تعداد بسیار زیادی از لوله خرطومی مکش را تولید نمود و حتی می توان با سرعت بسیار بالایی آن را درمحل پروژه نیز اجرا و نصب نمود به همین دلیل تا حد بسیار زیادی در زمان نیز صرفه جویی می نماید.

لوله خرطومی مکش سطح داخلی کاملا صاف و حتی بدون درز و شکافی دارد و بدین ترتیب مواد هنگام عبور به صورت روان و بدون هیچ مشکلی عبور می نمایند و از طرفی به علت عدم وجود درز و شکاف مواد به هنگام عبور از داخل لوله خرطومی مکش، به بیرون نریخته و یا در اصطلاح موجب نشتی نمی گردد و بدین ترتیب در مصرف انرژی هم بسیار صرفه جویی می نماید.

به طور کلی این نوع لوله خرطومی از مقرون به صرفه ترین انواع لوله های خرطومی به شمار می رود و علت آن هم صرفه جویی های فراوانی است که در عوامل و موارد گوناگون می نماید.

به همین دلیل توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای سایر لوله ها شده و درواقع تا حد بسیار زیادی رقبای خود را بر کنار نماید.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی