خانهمقالاتلوله خرطومی مواد غذایی

لوله خرطومی مواد غذایی

لوله خرطومی مواد غذایی

از لوله خرطومی مواد غذایی که با نام شیلنگ آبنما فنردار نیز در بازار شناخته می شود، جهت جا به جا نمودن مواد غذایی در صنایع مختلف غذایی استفاده می گردد.

لوله خرطومی مواد غذایی چیست؟

لوله خرطومی آبنما فنردار که نوعی لوله خرطومی هوا می باشد از جنس پی وی سی شفاف و نرم تولید می گردد تا مواد غذایی هنگام عبور از داخل لوله خرطومی به آسانی قابل رویت باشند. از لوله خرطومی مواد غذایی (Food Flexible Duct) علاوه بر انتقال مواد غذایی جهت انتقال شیر، دوغ، مایعات لبنی، آب، روغن نباتی، سایر مایعات و… مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا در صنایع غذایی و کارخانه های تولید مواد خوراکی و لبنیاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول را می توان در سایزها، وزن، ضخامت و متراژ متنوع تولید نمود و این تنوع در اندازه ها موجب شده است تا در فضاها و کاربری های مختلف و در فضاهایی با متراژ های مختلف از فضاهای گسترده و وسیع گرفته تا فضاهای کوچکتر و محدود تر مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومی مواد غذایی هزینه های بسیار پایینی را شامل می شود و به همین علت موجب صرفه جویی فراوانی در هزینه های پروژه مربوطه می گردد.

شیلنگ آبنما فنردار در عین آنکه دارای ساختاری بسیار نرم و منعطف می باشد، دارای ساختاری بسیار مستحکم و مقاوم نیز بوده و در برابر عوامل گوناگون خصوصا ضربه و فشار، پوسیدگی، سایش، فرسایش، زنگ زدگی، خورندگی و… بسیار مقاوم می باشد.

مزایای لوله خرطومی مواد غذایی

لوله خرطومی مواد غذایی کاملا نارسانای جریان برق و الکتریسیته بوده و جریان برق را از خود عبور نمی دهد و به همین علت نیز دچار برق گرفتگی نمی گردد. این محصول دارای استحکام کششی بسیار بالا حتی در دراز مدت می باشد و به همین علت در برابر کشش بالا از خود مقاومت بسیار مناسبی نشان داده و دچار پارگی ناشی از کشش نمی گردد.

همچنین این محصول به علت مقاومت و استحکام بسیار بالایی که دارد در برابر وزن بالا هم بسیار مقاوم بوده و وزن سنگین و بالا را کاملا تحمل می نماید. اما در عین دارای وزن بسیار سبک و کم می باشد به گونه ای که به علت وزن پایین به آسانی قابل حمل و جا به جایی می باشد.

شیلنگ آبنما فنردار کاملا نرم بوده و از زبری بسیار کمی برخوردار می باشد و همچنین در برابر ضربه و برخورد با اجسام مختلف دچار آسیب و صدمه نمی گردد و همچنین در برابر حرارت بالا هم بسیار مقاوم بوده و دچار صدمه و یا آتش سوزی نمی گردد.

لوله خرطومی مواد غذایی به علت مقاومت بسیار بالایی که دارد نسبت به انواع کانال ها و لوله های دیگر طول عمر بیشتری دارد بنابراین مناسب استفاده در سیستم هایی است که نیاز است تا در مدت زمان طولانی تری فعالیت نمایند.

قیمت شیلنگ آبنما فنردار

قیمت لوله خرطومی مواد غذایی

لوله خرطومی مواد غذایی از لحاظ قیمتی کاملا قابل رقابت با لوله هایی نظیر لوله های فلزی، چدنی، گالوانیزه و… می باشند چرا که قیمت این نوع از لوله ها به نسبت بالاتر بوده و موجب بالا تر رفتن هزنیه های پروژه می گردند به همین علت بسیاری از مهندسین و سازندگان ترجیح می دهند تا از شیلنگ آبنما فنردار به علت مقرون به صرفه بودن آن استفاده نمایند. و همچنین به علت این موضو ع و همچنین مزایای ذکر شده، در بسیاری از صتایع غذایی و خصوصا صنایع لبنیات سالم و پاکیزه این نوع لوله خرطومی استفاده می گردد.

متریالی که در ساختار آن استفاده می گردد از نوع گرانول پی وی سی است که بسیار دوست دار محیط زیست بوده و هیچ گونه آسیبی به طبیعت نمی رساند و همچنین و جود گرانول پی وی سی در ساختار این لوله خرطومی موجب بالاتر رفتن قدرت و استجکام کانال و در نتیجه طول عمر و دوام آن می گردد. از گرانول پی وی سی شفاف رنگی درجه یک هم می توان در ساختار این لوله خرطومی استفاده نمود.

این شیلنگ خرطومی همانند سایر انواع لوله های هوا همچنین در برابر رطوبت نیز از خود کاملا مقاومت نشان داده و صد در صد قابل شستشو می باشد اما به شرط آنکه جهت شستشو از مواد شوینده غیر اسیدی استفاده گردد. همچنین فرسوده نمی گردد و در برابر نور خورشید هم مقاوم بوده و ضد اکسیداسیون می باشد.

شیلنگ آبنما فنردار در بازه دمایی 5- الی 65+ درجه سانتی گراد مقاوم بوده و در این بازه دمایی امکان فعالیت بدون وارد شدن کوچکترین آسیبی برای آن وجود دارد.

لوله خرطومی مواد غذایی کاملا بی بو و غیر سمی بوده و به همین علت کاملا مناسب استفاده در فضاهای پاکیزه و بهداشتی می باشد.

خرید لوله خرطومی مواد غذایی

به طور کلی این نوع کانال خرطومی به علت مزایای فراوان و مشخصات فنی بسیار کاربردی و مناسبی که دارد جهت استفاده در کاربری های متنوع بسیار مناسب بوده و حتی نسبت به سایر کانال ها دارای برتری هایی می باشد چرا که آن دسته از کانال ها مشکلات و مسائلی را پدیدی می آورند و به همین علت این نوع لوله خرطومی کاملا پیشنهاد می گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی