خانهمقالاتلوله خرطومی لجن کش

لوله خرطومی لجن کش

لوله خرطومی لجن کش

لوله خرطومی لجن کش نوعی از لوله خرطومی است که جهت مکش لجن در فاضلاب ها، مخازن زیر زمینی و سایر فضاهای دیگر می باشد.

لوله خرطومی لجن کش همانند لوله خرطومی هوا بسیار منعطف و شکل پذیر بوده و به سادگی به هر شکل و حالتی در می آید و به همین علت بسیار مناسب انتقال مواد گوناگون و قرار گیری در فضاهای دشوار جهت عبور می باشد. به این دلیل که مواد به سادگی از داخل آن عبور کرده و در مسیر خود به هیچ مانعی برخورد نمی نمایند. علت این موضوع هم صاف و یکدست بودن سطح داخلی لوله خرطومی لجن کش است که موجب می گردد تا تمامی مواد بدون هیچ مشکلی و به سرعت از داخل لوله عبور نموده و به مقصد مورد نظر منتقل گردند.

وزن لوله خرطومی لجن کش بسیار کم و سبک است و به همین علت می توان به سادگی آن را جا به جا نموده و به محل مورد نظر منتقل نمود. درواقع حمل و جا به جایی آن به سمت مراکز زیر زمینی به علت وزن پایین این لوله خرطومی کاملا امکان پذیر می باشد. در نتیجه سرعت انجام این امر تا میزان فراوانی افزایش می یابد. ساختار لوله خرطومی لجن کش نیز بسیار ساده و غیر پیچیده می باشد. این مورد نیز می تواند یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در سرعت بخشیدن به تولید و اجرای این لوله خرطومی باشد.

لوله خرطومی لجن کش (Sludge Flexible Duct) را می توان در سایزهای بسیار متنوعی از سایزهای بسیار پایین و کم برای فضاهای کوچک گرفته تا سایزهای بزرگتر و بالاتر برای فضاهای عظیم تر تولید نمود. اما عموما تنها در طول های 6 متری قابل تولید و عرضه می باشد.

سطح خارجی لوله خرطومی لجن کش کاملا صاف و بدون کوچکترین درز و شکاف می باشد و درواقع به همین علت است که هیچ گونه ماده آسیب رسان خارجی نظیر رطوبت، نم، انواع باکتری ها و قارچ ها، مواد سمی و شیمایی، حرارت، گرما و سرما، حشرات آسیب رسان و… وارد لوله خرطومی نشده و در نتیجه هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی نماید.

از طرفی ساختار لوله خرطومی لجن کش دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است که در برابر انواع فشار، ضربه، خمیدگی، کشیدگی و… هم از خود مقاومت نشان داده و دچار آسیب و صدمه نمی گردد.

بدین ترتیب این خاصیت آسیب ناپذیری موجب بالاتر رفتن کیفیت و بازدهی لوله خرطومی لجن کش در هر سیستمی شده و در نهایت کیفیت و بازدهی آن سیستم را هم تا میزان چشمگیری افزایش می دهد و در نهایت موجب افزایش طول عمر مفید و با کیفیت این لوله خرطومی می گردد.

از طرفی به علت عدم وجود خلل و فرج هم در سطح داخلی و هم سطح خارجی لوله خرطومی لجن کش، مواد به هنگام عبور از داخل لوله در راه هدر نرفته و در نهایت موجب نشتی نشده و تا میزان فراوانی در انرژی صرفه جویی می نماید.

مورد بعدی صرفه جویی لوله خرطومی لجن کش، در هزینه ها است که به علت کم هزینه بودن آن قیمت تمام شده تولید، عرضه و راه اندازی آن در هر پروژه ای بسیار کم و مقرون به صرفه می باشد بنابراین می توان گفت که درهزینه ها نیز تا میزان زیادی صرفه جویی می نماید.

بدین ترتیب می توان به این نتیجه گیریدست یافت که لوله خرطومی لجن کش یک لوله کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی در تمامی زمینه ها اعم از زمان، هزینه ها، انرژی و… می باشد. بدین ترتیب استفاده از آن در بسیاری از پروژه ها به مهندسین و سازندگان کاملا توصیه می گردد چرا که بر طبق تمامی ویژگی ها و خواص منحصر به فردی که برای لوله خرطومی لجن کش گفته شدريال می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای لوله ها و کانال ها هم رده خود باشد جرا که بسیاری از مشکلاتی که آن دسته از لوله ها و کانال ها پدید می آورند، این لوله خرطومی با آن ها مواجه نبوده و حتی محسنات و برتری هایی را هم دارا می باشد.

به دلیل تنوع سایزی و ویژگی های ساختاری لوله خرطومی لجن کش، تنها جهت انتقال لجن مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه در کاربری ها و فضاهای گوناگون جهت انتقال اواع مایعات، گازها، انواع مواد اعم از شیمیایی و غیر شیمیایی می توان استفاده نمود چرا که به علت مقاومت بسیار بالایی که دارد، با مواد شیمیایی واکنش نداده و دچارآسیب و صدمه نمی گردد.

لوله خرطومی لجن کش را می توان از جنس متریال های متنوعی تولید نمود اما عمده ترین آن پی وی سی و پی یو می باشد.

در شرایط متفاوت وابسته به نیاز مشتری و شرایط محیطی و جوی محل پروژه می توان ویژگی های خاصی را بر روی لوله خرطومی لجن کش تعبیه نمود و یا به آن اضافه تا کاملا مناسب استفاده در آن شرایط و فضا باشد. بنابراین لوله خرطومی لجن کش از هر نظر کاملا مناسب استفاده در پروژه های متعدد است.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی