خانهمقالاتلوله خرطومی فویلی هوا

لوله خرطومی فویلی هوا

لوله خرطومی فویلی هوا

لوله خرطومی فویلی هوا نوعی لوله خرطومی هوا است که از جنس فویل آلومینیوم تشکیل شده است و این لایه های فویل آلومینیوم بر روی یکدیگر قرار گرفته و به کمک مفتول فنری فلزی در جای خود محکم می گردند و در نهایت تشکیل لوله خرطومی فویلی هوا با مقطع دایره ای را می دهند.

لوله خرطومی فویلی هوا (Foil Flexible Air Duct) به دلیل ورق آلومینیوم بکار رفته در آن بسیار مستحکم و یکپارچه است و درواقع سطح داخلی و خارجی این لوله کاملا یکدست بوده و هیچ درز و شکافی در آن وجود ندارد. به همین دلیل از سطح داخلی هنگامی که هوا عبور می نماید به هیچ وجه در میانه راه از لوله خرطومی فویلی هوا خارج نشده و موجب نشتی هوا و هدر رفتن انرژی نمی گردد. همچنین در سطح خارجی این لوله نیز هیچ عامل خارجی به داخل آن نفوذ ننموده و به ساختار این لوله خرطومی آسیب نمی رساند.

همان طور که گفته شد لوله خرطومی فویلی هوا دارای ساختار بسیار منسجم و محکمی می باشد و بدین ترتیب مانع از ورود هر گونه آب، رطوبت، سرما و گرما، حرارت بالا، حشرات، باکتری ها، مواد مزاحم معلق در هوا، مایعات و انواع جامدات آسیب رسان، مواد شیمایی و… به داخل کانال گشته و حتی در برخورد با آن ها دچار هیچ گونه آسیب و ایرادی در ساختار این کانال هوا نمی گردد. بدین ترتیب لوله خرطومی فویلی هوا در مدت زمان طولانی تری و به صورت مفید و با عملکرد و بازدهی بسیار بالا به فعالیت خود ادامه می دهد.

با وجود آن که لوله خرطومی فویلی هوا دارای ساختاری بسیار مستحکم و منسجم می باشد اما دارای وزن بسیار سبک و پایینی بوده و به همین دلیل موجب سهولیت بسیار زیاد در امر جا به جایی و حمل آن شده است و همچنین هنگام نصب و اجرای آن با هیچ مشکلی مواجه نگردد.

به همین علت سبکی وزن و استفاده از مواد بسیار ساده و کم زحمت در ساختار لوله خرطومی فویلی هوا، موجب شده است تا تولید آن با سرعت بسیار بالایی صورت بگیرد و بدین ترتیب بتوان در کمترین زمان این لوله خرطومی فویلی هوا را تولید نمود و به تبع آن به دلیل آن که ساختار پیچیده ای ندارد می توان در کمترین زمان ممکن این لوله خرطومی را نصب و اجرا نمود. بدین ترتیب تا حد بسیار زیادی در زمان صرفه جویی نمود. درست است که با صرف زمان بسیار کم و در مدت زمان کوتاه و به سرعت می توان این پروژه را اجرا نمود اما رعایت نکات فنی و اجرایی در حین انجام این پروژه بسیار اهمیت دارد چرا که اگر به دقت و در جهت بهبود کیفیت لوله خرطومی فویلی هوا این عمل انجام نگردد خود این لوله خرطومی و در نهایت کل سیستم دچار اختلال و ایراد شده و موجب پدید آمدن نقصان در کل سیستم و عدم فعالیت بهینه آن می گردد. بنابراین بسیار مهم است تا لوله خرطومی فویلی هوا کاملا اصولی و با رعایت کامل نکات فنی و ایمنی انجام بپذیرد تا سیستم دچار هیچ ایرادی نشده و با کیفیت و دوام بالا به فعالیت خود ادامه دهد.

یکی دیگر از مزیت هایی که در نتیجه ساختار ساده ی لوله خرطومی فویلی هوا پدید می آید این امر است که این لوله فویلی را به دلیل ساختار ساده می توان با هزینه بسیار کم تولید نموده و سپس اجرا نمود. بدین صورت با هزینه های بسیار کم می توان پروژه را پیش برد و در هزینه ها تا حد زیادی صرفه جویی نمود. چرا که کنترل و مدیریت هزینه ها و انجام پروژه لوله خرطومی فویلی هوا با صرف کمترین هزینه از عوامل و موارد بسیار مهم و قابل توجهی است که در بسیاری از پروژه ها مورد اهمیت قرار گرفته و تقریبا تمامی کارفرماها و مهندسین بر این تلاش اند تا هزینه های مصرف شده جهت پروژه های تاسیساتی و تهویه مطبوع را به مقدار چشمیگیری کاهش داد.

بنابراین از بارز ترین و مهم ترین ویژگی های لوله خرطومی فویلی هوا، کاهش بسیار زیاد هزینه ها، صرفه جویی بسیار در انرژی و زمان می باشد که در کنار ویژگی های مثبت و پر کاربرد دیگر این لوله خرطومی فویلی هوا، موجب شده است تا یک پکیج کاملا به صرفه و عملکردی جهت استفاده در انواع سیستم های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار گرفته و به بهبود روند عملکردی این نوع از سیستم ها تا حد بسیار زیادی کمک نماید.

بنابراین در دنیای پیشرفته و صنعتی امروزی لوله خرطومی فویلی هوا نقش بسیار مهمی را ایفا نموده و در بسیاری از پروژه ها و فضاها و ساختمان هایی که نیاز به تامین هوا دارند بسیار شاهد استفاده از لوله خرطومی فویلی هوا هستیم و علت استفاده گسترده از آن هم ویژگی ها و خواص بسیار مفید و پر کاربردی است که این لوله خرطومی هوا دارا بوده و به کمک آن می توان عمل تهویه را تسریع بخشید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی