خانهمقالاتلوله خرطومی فویلی انتقال هوا

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا نسل جدیدی از انواع لوله خرطومی هوا به شمار می رود که در دنیای امروزی مورد توجه بسیاری در زمینه های تهویه و صنعت قرار گرفته است.

عناصر تشکیل دهنده لوله خرطومی فویلی انتقال هوا (Aluminum Flexible Air Duct) شامل ورقه های فویل آلومینیوم و مفتول های فنری فلزی می باشد که جهت مگه داری و استحکام این ورقه های آلومینیومی در جای خود مورد استفاده قرار می گیرند.

این ساختاری که گفته شد بسیار مقاوم و یکپارچه می باشد و به همین دلیل به سادگی دچار پارگی، فشردگی، آسیب و یا کشیدگی نمی گردد و به همین دلیل بسیار دیرتر فرسوده و خراب می گردد و در نتیجه لوله خرطومی فویلی انتقال هوا در مدت زمان طولانی تری به فعالیت مفید خود ادامه می دهد.

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا به دلیل خرطومی شکل بودن ساختار آن دارای انعطاف پذیری و شکل پذیری بسیار بالایی می باشد و به راحتی به هر شکل و حالتی در می آید. این خاصیت حالت پذیری بسیار کاربردی بوده و موجب می گردد تا بتوان به آسانی از این لوله خرطومی فویلی انتقال هوا در هر شرایط و هر فضایی استفاده نمود و بدین ترتیب به دلیل آنکه سایر کانال های انتقال هوا و خصوصا کانال های گالوانیزه دارای قابلیت انعطاف پذیری نمی باشند، نمی توان از آن ها در تمامی شرایط و فضاها استفاده نمود.

بنابراین مهمترین ویژگی لوله خرطومی فویلی انتقال هوا که خاصیت انعطاف پذیری است در تمامی فضاها و کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا همان طور که گفته شد از ورقه فویل آلومینیوم ساخته می شود و این ورقه دارای وزن بسیار سبکی بوده و در نتیجه موجب می شود که وزن کلی این لوله خرطومی تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و به یک وزن بسیار سبک جهت انبار نمودن، حمل و یا نصب برسد. در حالی که اکثر سایر کانال های خرطومی هوا دارای وزن بسیار بالایی می باشند و علت این امر هم به دلیل مواد و متریال سنگین بکار رفته در ساختار این کانال هوا می باشد.

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا تنها جهت انتقال هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های هوارسان و هوا ساز، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، انواع داکت اسپلیت ها، چیلر ها و… مورد استفاده قرار می گیرد و دارای قابلیت رساندن هم هوای سرد، هم هوای گرم و هم هوای مطبوع و مورد نیاز فضا را بر عهده می باشد. این قابلیت چند کاره لوله خرطومی فویلی انتقال هوا وتنوع بسیار بالای استفاده از آن موجب استفاده بسیار وسیع و گسترده از این کانال هوا در انواع فضاها و محیط های گوناگون شده است.

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا را می توان بسیار به سرعت و در بازه زمانی بسیار کوتاهی تولید نمود چرا که ساختار آن بسیار ساده بوده و با بهره گیری از ماشین آلات مهندسی و پیشرفته می توان با سرعت بسیار بالایی آن ها را تولید نمود. همچنین جهت استفاده از آن در انواع سیستم های تهویه می توان به کمک نصابان و نیروی کمکی نصاب حرفه ای و کاربلد آن را با سرعت بسیار بالا نصب و اجرا نمود. بدین ترتیب می توان در کوتاه ترین زمان ممکن لوله خرطومی فویلی انتقال هوا را جهت استفاده در دستگاه های تهویه مورد استفاده قرار داد.

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا جزو کم هزینه ترین لوله های خرطومی به شمار می رود چرا که هزینه تولید و اجرای آن بسیار پایین بوده و دارای قیمت بسیار مناسب و خوبی می باشد. به همین خاطر در مصرف هزینه های ناشی از پروژه هم بسیار صرفه جویی می نماید. بنابراین دو امر بسیار مهم که در هنگام انجام پروژه های گوناگون تهویه مطبوع باید آن را مورد توجه قرار داد دو مسئله هزینه و زمان است که باید به بهترین شکل ممکن مدیریت گردد. این درحالی است که لوله خرطومی فویلی انتقال هوا تا حد بسیار زیادی موجب صرفه جویی در این دو مورد می گردد و در واقع حتی در زمینه مصرف انرژی نیز بسیار موجب صرفه جویی می گردد. به همین خاطر است که لوله خرطومی فویلی انتقال هوا جزو مقرون به صرفه ترین گزینه های هوارسان به شمار می رود.

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا دارای خواص منحصر به فرد و مزایای بسیار زیادی است که موجب گشته است تا از این لوله خرطومی هوا به طور گسترده در زمینه های مختلف استفاده گردد.

لوله خرطومی فویلی انتقال هوا وقتی در یک سیستم تهویه مورد استفاده قرار می گیرد نیاز به قطعات کمکی دیگری دارد تا در کنار لوله خرطومی فویلی انتقال هوا موجب تسریع بخشیدن و کمک به عملیات تهویه گردد و تا حد بسیار زیادی در روند بهبود آن نقش پر رنگی را ایفا نموده و در جهت بهبود عملکرد این گونه سیستم ها فعالیت نماید. بنابراین بسیار شاهد استفاده از این کانال در انواع سیستم های تهویه می باشیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی