خانهمقالاتلوله خرطومی فلکسیبل

لوله خرطومی فلکسیبل

لوله خرطومی فلکسیبل

لوله خرطومی فلکسیبل نوعی از لوله خرطومی هوا به شمار می رود که از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. این خاصیت انعطاف پذیری موجب حالت پذیری بسیار بالای آن شده است به گونه ای که به آسانی به هر شکل و حالتی در آمده و در فضای دشوار و دارای محدودیت نیز می توان از آن استفاده نمود.

لوله خرطومی فلکسیبل (Flexible Duct) بسیار هم کم وزن و سبک است بدین معنی که با وزن بسیار کمی می توان آن را تولید نمود و این وزن پایین منجر به آسانی و سهولت در امر حمل و نقل و اجرای آن در پروژه ها و کاربری های متعدد شده است.

همچنین خاصیت انعطاف پذیری موجب فشردگی و جمع شدگی لوله خرطومی فلکسیبل شده و باعث می شود تا بتوان تعداد بسیاری از لوله خرطومی فلکسیبل را که به صورت فشرده در آمده اند در کنار یکدیگر قرار داده و تعداد بیشتری را حمل نمود و حتی در هنگام انبار نمودن هم باز به علت خاصیت فشردگی می توان تعداد بسیار بالایی از آن ها را در یک فضا انبار نمود.

لوله خرطومی فلکسیبل را می توان در بازه فراوانی از نظر سایزی تولید نمود و درواقع به دلیل این تنوع سایزی کمک فراوانی به استفاده متنوع و فراوان از این لوله خرطومی در کاربری ها و فضاهای مختلف می باشد. همچنین در متراژ مختلف نیز قابل تولید می باشد چرا که برای کاربری های مختلف نیاز به متراژ متنوعی از این لوله خرطومی فلکسیبل می باشد. علاوه برسایز ها و متراژ متنوع می توان در وزن های مختلف نیز آن ها تولید نمود.

یک مورد تنوع دیگر در لوله خرطومی فلکسیبل، تنوع در متریال بکار رفته در لوله خرطومی فلکسیبل است که می تواند از جنس پی وی سی، پلاستیک، برزنت، پلی استر و… می باشد و ممکن است نیاز باشد تا جهت استفاده در شرایط مختلف ویژگی های خاصی را به این لوله خرطومی اضافه نمود تا متناسب با آن ویژگی ها باشد. برای مثال ویژگی های در ساختار آن تعبیه گردد تا در برابر حرارت زیاد و آتش سوزِی و یا انتقال مواد شیمایی، گازهای سمی و یا مواد اسیدی نیز کاملا قابل استفاده بوده و در برابر این مواد شیمیایی دچار هیچ گونه آسیب و یا صدمه ای نگردد. به همین علت کاملا مناسب استفاده در آن شرایط می باشد بنابراین دارای طول عمر بالاتری نیز می باشد.

اما به طور کلی لوله خرطومی فلکسیبل به علت ساختاری که دارد که بدین صورت است که از هر جنس و متریالی که قرار است تولید گردد، به صورت لایه هایی از آن جنس بر روی یکدیگر قرار گرفته و به کمک مفتول های فنری در جای خود قرار گرفته و یک ساختار مقاوم و مستحکم را به وجود می آورد و بدین ترتیب این ساختار مستحکم مانع از ورود و نفوذ هر گونه ماده خارجی و آسیب رسان به داخل لوله خرطومی می گردد و درواقع در برابر انواع ضربه ها، فشار، فرسایش، پارگی، فشردگی و… هم از کانال خرطومی محافظت می نماید و به طور کلی تمامی این محافظت ها موجب می گردد تا در زمانی که لوله خرطومی فلکسیبل در یک سیستم مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به تعمیرات و نگهداری پیدا نکرده و حتی در طی زمان طولانی تری فعالیت نموده و بر طول عمر آن می افزاید.

لوله خرطومی فلکسیبل دارای وزن کمی می باشد یعنی درواقع با هر متریال و جنسی که تولید گردد هم دارای وزن پایینی خواهد بود و وزن پایین موجب می گردد تا حمل آن به سهولت هرچه تمام تر انجام شود و همچنین در هنگام نصب و اجرای آن هم به علت وزن پایین بسیار آسان انجام می گردد.

تولید لوله خرطومی فلکسیبل به کمک ماشین آلات پیشرفته در کارخانه ها با سرعت بسیار بالایی انجام می شود و درواقع بدین صورت است که می توان در طی زمان بسیار کوتاه تعداد بسیار زیادی از لوله خرطومی فلکسیبل تولید می گردد و سپس با سرعت بسیار بالا نیز نصب و اجرا می گردد.

لوله خرطومی فلکسیبل تنها جهت انتقال هوا در انواع سیستم های تهویه مطبوع و سرمایش گرمایش مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه جهت انتقال پودر و ذرات در کارخانه ها و کارگاه های چوب، کاشی و سرامیک و… مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین انتقال مایعات، آب برای زمین های کشاوری و باغات، انتقال انواع گازها و همچنین گاز های سمی، مواد شیمیایی، بنزین و… مورد استفاده قرار می گیرد و درواقع گستره تنوعی استفاده از این لوله خرطومی فلکسیبل بسیار بالا و متنوع می باشد.

به طور کلی لوله خرطومی فلکسیبل به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند قابل رقابت با سایر کانال ها باشد و درواقع بدین ترتیب لوله خرطومی فلکسیبل می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سایر کانال هایی باشد که دارای مشکلات و ایراداتی هستند که موجب اختلال در سیستم های گوناگون می گردند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی