خانهمقالاتلوله خرطومی داروسازی

لوله خرطومی داروسازی

لوله خرطومی داروسازی

در بین کلیه مدل های متنوع لوله خرطومی بسیاری از آن ها دارای خاصیت های منحصر به فردی جدای از انعطاف پذیری می باشند که آن ها را جهت انتقال پودر ، ذرات و … مناسب  می سازد . انواعی از لوله خرطومی نظیر کانال فلکسیبل با روکش پی وی سی این ویژگی فراهم آمده تا بتوان از این لوله به عنوان داکت فلکسیبل داروسازی (Flexible duct in pharmacy) استفاده نمود . علاوه بر این مدل از کانال فلکسی از مدل های دیگری نظیر لوله خرطومی پی یو نیز می توان به عنوان لوله خرطومی داروسازی استفاده نمود زیرا این لوله خاصیت ضد سایش و ضد خوردگی دارد و به  همین دلیل استفاده از آن به عنوان لوله خرطومی داروسازی می تواند نتایج مطلوب را به دست دهد.

انواع لوله های خرطومی و انعطاف پذیر با توجه به شرایط و کاربرد میتوانند ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند برای مثال جهت استفاده از لوله های خرطومی به عنوان لوله خرطومی داروسازی در مکان های چون بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها و کانال هوا در اتاق تمیز و کانال هوا در کارخانه داروسازی و… این ویژگی را طلب می کند تا لوله ها بسته به شرایط محیطی و کاربردی مانند دما ، فشار میزان سایندگی و خورندگی مقاوم باشند تا استفاده از آنها به عنوان لوله خرطومی داروسازی بتواند موثر بیفتد.

ازجمله مزایای لوله های خرطومی که موجب می شود بتوان از آن ها به راحتی جهت لوله خرطومی داروسازی مورد استفاده قرار بگیرد انعطاف پذیری بالا، سبکی و وزن پایین می باشد. مورد دیگری که موجب می شود تا روزبه روز بر مقبولیت استفاده ازاین نوع لوله افزوده گردد در واقع مقاومت این مدل از لوله های خرطومی در برابر روغن و بنزین می باشد . لوله خرطومی داروسازی هم چنین اغلب دارای سطح داخلی صافی دارند.  و به دلیل خاصیت انعطاف پذیری و فلکسی بودن قابلیت تراکم نیز داشته و به راحتی تراکم پذیر می باشند . نوع خاصی از کانال فلکسیبل داروسازی تحت عنوان لوله های خرطومی پی یو یا همان داکت فلکسی مدل پی یو که در اتاق های پاک و آزمایشگاه ها نیز کاربر بسیار زیادی دارد در برابر مواد اسیدی وهمچنین مواد شیمیایی بسیار مقاوم میباشد وهمین موجب میگردد تا از رشد باکتری ها جلوگیری به عمل آید. این مدل از لوله ها در برابر سایش نیز از خود مقاومت نشان داده و از همین رو می توان به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی به لحاظ پارگی و در رفتگی مواد مورد نیاز را از داخل این مدل از لوله های خرطومی انتقال داد. از سایر مزایای لوله خرطومی داروسازی به ویژه لوله های فلکسیبل پی یو میتوان به حداقل شعاع های خم آن ها اشاره نمود . که بدون هر گونه تاب خوردگی و پیچش طراحی، تولید و عرضه می شود.

کانال های فلکسیبل که به عنوان لوله های هوای داروسازی جهت استفاده در مکان هایی چون اتاق های پاک و هم چنین به منظور انتقال پودر و ذرات و … در آزمایشگاه و به منظور دارو سازی و کانال کشی اتاق تمیز طراحی وتولید می شوند ؛ در سایز های متنوعی تولید و عرضه می گردند . به عنوان مثال لوله های پی وی سی را می توان جهت استفاده در داروسازی در سایز های زیر تولید نمود.

سایز 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 9 ، 10 ، 11 ، 12 ، 14 ، 15 ، 17 ، 20 ، 22.5 ، 26 ، 30 ، 35 ، 40 ، 45 ، 50 ، 55 ، 60 ، 65 ، 70 ، 75 ، 80 ، 90 سانتی متر .

طول شاخه های این لوله های خرطومی به طول 6 متر می باشد و رنگ آن ها می تواند مشکی و یا بی رنگ باشد.

عمدتا ً دمای کاری که لوله های و این نوع از کانال های فلکسی می تواندد مقاومت کنند ازمنفی 20 درجه تا حدود مثبت 18 درجه سانتی گراد می باشد.

نوع خاص دیگری از لوله خرطومی داروسازی که کاربرد فراوانی دارد در واقه لوله های خرطومی با عایق الاستومری می باشد که در مواردی که انتقال مواد در داخل این لوله های احتیاج به عایق کاری و عایق بندی دارد ، می توان از آن استفاده نمود . ساختار لوله خرطومی داروسازی که می توان از آن نیز به عنوان لوله خرطومی داروسازی استفاده نمود ؛ به صورت سه لایه می باشد که یک لایه داخلی از جنس فویل آلومینیوم و لایه میانی از جنس عایق فشرده شده الاستومری و لایه خارجی یک نوع روکش محافظ از جنس فویل آلومینیوم می باشد . دمای کاری این مدل از لوله های خرطومی که برای داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد از منفی 30 درجه سانتی گراد تا حدود مثبت 110 درجه سانتی گراد می باشد که در این دما هیچ گونه خللی در انتقال مواد توسط لوله خرطومی داروسازی به وجود نمی آید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی