خانهمقالاتلوله خرطومی با عایق الاستومری

لوله خرطومی با عایق الاستومری

لوله خرطومی با عایق الاستومری

لوله خرطومی با عایق الاستومری  یکی از پر طرفدار ترین و پر کاربرد ترین انواع لوله خرطومی هوا به شمار می رود. علت این محبوبیت خواص و مشخصات فنی منحصر به فردی است که این لوله خرطومی دارا بوده و در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

لوله خرطومی با عایق الاستومری (Flexible Duct with Elastomeric Insulation) در ابتدا دارای خاصیت بسیار بالای انعطاف پذیری می باشد بدین صورت که به گونه ای طراحی و تولید می گردد که کاملا حالت پذیر و شکل می باشد و به آسانی می توان از آن در هر شرایط و موقعیتی استفاده نموده و آن را به هر شکل و حالتی در آورد.

لوله خرطومی با عایق الاستومری همان گونه که از نام پیداست در طراحی و تولید آن از عایق الاستومری استفاده می گردد. البته که می توان از سایر عایق ها نظیر عایق پلی استر، پلی اتیلن، پشم شیشه، پشم سنگ و… نیز استفاده نمود اما عایق الاستومری در میان انواع عایق ها دارای مزایای بیتری بوده و مشکلات و مسائلی را پدید نمی آورد این در حالی است که سایر عایق ها به طور مثال عایق پشم شیشه هنگامی که ذراتش در هوا معلق می گردد و وارد ریه انسان می گردد، مشکلات تنفسی و ریوی فراوانی را به وجود می آورد.

لوله خرطومی با عایق الاستومری هم زمان با تولید خود لوله خرطومی انجام می پذیرد یعنی هنگامی که دستگاه در حال تولید لوله خرطومی است هم زمان آن را به عایق نیز تجهیز می نماید. این امکان برای سایر کانال های هوا وجود ندارد. به گونه ای که یا به طور کلی نمی توان آن ها را به عایق تجهیز نمود و یا این عمل به قدری دشوار است که از انجام آن صرف نظر می گردد.

لوله خرطومی با عایق الاستومری را می توان از هر جنس و هر متریالی تولید نمود. بدین معنی که خود لوله خرطومی می تواند از هر متریالی تشکیل شده باشد که به کمک عایق الاستومری تجهیز گردد. این تنوع تنها در متریال مصرفی نبوده و در زمینه سایز دهانه، متراژ، وزن، ضخامت لوله و… هم وجود دارد و همین عامل موجب شده است تا لوله خرطومی با عایق الاستومری در گستره فراوانی از کاربری ها و فضاها استفاده گردد. اما عمده ترین کاربری لوله خرطومی با عایق الاستومری، در سیستم های داکت اسپلیت می باشد درواقع استفاده از این نوع لوله خرطومی برای سیستم های داکت اسپلیت کاملا گزینه مناسبی می باشد.

لوله خرطومی با عایق الاستومری  بسیار سبک و کم حجم می باشد. علت کم حجم بودن آن خاصیت انعطاف پذیری آن است که به آسانی فشرده و جمع شده و فضای بسیار کمی را اشغال می نماید. سبکی وزن آن به علت ساختار ساده و غیر پیچیده آن است که از هر جنس و متریالی که تولید گردد دارای وزن بسیار پایینی خواهد بود و وزن سبک عملیات جا به جایی و اجرای آن را با سهولت فراوان مواجه می سازد.

لوله خرطومی با عایق الاستومری بسیار مقاوم است. در وحله اول که وجود عایق الاستومری موجب می گردد تا از لوله خرطومی در برابر نفوذ و ورود تمامی عوامل اعم از عوامل طبیعی و غیر طبیعی جلوگیری نماید و مانع از آسیب رساندن به لوله خرطومی گردد و عایق الاستومری مانع از انتقال صدا شده بنابراین می توان از آن در فضاهایی که نیاز به برقراری سکوت است استفاده نمود.

از طرفی ساختار خود لوله خرطومی در لوله خرطومی با عایق الاستومری به گونه ای است که کاملا استوار و مستحکم بوده و از  انواع ضربات، فشارهای جانبی، فشردگی، پوسیدگی، زنگ زدگی، سایش، فرسایش و… جلوگیری می نماید. بدین ترتیب موجب می شود که ساختار کلی لوله خرطومی با عایق الاستومری یک ساختار کاملا منسجم و مقاوم بوده و در نهایت طول عمر بسیار بالایی داشته باشد.

از لوله خرطومی با عایق الاستومری در تمامی انواع سیستم های تهویه مطبوع، داکت اسپلیت ها، انواع سیستم های هوارسان، سرمایش گرمایش و… در تمامی فضاها و کاربری های متنوع و حتی در متراژ های گوناگون اعم از بزرگ و کوچک استفاده نمود.

هنگامی که از لوله خرطومی با عایق الاستومری در یک سیستم تهویه استفاده می گردد، علاوه بر وجود خود لوله خرطومی با عایق الاستومری، نیاز به استفاده از قطعات کمکی و لوازم جانبی دیگری نیز می باشد تا در یک سیستم تهویه به کمک لوله خرطومی با عایق الاستومری شتافته و در نهایت موجب تکمیل پروژه می گردد. این قطعات کمکی لوله خرطومی با عایق الاستومری می تواند شامل بست ها، ساپورت ها، رابط ها، دمپرها، دریچه ها، زانویی ها، تبدیل ها و… باشد که هریک باتوجه به نیاز مشتری و شرایط پروژه در تعداد، اندازه، سایز و ویژگی های دلخواه قابل تولید بوده و می توان از آنها در کنار لوله خرطومی با عایق الاستومری استفاده نمود.

بدین ترتیب این نوع از لوله خرطومی انتقال هوا یکی از بهترین و به صرفه ترین انواع کانال های خرطومی به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی