خانهمقالاتلوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار

لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار

لوله خرطومی با عایق پلی استر

کانال های هوا از مهم ترین اجزای سیستم های تهویه مطبوع به شمار می روند به گونه ای که بدون وجود آن ها ادامه فعالیت سیستم با اختلال و نقص مواجه می گردد. در میان انواع گسترده کانال های انتقال هوا، لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار یکی از بهترین و پر مصرف ترین انواع این کانال های هوا می باشد و علت استفاده فراوان از آن هم ویژگی ها و برتری های فراوانی است که این لوله خرطومی انتقال هوا دارا می باشد.

اولین ویژگی مثبت لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار (Insulate Flexible Duct) این مورد است که دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است و همین امر موجب می گردد تا به آسانی به هر شکل و حالتی در آمده، فشرده شده و کاملا شکل پذیر باشد. به همین دلیل امکان استفاده از آن در شرایط و موقعیت های دشوار و مشکل جهت عبور به آسانی امکان پذیر می باشد.

دومین ویژگی برتر لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار، عایق پذیر بودن آن است و در واقع از این نظر نسبت به سایر کانال های انتقال هوا برتری دارد که به آسانی می توان آن را هنگام تولید عایق نمود اما اکثر سایر کانال های انتقال هوا را نمی توان به صورت همزمان با تولید آن ها عایق نمود و تنها زمانی که تولید و نصب شده اند باید شرایطی جهت دسترسی به آن ها فراهم گردد تا از این طریق کانال هوا عایق گردد که درواقع این امر با مشکلات و مسائلی همراه می باشد.

در ساختار لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار  می توان از عایق های مختلفی استفاده نمود که هریک از این عایق ها دارای مشخصات و ویِژگی هایی می باشند اما دارای معایب و مضراتی هم هستند. در این میان عایق الاستومری یکی از بهترین و کم ضرر ترین عایق ها به شمار می رود که می توان از آن جهت استفاده در لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار مورد مصرف قرار نمود.

لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار  را می توان از جنس های مختلفی تولید نمود. از جنس پی وی سی که می تواند به صورت شفاف و یا کدر باشد و درواقع جنس شفاف آن به طور عمومی جهت انتقال مواد و ذرات استفاده می گردد تا هنگام عبور این ذرات از لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار، به صورت کامل قابل رویت باشند. جهت استفاده در کارخانه و جاروبرقی های صنعتی و کارگاه ها و کارخانه های صنایع چوب مورد استفاده قرار می گیرند که عمدتا از سایز های بالای لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار استفاده می گردد و همچنین لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار  را خاصیت مکش تجهیز می نماید تا بدین ترتیب بتواند ذرات ریز و درشت را به خود جذب نماید.

همچنین می توان از جنس آلومینیومی ، پلی استر، پلی اتیلن و… تولید نمیود. هریک از این متریال هوای بکار رفته در لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار  دارای خواص و ویژگی ها منحصر به خود می باشند و به دلیل آن که هر پروژه و هر فضایی دارای شرایط محیطی و امکانی خاصی می باشد، بدین ترتیب در هر پروژه ای می توان بهترین نوع لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار  را متناسب با شرایط و محیط پروژه انتخاب نمود. همچنین علاوه بر تنوع در جنس، درسایز بندی، متراژ، رنگ و… هم این تنوع وجود دارد و به همین علت است که از لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار در تمامی پروژه ها، فضاها و کاربری ها خواه پروژه های عظیم با متراژ های بالا و یا خواه پروژه های کوچکتر با متراژ های پایین تر می توان استفاده نمود.

وجود عایق در ساختار لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار مجب محافظت بسیار گسترده و همه جانبه از این لوله خرطومی هوا می گردد و به همین دلیل باعث می شود تا لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار  در مدت زمان بسیار طولانی تری بدون نیزا به تعمیرات و با کیفیت و کارایی بسیار بالا به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین وجود عایق باعث می شود که صوت بسیار دیرتر از کانال منتقل گشته و موجب پدید آوردن آلودگی صوتی و مزاحمت در فضا نگردد. علاوه بر این ویژگی، به دلیل آنکه گفته شد لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار  در برابر عوامل مختلف و از جمله انواع حشرات و باکتری ها مقاوم است، بنابراین بسیار پاکیزه د بهداشتی است به همین دلیل هم به خاطر پاکیزه بوده و هم به خاطر عدم انتقال صوت، از لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار در فضاهایی نظیر بیمارستان ها، درمانگاه ها، اتاق تمیز و… به راحتی می توان استفاده نمود.

لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار بسیار سبک است و دارای وزن خیلی پایینی نسبت به سایر کانال های انتقال هوا دارا می باشد. بدین ترتیب حمل و جابه جایی و همچنین نصب لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار  به هیچ وجه با مشکل رو به رو نخواهد شد.

به طور کلی لوله خرطومی انعطاف پذیر عایق دار  یک گزینه بسیار مناسب جه استفاده در انواع سیستم های تهویه مطبوع می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 1 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی