خانهمقالاتلوله خرطومی انتقال هوا

لوله خرطومی انتقال هوا

لوله خرطومی انتقال هوا

لوله خرطومی انتقال هوا (Flexible Transfer Air Duct) نسل جدید لوله های انتقال هوا می باشد که در واقع تمامی ایرادات و مشکلات لوله های سنتی و قدیمی انتقال هوا را بر طرف نموده و تقریبا می توان گفت که امروز کاملا جای آنها را گرفته و جایگزین بسیار مناسبی برای آن ها می باشد.

اگر بخواهیم در ابتدا از معایب و مشکلات لوله هوا قدیمی بگوییم باید این موارد را ذکر کنیم که این است که انعطاف پذیری ندارند، در همه ی فضاها و برای کاربری های مختلف قابل استفاده نمی باشند، از لحاظ قیمت و کارایی مقرون به صرفه نمی باشند چراکه هم از لحاظ هزینه بسیار بالاست و هم از لحاظ عمر، عمر بسیار کوتاهی دارد، اجرا و نصب آنها آسان نمی باشد و قابلیت عایق شدن نیز ندارد. اما لوله خرطومی انتقال هوا تمامی این مشکلات را کنار گذاشته و جایگزین بسیار مناسبی برای این کانال های قدیمی گشته است.

پس می توان از مزایای فراوان لوله خرطومی انتقال هوا این موارد را ذکر کرد:

  • مقرون به صرفه: لوله خرطومی انتقال هوا از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه و ارزان است و حتی هزینه های نصب و اجرای آن نیز نسبت به سایر لوله های انتقال هوا بسیار پایین در می آید در نتیجه این امر یک موضوع بسیار مهم و اساسی برای کاهش هزینه های پروژه و صرفه جویی در هزینه ها می باشد.
  • سرعت اجرای بالا: به دلیل آسانی و راحتی در نصب، سرعت اجرای لوله خرطومی انتقال هوا بسیار پایین می باشد و این یک نکته ی بسیار مهم برای صرفه جویی در زمان و تحویل به موقع کار می باشد.
  • قابلیت عایق پذیری: لوله خرطومی انتقال هوا این قابلیت را دارد که پیش از تولید و یا هنگام تولید به عایق تجهیز شود در نتیجه این عامل موجب می گردد تا برای فضاهای گوناگونی که رطوبت وجود دارد و یا سر و صدا وچود دارد بسیار مناسب باشد زیرا از انتقال صدا نیز جلوگیری می نماید و همچنین از انتقال دما نیز جلوگیری می نماید به همین دلیل نیز برای سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیز مناسب می باشد.
  • انعطاف پذیری: به دلیل آنکه لوله خرطومی انتقال هوا منعطف است برای کاربری های مختلف و در فضاهای گوناگون قابل استفاده می باشد حتی در فضاها و گوشه هایی که دسترسی سخت و مشکل باشد و همچنین به دلیل خاصیت انعطاف پذیری و جمع شدگی انبار کردن آن بسیار آسان می باشد و فضای زیادی را اشغال نمی نماید.
  • تنوع: لوله خرطومی انتقال هوا را می توان به شکل های گوناگون و با ویژگی ها و خواص گوناگون و متنوع تولید نمود و این گوناگونی موجب می گردد تا برای فضاهای مختلف و کاربری های متفاوت قابل استفاده باشد و این امر موجب افزایش و تنوع کارایی لوله خرطومی هوا می گردد.
  • عمر بالا: لوله خرطومی انتقال هوا دارای عمر مفید بسیار طولانی و بالایی می باشد که این امر موجب می گردد تا کارایی آن بالا رود در نتیجه خواستاران بسیاری را به خود جلب نماید.
  • وزن سبک: دارای وزن بسیار سبکی می باشد و موجب می گردد در فضا سنگینی ایجاد نکند و همچنین حمل آن نیز به راحتی صورت پذیرد.
  • عدم خورندگی و سایندگی
  • قابلیت استفاده جهت جذب ذرات و گرد و خاک: به دلیل اینکه می توان دارای خاصیت مکش نیز باشد می تواند برای لوله های هود و جاروبرقی های خانگی و صنعتی نیز مناسب باشد و همچنین علاوه بر خاصیت مکندگی دارای خاصیت دمندگی نیز می باشد و به همین دلیل همان طور که در بالا ذکر شد برای سیستم های تهویه مطبوع و سرمایش گرمایش نیز استفاده می گردد.

کاربری های گسترده لوله خرطومی انتقال هوا موارد روبه رو می باشد: هواکش ها، اگزاست فن ها، سیستم های تهویه مطبوع، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، سانتریفیوژ ها، جاروبرقی های صنعتی و خانگی و فضاهایی مثل: انواع کارخانه ها ( نساجی، چوب، صنایع غذایی و…) فروشگاه ها و مجتمع های تجاری، مجتمع های اداری، مجتمع های مسکونی و ویلاها، مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها، مراکز صنعتی، اتاق تمیز و…

علاوه بر موارد ذکر شده مورد دیگری نیز وجود دارد و آن این است که لوله خرطومی انتقال هوا به دلیل انعطاف پذیری در همه ی فضاها جای می گیرد بنابراین در یک پروژه تهویه مطبوع در سقف کاذب نیز می تواند جای بگیرد و این امر موجب می گردد تا سیستم انتقال هوا و کانال های موجود و بی نظمی حاصل از آنها از نظرها پنهان شود و آلودگی بصری که در اثر آنها به وجود می آید را پنهان کرده و نمای سقف فضا را زیبا جلوه دهد که در واقع می توان گفت این مورد نیز یکی از ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد و دارای حائز اهمیت دیگری نیز می باشد که بسیار مورد توجه معماران و سازندگان نیز قرار می گیرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی