خانهمقالاتلوله خرطومی آب

لوله خرطومی آب

لوله خرطومی آب

لوله خرطومی آب یا لوله خرطومی کشاورزی نوعی از لوله خرطومی انعطاف پذیر می باشد که جهت انتقال آب به زمین های کشاورزی و باغات مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین جهت کار گذاشتن تحت عنوان مکش پمپ های آب بسیار مناسب می باشد.

کاربرد لوله خرطومی آب

از کاربری های دیگر آن می توان به مکش آب به وسیله پمپ، انتقال پودر و ذرات، جهت استفاده در صنایع مختلف، آبرسانی و آبیاری ، کشاورزی و امور ساختمانی و فضاهایی که در آنها امکان استفاده از لوله های معمولی وجود ندارد و… اشاره نمود.

لوله خرطومی آب (Water Flexible Duct) مانند لوله خرطومی هوا در سایز ها و وزن های متفاوتی و از جنس پی وی سی تولید می گردند. به این صورت که لایه داخلی و لایه خارجی لوله خرطومی ازجنس پی وی سی ضخیم می باشد که طوسی رنگ است و لایه میانی که بسیار هم مقاوم می باشد سفید رنگ می باشد و به دلیل آنکه سطح داخلی و خارجی آن بسیار صاف می باشد بنابراین جهت انتقال و هدایت آب بسیار مناسب می باشد.

میزان حرارتی که در آن بازه می تواند مقاومت نماید ۴۰- تا ۱۵۰+ درجه سانتیگراد می باشد. این محصول در سایزهای 1 – ¼.1 – ½.1 – 2 – ½.2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 8 اینچ قابل تولید و عرضه می باشند. این لوله خرطومی در طول های استاندارد 20 الی 50 متر قابل تولید و ارائه میباشد. این محصول دارای مزایای فراوانی می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

ویژگی های لوله خرطومی آب

لوله خرطومی آب بسیار سبک است به همین دلیل حمل آن به راحتی انجام می گیرد و نصب آن نیز به سادگی انجام پذیر می باشد و همچنین انبار نمودن آن به دلیل وزن سبک و خاصیت انعطاف پذیری لوله به آسانی امکان پذیر است. همان طور که گفته شد به دلیل وجود سطح صاف و یکدست داخلی لوله و زبری بسیار پایینی که دارد، عبور آب و حتی پودر و ذرات از داخل آن به سادگی و به سرعت انجام می گردد.

لوله خرطومی آب در مقابل ساییدگی و خورندگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد به همین دلیل بسیار دیرتر فرسایش می یابد و در نتیجه طول عمر آن بسیار بالا می رود. این محصول نارسای جریان الکتریسیته و برق می باشد و درنتیجه برق را از خود عبور نمی دهد و دچار برق گرفتگی نمی گردد. این محصول دارای انعطاف پذیری است و مدول الاستیسیته آن بالا می باشد و در مقابل کشش و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

لوله خرطومی طوسی اشرفی

در مقابل کشش مستحکم می باشد و همچنین در مقابل وزن بالا و فشار و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

تمامی این مزایای ذکر شده نشان دهنده آن است که این لوله خرطومی آب دارای کارایی بسیار بالایی می باشد و از مقاومت و استحکام نسبتا مناسبی برخوردار می باشد در نتیجه گزینه بسیار مناسبی جهت انتقال آب و مایعات می باشد. همچنین در شرایط خاصی که نیاز باشد، این محصول قابلیت عایق پذیری دارد و از این طریق می توان این لوله خرطومی را در برابر شرایط گوناگون مقاوم نمود و در نتیجه از اتلاف انرژی جلوگیری نمود.

علاوه بر این موارد، لوله خرطومی آب پی وی سی در مقابل لوله های دیگر از جنس پلی اتیلن، چدن، گالوانیزه و… قیمت بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تری دارد می تواند با لوله هایی از این جنس رقابت نماید و جایگزین بسیار مناسبی برای آنها می باشد. این امر موجب صرفه جویی در هزینه ها می گردد به همین دلیل لوله خرطومی آب پی وی سی طرفداران بیشتری را نسبت یه سایر لوله ها به خود جذب می نماید.

در مقابل از سایر لوله ها اگر بخواهیم جهت آبیاری و انتقال آب استفاده نماییم می بینیم که اصلا مناسب نیستند چرا که قابلیت انتعطاف پذیری ندارند و بسیار خشک و سفت می باشند و در فضاهای دشوار امکان عبور ندارند، وزن بالایی دارند و حمل و نصب آنها بسیار دشوارمی باشد، قیمت بسیار بالایی دارند و اصلا مقرون به صرفه نمی باشند، قابلیت عایق پذیری ندارند در نتیجه در فضاهایی که نیاز به مقابله د برابر رطوبت، حرارت، صدا، باکتری و… می باشد ازخود مقاومت نشان نمی دهند، متنوع نیستند و ردر انواع مختلف و سایزهای متفاوت و طول های گوناگون با ویژگی های مختلف و جهت کاربری های مختلف مورد استفاده قرار نمی گیرند،  در برابر ضربه، سایش، الکتریسیته ازخود مقاومت نشان نمی دهند در نتیجه زود فرسوده می گردند و طول عمر پایینی دارند. سطح داخلی آنها صاف و یکدست نیست، زبر است و دارای خلل و فرج می باشد در نتیجه به هیچ وجه جهت عبور آب و مایعات نمیتوان آنها را مورد استفاده قرار داد.

بنابراین لوله خرطومی آب از جنس پی وی سی نسبت به سایر لوله ها بسیار کارآمد تر و مناسب تر می باشد و گزینه بسیار بهتری جهت انتقال آب و مایعات و حتی ذرات ریز نیز می باشد همچنین این محصول با نام لوله خرطومی طوسی هلیفلکس نیز شناخته شده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 1 / 5. 1

1 دیدگاه دربارهٔ «لوله خرطومی آب;

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی