خانهمقالاتلوله خرطومی آبیاری

لوله خرطومی آبیاری

لوله خرطومی آبیاری

لوله خرطومی آبیاری همانند لوله خرطومی هوا دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد و این خاصیت انعطاف پذیری موجب سهولت هرچه تمام تر در شکل و حالت پذیری آن شده است. بدین ترتیب که تنها به کمک نیروی دست به آسانی به هر شکل و حالت مورد نظری در می آید.

لوله خرطومی آبیاری (Watering Flexible Duct) از جنس پی وی سی شفاف تشکیل می گردد و وظیفه آن انتقال آب به زمین های کشاورزی و باغات، سیستم های فاضلاب، استفاده به عنوان لوله مکش پمپ آب، انتقال هوا و… می باشد و درواقع به این علت به صورت شفاف تولید می گردد که مایعات به هنگام عبور از داخل آن به آسانی قابل رویت باشند.

لوله خرطومی آبیاری را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر وزن و سایز تولید نمود چرا که جهت استفاده در کاربری ها و شرایط مختلف نیاز به استفاده از سایزها و وزن های مختلفی از لوله خرطومی آبیاری می باشد تا مورد استفاده قرار بگیرد. این تنوع سایزی شامل 1 – ¼.1 – ½.1 – 2 – ½.2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 8 اینچ بوده و در طول های استاندارد 20 الی 50 متر نیز تولید می گردد.

لوله خرطومی آبیاری در هزینه ها بسیار صرفه جویی می گردد چرا که به هنگام تولید و استفاده در پروژه های متعدد هزینه های بالایی را شامل نشده و با صرف هزینه های بسیار اندک می توان هم این نوع لوله خرطومی را تولید نمود و هم در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار داد و درواقع از لحاظ قیمتی کاملا می تواند با سایر لوله ها نظیر لوله های چدنی، پلی اتیلن، گالوانیزه و… رقابت نماید.

از لوله خرطومی آبیاری در امور و کاربری های مختلفی نظیر امور آبرسانی، آبیاری، کشاورزی، ساختمانی، صنعتی و درواقع بسیاری از فضاها و کاربری هایی که نمی توان در آنها از لوله پی وی سی معمولی استفاده نمود، قابل استفاده می باشد.

لوله خرطومی آبیاری در بازه دمایی 40- الی 150+ درجه سانتی گراد قابل استفاده می باشد و بنابراین در این بازه دمایی دچار هیچ گونه آسیب و صدمه ای نگشته و به آسانی قابل استفاده می باشد.

لوله خرطومی آبیاری دارای ساختاری بسیار مستحکم و مقاوم می باشد به گونه ای که در برابر خورندگی، پوسیدگی، فرسایش، سایش، ضربه، فشار کاملا مقاوم بوده و دچار هیچ گونه آسیبی نمی گردد. از طرفی در برابر بسیاری از عوامل محیطی نظیر نفوذ حرارت، رطوبت، آب، گرما و سرما، شرایط جوی و آب و هوایی مختلف، حتی برخی از مواد اسیدی و شیمیایی، گازهای سمی و… کاملا نارسانای جریان برق و الکتریسیته می باشد، دارای استحکام کششی بسیار بالایی بوده و نسبت به وزن بالا نیز دارای استحکام و مقاومت بالایی می باشد. لوله خرطومی آبیاری دارای زبری بسیار کمی نیز می باشد. وزن این نوع از لوله خرطومی بسیار پایین بوده و سبک می باشد و درواقع به همین علت است که به آسانی می توان آن را جابه جا نموده و در فضاهای مختلف اجرا و نصب نمود بدون آن که دارای دردسر های ناشی از وزن بالا و سنگین باشد.

از طرفی لوله خرطومی آبیاری به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد دارای طول عمر بسیار طولانی بوده و می تواند در مدت زمان بسیار طولانی تری به فعالیت مفید و با کیفیت خود ادامه دهد.

لوله خرطومی آبیاری از سه لایه متشکل می گردد. لایه خارجی و داخلی عموما از جنس پی وی سی کاملا ضخیم بوده که به رنگ طوسی می باشد و لایه میانی آن نیز از جنس پی وی سی ضخیم و طوسی رنگ می باشد.

لوله خرطومی آبیاری هم از نظر سطح داخلی و هم خارجی کاملا صاف و یکدست می باشد و به همین علت برای مصارف آبیاری و آب رسانی که مایعات از داخل آن عبور می نماید به صورت روان و راحت عبور نموده و به هیچ مانعی برخورد نمی نماید.

از لوله خرطومی آبیاری در جهت مصارف دیگر نظیر انتقال پودر و ذرات نیز مورد استفاده قرار می گیرد . درواقع شفاف بودن آن موجب ایجاد امکان مشاهده ذرات نیز می گردد.

اجرا و راه اندازی لوله خرطومی آبیاری عملیات دشواری نیست به گونه ای که می توان در طی زمان بسیار کوتاه و به سرعت و همچنین به کمک نیروی انسانی محدود اما کار بلد و حرفه ای آن را اجرا نمود و تنها نکته ای که حائذ اهمیت است رعایت نکات فنی و اجرایی این پروژه است که باید به صورت تمام و کمال رعایت گردد تا لوله خرطومی آبیاری در طول اجرا دچار هیچ گونه آسیبی نگشته و بتواند با کیفیت بسیار بالا به فعالیت خود در طی زمان طولانی تری ادامه دهد.

به طور کلی لوله خرطومی آبیاری در میان نمونه های مشابه خود دارای برتری هایی می باشد که موجب شده است تا در میان انواع لوله هایی که جهت این امر استفاده می گردد لوله خرطومی آبیاری بسیار پر طرفدار تر و محبوب تر بوده و در این گونه از پروژه ها شاهد استفاده بیشتر از آن می باشیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی