خانهمقالاتلوله خرطومی آبنما فنردار

لوله خرطومی آبنما فنردار

لوله خرطومی آبنما فنردار

شکل ظاهری لوله خرطومی آبنما فنردار همانند لوله خرطومی هوا می ماند و در واقع از همان خانواده می باشد اما کاربری مورد استفاده آن برای غیر از انتقال هوا یعنی مواد و ذرات می باشد. به طور کلی از لوله خرطومی آبنما فنردار (Fountain Flexible Duct with Spring) برای مکش و منتقل نمودن انواع مایعات در صنایع مختلف، باغبانی و کشاورزی و مصارف خانگی و… مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین جهت انتقال مواد صنعتی شیمیایی و حلال ها و مواد اسیدی هم می توان از این لوله خرطومی استفاده نمود و به علت ساختار مقاوم و منسجمی که دارد به هیچ وجه مواد شیمیایی موجب آسیب رساندن به بافت این لوله و تخریب و فرسایش آن نمی گردد.

این محصول از جنس ورق فشرده پی وی سی تشکیل شده است که فنر های فولادی گالوانیزه در سختار این لوله خرطومی به کمک ورق فشرده پی وی سی در کنار یکدیگر تشکیل یک ساختار منسجم و محکم را می دهند.

ویژگی های لوله خرطومی آبنما فنردار

لوله خرطومی آبنما فنردار در بازه دمایی 5- الی 60+ درجه سلسیوس می تواند بدون آن که هیچ مشکلی برای ساختار آن به وجود بیاید به فعالیت خود ادامه دهد.

این محصول دارای بدنه شفافی می باشد و علت آن هم این مورد است که ذرات و مواد هنگامی که از داخل آن عبور می نمایند به آسانی قابل رویت باشد و بتوان مسیر خروجی آن را دنبال نمود. همچنین سطح داخلی آن کاملا صاف و یکدست است تا مواد هنگام عبور دچار مشکلی نگشته و به سادگی عبور نمایند.

استفاده از مواد اولیه مرغوب و فرمولاسیون دقیق بکاررفته در این مواد موجب پدید آودرن ساختار بسیار نرم و شفاف در این لوله خرطومی گشته است و همین امر باعث به وجود آمدن یک دلیل دیگر برای محبوبیت این لوله می باشد.

همان طور که ذکر شد، این شلنگ خرطومی در برابر عوامل و موارد مختلف بسیار مقاوم می باشد و همچنین در برابر نیروی کششی بالا بسیار مقاوم بوده و دچار پارگی نمی گردد.

لوله خرطومی آبنما فنردار که به آن شیلنگ آبنما فنردار نیز گفته می شود، به علت ساختار ساده ای که دارد بسیار سبک و کم وزن است و به همین دلیل با سرعت بسیار بالایی تولید می گردد. همچنین به علت وزن پایین به سرعت هم اجرا و نصب می گردد و هم این امر به آسانی انجام می گیرد.

این محصول کاملا غیر سمی و بهداشتی و کاملا بدون بو می باشد و همچنین در برابر شرایط دشوار آب و هوایی و فشار منفی هم کاملا از خود مقاومت نشان می دهد. درواقع علت بهاشتی بودن آن هم عدم نفوذ باکتری ها و عوامل آلوده به داخل لوله خرطومی آبنما فنردار می باشد. به همین دلیل کاملا مناسب استفاده در فضاهایی است که نیاز به رعایت بهداشت و پاکیزگی می باشند.

از این محصول جهت سیستم های مکش و دهش، انتقال نوشیدنی های تخمیری، انتقال آب، روغن، پودر ، شیر و… در انواع صنایع و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول به علت شعاع خم بسیار کوچکی که دارد در برابر فشار، فشردگی، ضربه و له شدگی هم بسیار مقاوم می باشد.

لوله خرطومی آبنما فنردار در سایزهای 1- 1.1/4 – 1.1/2 – 2 – 2.1/2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 8  اینچ و در طول های 30 الی 60 متر قابل تولید و ارائه می باشد.

مزایای شیلنگ آبنما فنردار

کاربرد لوله خرطومی آبنما فنردار

این تنوع بالا در سایز و متراژ موجب استفاده گسترده از آن در مصارف و کاربری های متنوعی شده است و در واقع هیچ کاربری و هیچ فضایی نیست که نتوان از این لوله خرطومی استفاده نمود. لوله خرطومی آبنما فنردار کاملا نارسانای جریان برق و الکریسیته بوده و به همین علت به هیچ وجه دچار برق گرفتگی و آتش سوزی پس از آن نمی گردد. همچنین در مقابل اشعه UV هم از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد.

نام های دیگری که این نوع لوله خرطومی در بازار به آن نام ها معرفی می گردد لوله خرطومی کشاورزی، لوله خرطومی صنایع غذایی و لوله خرطومی بذر پاشی می باشد.

سایر کاربری های لوله خرطومی آبنما فنردار شامل کارخانه ها و صنایع کشاورزی، ساخت و ساز، آبیاری، معادن و فاضلاب ها، انتقال اسید، پودر، نمک، مواد شیمیایی، بذر کشاورزی، مکش و تخلیه آب، جمع آوری و انتقال گرد وغبار، مواد غذایی خنک، هواکش صنایع غذایی، کاشی سازی، نجاری، صنایع چوب و تمامی فضاهایی که نیاز به جابه جایی گرد و غبار می باشد و… هم می باشد.

این محصول بسیار انعطاف پذیر بوده و آن را به هر شکل و حالتی می توان تبدیل نمود و شکل پذیری بسیار بالایی دارد .

در میان انواع لوله های خرطومی، لوله خرطومی آبنما فنردار در صنایع مختلف و گوناگون دارای کاربری های بسیار متنوع و گسترده ای می باشد و جایگزین بسیار مناسبی برای سایر لوله های نامناسب می باشد و استفاده از آن در دنیای امروزی بسیار گسترده شده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی