خانهمقالاتلوله خرطومي موتور ديزل

لوله خرطومي موتور ديزل

لوله خرطومي موتور ديزل

لوله خرطومي موتور ديزل  همانند سایر انواع لوله خرطومی هوا دارای خاصیت بسیار کاربرد انعطاف پذیری می باشد و درواقع انعطاف پذیری بالا یکی از مهمترین خواص لوله خرطومي موتور ديزل (Diesel Engine Flexible Duct) به شمار می رود  چرا که این خاصیت بسیار کاربردی بوده و موجب استفاده هرچه بیشتر و بهتر از این لوله خرطومی می گردد. اما این خاصیت انعطاف پذیری هم در سه سطح مختلف زیاد، متوسط و کم تولید می گردد و تفاوت در میزان این انعطاف پذیری وابسته به نوع کاربری و شرایط استفاده از آن می باشد و درواقع علت تولید در سه سطح انعطاف گوناگون همین علت می باشد.

به صورت عمده از لوله خرطومي موتور ديزل جهت استفاده در اگزوز موتور های دیزل و انواع گوناگون خودرو های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد اما کاربری های دیگری را نیز شامل می گردد نظیر منتقل نمودن نیروهای دمنده و مکنده، سیستم های انتقال هوا و مواد شیمیایی، انتقال انواع گاز های سمی و غیر سمی و گرد و غبار صنعتی و… هم مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع تنوع استفاده از لوله خرطومي موتور ديزل بسیار گسترده می باشد.

لوله خرطومي موتور ديزل دارای ساختاری بسیار مقاوم و مستحکم است و در برابر عواملی همچون نفوذ رطوبت، حرارت بالا، برخی از مواد اسیدی و شیمیایی، تابش آفتاب و اشعه UV، سایش، خورندگی، زنگ زدگی و… مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد و همین عامل موجب می گردد تا لوله خرطومي موتور ديزل بازدهی بسیار بالایی از خود نشان داده و در مدت زمان بسیار طولانی تری بتواند کیفیت و بازدهی بسیار بالایی را از خود نشان دهد.

درواقع عمده کاربری لوله خرطومي موتور ديزل جهت عبور دوده و هوای گرم است به همین دلیل حرارت بسیار بالایی از داخل آن عبور می نماید. بدین ترتیب بسیار مهم است تا لوله خرطومي موتور ديزل دردماهای بسیار بالا هم قابل استفاده باشد به همین علت این لوله خرطومی را به گونه ای طراحی و تولید می نمایند که در بازه دمایی 20- الی 500+ درجه سانتیگراد هم قابل استفاده باشد  بنابراین جهت استفاده در دماهای بسیار بالا هم بسیار مناسب بوده و به هیچ عنوان خطر آتش سوزی در این شرایط وجود نخواهد داشت.

لوله خرطومي موتور ديزل را می توان در تنوع بسیار بالای سایزی تولید نمود و علت این تنوع بالا هم تنوع استفاده از آن در کاربری ها و شرایط متفاوت است اما به صورت عمومی این نوع لوله خرطومی در طول های 6 متری قابل تولید بوده و جهت مصارف دیگر که نیاز به متراژ کوتاه تر است به راحتی می توان آن را برش داده و مورد استفاده قرار داد.

همچنین لوله خرطومي موتور ديزل را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر متریال و جنس هم تولید نمود چرا که در هر فضا و هر کاربری به دلیل آن که شرایط ویژه و منحصر به فرد خود را دارا می باشند نیاز به نوعی از لوله خرطومي موتور ديزل هستند که کاملا متناسب با شرایط و ویژگی های آن محیط باشد تا لوله خرطومی بتواند بیشترین کارایی و بازدهی را از خود بروز داده و با کیفیت بسیار بالایی به فعالیت خود ادامه دهد.

لوله خرطومي موتور ديزل دارای وزن بسیار کمی می باشد و علت این موضوع هم استفاده از متریال و مواد بسیار سبک و کم وزن در ساختار آن می باشد که موجب شده است تا وزن کلی کانال بسیار کم و پایین بوده و به آسانی بتوان از در مصارف گوناگون استفاده نمود و بدین ترتیب وزن کم لوله خرطومي موتور ديزل موجب راحتی و سهولت جابه جایی لوله و سپس سهولت هرچه تمام تر نصب و اجرای آن در محل مورد نظر می گردد. این خصوصیت موجب سرعت بخشیدن هرچه بیشتر و بهتر به عملیات تولید و اجرای این کانال می گردد.

علاوه بر سرعت بسیار بالا در اجرای لوله خرطومي موتور ديزل، نصب آن نیازمند استفاده از نیروی متخصص و ماهر مانند سایر لوله های خرطومی انتقال هوا نیست، بلکه تنها با دارا بودن دانش کافی و با رعایت تمامی نکات ایمنی و فنی و اجرایی می توان لوله خرطومي موتور ديزل در محل مورد نظر به آسانی اجرا و نصب نمود.

بدین ترتیب می توان به این نتیجه هم دست یافت که لوله خرطومي موتور ديزل علاوه بر صرفه جویی فراوانی که زمان می نماید در هزینه های پروژه هم بسیار صرفه جویی می نماید و علت آن این مورد است که تولید آن هزینه بر نبوده و از طرفی هم اجرای آن به دلیل آن که نیاز به نیروی متخصص و ماهر خاصی ندارد هزینه های بسیار کمی را متحمل می گرد. بنابراین می توان این گونه بیان نمود که لوله خرطومي موتور ديزل کاملا از نظر صرف هزینه و زمان بندی بسیار مقرون به صرفه و کاربردی می باشد و درواقع به همین علت است که این نوع لوله خرطومی جایگزین بسیار مناسبی برای سایر انواع کانال های در این زمینه می باشد.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 2 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی