خانهمقالاتلوله خرطومي عايق دار ماينر

لوله خرطومي عايق دار ماينر

لوله خرطومي عايق دار ماينر

لوله خرطومي عايق دار ماينر از پر طرفدارترین انواع لوله ها و کانال های موجود در دنیای صنعتی به شمار می رود. علت محبوبیت این لوله خرطومی برتری ها و مزایایی است که نسبت به سایر انواع لوله ها و کانال های هوا دارا است که در ادامه به بررسی و توضیح هریک می پردازیم.

ویژگی های لوله خرطومي عايق دار ماينر

لوله خرطومي عايق دار ماينر که یکی از انواع پرفروش آن کانال فلکسیبل الاستومری است، از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. به گونه ای که به راحتی و توسط نیروی انسانی به تنهایی قادر خواهید بود که آن را به شکل و حالت های مختلفی در آورده و در قالب ها و شرایط متنوعی استفاده نمایید. همین خاصیت منجر به استفاده گسترده و متنوع از آن در شرایط و فضاهای مختلف شده است.

این خاصیت انعطاف پذیری نتایج بسیار منحصر به فردی را در پی خواهد داشت. برای مثال هنگامی که قصد دارید تعداد بالایی از لوله خرطومي عايق دار ماينر را در فضایی همانند فضای انباری جای دهید، به دلیل آنکه این لوله خرطومی به سادگی فشرده و جمع می شود، فضای زیادی را اشغال نکرده و می توان تعداد زیادی از این لوله خرطومی هوا را در فضای انباری جای داد. این خاصیت در مورد فضاهای دیگری هم مانند خودروهای حمل بار صادق است.

لوله خرطومي عايق دار ماينر وزن سبک و کمی دارد. به همین خاطر امکان جا به جایی و حمل آن به سهولت انجام خواهد شد. وزن سبک موجب سرعت بخشیدن به عملیات حمل و جا به جایی خواهد شد چرا که اگر وزن محصول بالا باشد، خود عامل مهمی در کاهش سرعت حمل و نقل و سپس اجرا خواهد بود. به همین علت وزن پایین این لوله خرطومی موجب سرعت بخشیدن به حمل و اجرای آن شده است. علاوه بر وزن پایین، این لوله خرطومی از ساختار بسیار ساده و غیر پیچیده ی برخوردار است. این سادگی ساختار موجب شده است که بتوان با سرعت بالایی آن را تولید نمود. به گونه ای که در زمان کوتاهی تعداد بالایی از این لوله خرطومی قابل تولید خواهد بود و از طرفی به علت سادگی ساختار، می توان به سرعت و سهولت ‌آن را نصب و اجرا نمود. در این راستا نیاز به نیروهای متخصص بسیار نداشته و تنها با نیروی انسانی متخصص و اندک می توان این لوله خرطومی را در پروژه های گوناگونی اجرا و راه اندازی کرد.

سادگی ساختار و سبکی وزن لوله خرطومي عايق دار ماينر دلیل بر ضعیف بودن ساختار آن نیست. بلکه این لوله خرطومی از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است و علت این موضوع هم کیفیت ساخت بسیار بالای آن است که موجب شده اس به قدری مستحکم و مقاوم باشد که در برابر فشارها، ضربه ها، کشش، فرسایش، ساییدگی، خمش، فشردگی، پارگی و… از خود کاملا مقاومت نشان داده و دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نشود.

انواع لوله خرطومی پیش عایق

از طرفی لایه خارجی لوله خرطومي عايق دار ماينر به گونه ای ساخته و پرداخته می شود که هیچ شکاف و سوراخی بر روی سطح آن وجود ندارد. به همین علت هیچ ماده آسیب رسانی به داخل این لوله هوا وارد نخواهد شد.

درواقع لوله خرطومي عايق دار ماينر در برابر عوامل طبیعی و آب و هوایی نظیر گرما، سرما، حرارت، رطوبت، آب باران، برف، یخبندان، باد شدید، جلبک، انواع حشرات، باکتری ها و… هم بسیار مقاوم است. به همین علت می توان با خاطری آسوده از این لوله خرطومی در محیط باز و در معرض آب و هوا و شرایط جوی گوناگون استفاده نمود.

لوله خرطومي عايق دار ماينر حتی در برابر مواد شیمیایی نظیر گازهای سمی و شیمیایی، مواد نفتی، پتروشیمی و… هم بسیار مقاوم است. به گونه ای که اگر در معرض این دسته از مواد قرار بگیرد، به هیچ عنوان به آن آسیبی وارد نخواهد شد. جهت اطمینان بیشتر، به ساختار این لوله خرطومی ویژگی ها و خواصی اضافه خواهد شد تا آن را کاملا در برابر این گونه از مواد شیمیایی محافظت نماید.

این خاصیتی که سطح پوسته عاری از هر درز و شکاف باشد، در مورد پوسته داخلی آن صادق است که درواقع این مسئله یک حسن بسیار مهم به شمار می رود. چرا که عدم وجود درز و شکاف در سطح داخلی لوله موجب می شود کهمواد به هنگام عبور از داخل آن، در میانه راه توسط شکاف ها و سوراخ ها به خارج از لوله منتقل نشده و درواقع موجب هدر رفت انرژی وزمان نخواهد شد و مواد به صورت تمام و کمال و به سرعت به مقصد خود خواهند رسید.

از دیگر طراحی های منحصر به فرد لوله خرطومي عايق دار ماینر این است که سطح داخلی آن به قدری صاف و یدکست است که در سطح آن هیچ گونه پستی و بلندی و اختلاف سطحی دیده نمی شود. به همین علت موادی که از داخل این لوله خرطومی عبور می کنند، در میانه راه خود به مانعی گیر نکرده و یا در پشت مانعی متوقف نخواهند شد. بدین ترتیب به سرعت و به صورت روان و راحت به مقصد خود روانه خواهند شد بدون آنکه هیچ مقداری از آن در میانه راه کم شود.

قیمت لوله خرطومي عايق دار ماينر

لوله خرطومي عايق دار ماینر قیمت بالایی ندارد. به طوری که می توان با میزان بودجه بسیار اندک تعداد بالایی از این لوله خرطومی را تولید نمود. این صرفه جویی در هزینه ها در مورد نصب و اجرای آن هم صادق است. به گونه ای که می توان با صرف هزینه های اندکی، تعداد بالایی از آن ها را اجرا و نصب نمود. بدین ترتیب موجب صرفه جویی بسیار در هزینه ها خواهد شد و از آنجایی که مسئله صرفه جویی در هزینه ها برای مجریان پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به همین علت این موضوع یکی از دلایل پر طرفدار شدن این لوله خرطومی به شمار می رود.

لوله خرطومي عايق دار ماینر هنگامی که در یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، به فراخور نیاز پروژه و مشتری، ممکن است به صورت تنها مورد استفاده قرار بگیرد و یا نیاز به قطعات همراه و متعلقاتی هم داشته باشد. این متعلقات شامل انواع متنوع و گوناگونی است که همگی با توجه به نیاز مشتری، قابل تولید در سایزها، تعداد، جنس و سایر ویژگی ها متنوع هستند و هیچ مجدودیتی جهت تولید و اجرای آنها در پروژه ها ر کنار لوله خرطومي عايق دار ماینر وجود ندارد.

حال به معرفی مختصری از هریک از انواع این قطعات می پردازیم. در وهله اول، جهت اتصال لوله خرطومی به دیوار یا سقف، نیاز به استفاده از ساپورت است که به صورت دیواری و یا سقفی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت اتصال سایزهای متنوعی از لوله خرطومي عايق دار ماینر و یا اتصال کانال گرد به کانال های چهارگوش، از انواع تبدیل ها استفاده می شود اما اگر نیاز است تا متراژهای مختلفی از یک سایز از لوله خرطومی را به یکدیگر وصل نمایید، نیاز است تا از رابط ها استفاده کنید. رابط ها سازهای یکسان از دو لوله خرطومی را به هم وصل می کند. در نظر داشته باشید که برش دادن لوله های خرطومی کار بسیار ساده ای است و می توانید تنها به کمک یک کاتر این عمل را به انجام برسانید.

زانویی ها از دیگر قطعاتی هستند که جهت اتصال لوله های خرطومی در زوایای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

لوله خرطومی پیش عایق

دریچه ها که درواقع پخش کننده اصلی و نهایی هوا در فضای مورد نظر هستند، در انواع گوناگونی قابل تولید بوده و به کمک دمپر ها قابل تنظیم می باشند. کلاهک ها، بست و کلمپ ها و بسیاری از قطعات دیگر که به صورت سفارشی برای پروژه های خاص مورد استفاده قرار می گیرند، از دیگر قطعاتی هستند که در پروژه های مختلف به درخور نیاز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در ساختار لوله خرطومي عايق دار ماینر از عایق بسیار با کیفیت و مرغوب استفاده شده است. در واقع همزمان با تولید، عایق در ساختار آن استفاده می شود و وجود عایق یکی از مهم ترین موارد موثر در دوام و پایداری آن به شمار می رود. چرا که عایق از لوله خرطومی ر برابر انواع مواد و عوامل آسیب رسان محافظت می کند و از طرفی تا میزان فراوانی به عنوان عایق صوتی هم مورد استفاده قرار گرفته و مانع از انتقال صدا خواهد شد. به همین علت در واقع دارای کاربری دو جانبه خواهد بود.

تمامی مزایا و محسناتی که برای لوله خرطومي عايق دار ماینر گفته شد، همگی در واقع به بیان برتری هایی که این لوله خرطومی نسبت به کانال ها و لوله های هم رده خود دارد اشاره می کند که درواقع بسیاری از مسائل و مشکلاتی را که آن دسته از کانال ها و لوله های هوا پدید می آوردند، لوله خرطومي عايق دار ماینر پدید نیاورده و حتی نکات مثبت و فواید بسیاری را هم خواهد داشت که در نهایت منجر به بالا رفتن کیفیت و طول عمر کل سیستم خواهد بود و در نتیجه در طول استفاده از لوله خرطومي عايق دار ماینر به دلیل آنکه نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی پیدا نمیکند، در نتیجه هزینه های ناشی از برطرف کردن و حل این مسائل تا میزان فراوانی کاهش یافته ودر نهایت باز هم از جنبه ای دیگر منجر به صرفه جویی بسیار در هزینه ها خواهد شد. به گونه ای که لوله خرطومی تامدت ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی