خانهمقالاتلوله خرطومي اگزوز

لوله خرطومي اگزوز

لوله خرطومي اگزوز

لوله خرطومي اگزوز یک نوع لوله خرطومی کاملا متفاوت در میان انواع لوله خرطومی هوا به شمار می رود. به این علت که لوله خرطومي اگزوز (Exhaust Flexible Duct) جهت اگزاست هوا و دود در انواع خودرو های سنگین و نیمه سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله خرطومي اگزوز را می توان از جنس گالوانیزه، سیلیس و… تولید نمود و هریک دارای ویژگی ها و خواصی می باشند که به کمک این ویژگی های و خواص می توان از آن در شرایط و کاربری های مختلفی استفاده نمود.

لوله خرطومي اگزوز همان گونه که از نام پیداست جهت انتقال دود و هوا از اگزوز ماشین ها مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت حرارتی که از موتور خودرو به بیرون منتقل می گردد بسیار بالا بوده و در نتیجه بسیار مهم استا لوله خرطومي اگزوز به گونه ای طراحی و تولید گردد تا کاملا مناسب استفاده در حرارت های بسیار بالا بوده و در اثر حرارت بالا دچار آسیب و آتش سوزی نگردد.

لوله خرطومي اگزوز دارای انعطاف پذیری بسیار مناسبی می باشد و البته میزان انعطاف پذیری آن در رده های مختلف است چرا که در کاربری ها و شرایط گوناگون نیاز به سطوح مختلفی از انعطاف پذیری می باشد و بدین ترتیب این قابلیت لوله خرطومي اگزوز که می توان در سطوح گوناگونی از انعطاف پذیری آن را تولید نمود بسیار کاربردی و مناسب می باشد. همچنین این خاصیت انعطاف پذیری که البته بسیاری از لوله ها و کانال های هوا از آن بی بهره می باشند موجب استفاده گسترده از آن در بسیاری از زمینه ها و حتی شرایط دشوار هم شده است.

همچنین لوله خرطومي اگزوز را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایزی تولید نمود چرا که در خودروهای گوناگون و همچنین در کاربری های مختلف نیاز به سایزهای متفاوتی از این لوله خرطومی می باشد که بدین ترتیب می توان به راحتی از آن در شرایط مختلفی استفاده نمود.

لوله خرطومي اگزوز را می توان از جنس های مختلفی تولید نمود که اکثر آن دارای وزن بسیار سبکی می باشند و این وزن سبک در عملیات جا به جایی و اجرا نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید چرا که موجب سهولت و سرعت بخشیدن به اجرای آن می گردد.

لوله خرطومي اگزوز دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و این مقاوت در سطوح و جنبه های متنوعی وجود دارد. برای مثال در برابر کشش، فشار، ضربه و… بسیار مقاوم بوده و دچار آسیب و مشکل نمی گردد در نتیجه در طول عمر مفید خود نیاز به تعمیرات و نگهداری خاصی پیدا نمی کند. همچنین این لوله خرطومی دارای بافتی کاملا یکپارچه و منسجم می باشد به گونه ای که هیچ گونه ماده خارجی نظیر حرارت، رطوبت، آب، باکتری ها و قارچ ها و… وارد این کانال نمی گردند و از طرفی به دلیل یکپارچه بودن سطح داخلی آن تحت هیچ شرایطی هوا و یا دوده ها از لوله خرطومي اگزوز خارج نشده و در نتیجه موجب اتلاف انرژی نگشته و بدین ترتیب تا حد بسیار زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی نموده و به راحتی و بدون هیچ مشکلی دوده ها، حرارت و هوای مورد نظر را به فضایی دیگر منتقل می نماید.

درواقع استراتژی ساختاری لوله خرطومي اگزوز بدین صورت است که کاملا تاب تحمل حرارت های بالا را داشته و بدون نگرانی از آتش گیری می توان از این لوله خرطومی در کاربری های گوناگون استفاده نمود.

لوله خرطومي اگزوز را می توان در تنوع بسیار بالایی از نظر سایز، متریال و جنس لوله، شکل ظاهری و… تولید نمود و بدین صورت بر گستره استفاده از این لوله خرطومی افزود.

لوله خرطومي اگزوز یکی از بهترین و پر کاربرد ترین انواع لوله های خرطومی به شمار می رود که عمده استفاده از آن در خودرو های سنگین می باشد و درواقع کاربری بسیار گسترده ای است که نیاز به نگهداری خاصی ندارد چون ساختار آن کاملا مقاوم و مستحکم است و به همین علت بسیار دیرتر فرسوده و خراب می گردد و از طرفی اجرای و نصب آن هم به آسانی انجام می گیرد و درواقع نسبت به سایر انواع لوله های خرطومی دارای نصب و اجرای بسیار آسان تری بوده و حتی نیاز به نصاب حرفه ای و کاربلد نمی باشد و یک شخص بی تجربه تنها با رعایت نکات اجرایی و فنی و ایمنی می تواند ب آسانی لوله خرطومي اگزوز در محل پروژه نصب و اجرا نماید.

بدین ترتیب لوله خرطومي اگزوز صرفا جها انتقال دوده مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه جهت انتقال برخی مواد اسیدی و شیمیایی هم مورد استفاده قرار گرفته و تحت هیچ شرایطی دچار آسیب و خورندگی نمی گردد به همین علت است مه لوله خرطومي اگزوز دارای کارایی، عملکرد، بازدهی و طول عمر بسیار بالایی می باشد چون کیفیت و دقت ساخت آن بسیار بالا بوده همین امر درواقع رمز موفقیت در عملکرد بالای آن در یک سیستم می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 1 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی