خانهمقالاتقیمت لوله فلکسی

قیمت لوله فلکسی

قیمت لوله فلکسی

کانال فلکسیبل یکی از پر کاربردترین کانال های تهویه مطبوع می باشد و امروزه استفاده از آن در سیستم های تهویه مطبوع بسیار رایج و مرسوم شده است چراکه در دنیای پیشرفته امروزی که امر تهویه مطبوع تبدیل به یک مسئله جدایی ناپذیر در زندگی انسان ها شده است، اهمیت دادن به این مسئله و استفاده از کانال انتقال هوای مناسب جهت استفاده در این گونه از سیستم ها امر بسیار مهم و اساسی است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. قیمت لوله فلکسی نیز جزو یکی از مسائل بسیار مهمی است که در هنگام انتخاب نوع آن باید نهایت دقت را داشت چرا که قیمت لوله فلکسی در انواع گوناگون آن متفاوت بوده و در هریک از انواع این قیمت با دیگری بسیار متفاوت است.

موردی که بسیار حائذ اهمیت است این است که قیمت لوله فلکسیبل در تعیین قیمت نهایی پروژه بسیار تاثیر گذار است چرا که کانال فلکسیبل اصلی ترین و مهم ترین عضو سیستم های تهویه مطبوع بوده و اگر قیمت لوله فلکسی بالا باشد در نهایت موجب بالا رفتن هزینه های پروژه می گردد و برعکس اگر قیمت لوله فلکسی پایین باشد موجب کم شدن هزینه های پروژه و در نهایت صرفه جویی در هزینه های پروژه می گردد.

انواع لوله فلکسی

قیمت لوله فلکسی در انواع گوناگون آن مختلف بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی نظیر سایز دهانه کانال، متراژ، جنس و متریال بکار رفته در طراحی کانال، ویژگی ها و خواصی که هنگام ساخت به کانال اضافه می گردد تا آن را مقاوم تر ساخته و جهت استفاده در فضاهای مختلف آماده سازد. بنابراین عوامل بسیار متعدد و گوناگونی در تعیین قیمت لوله فلکسی دخیل می باشند.

جهت آشنایی به نوع کانال فلکسیبل عایق دار و مشاهده قیمت این محصول به صفحه کانال فلکسیبل الاستومری مراجعه کنید.

قیمت لوله فلکسی به ظور کلی بالا نمی باشد و این نوع از کانال به هر شکل و هر نوعی که باشد دارای قیمت پایین و معقول و به صرفه ای بوده و کاملا اقتصادی می باشد.

در این میان شاید قیمت لوله فلکسی با عایق الاستومری نسبتا بالا باشد چراکه این نوع کانال هوا بهترین نوع کانال انتقال هوا می باشد. هم به دلیل فلکسیبل و انعطاف پذیر بودن کانال هوا و هم به دلیل استفاده از بهترین نوع عایق در ساختار این کانال. عایق الاستومری به دلیل مزایای فروانی که دارد یکی از بهترین عایق هایی می باشد که در طراحی و ساخت کانال های فلکسیبل می توان از آن استفاده نمود.

قیمت لوله فلکسیبل با عایق های دیگر مانند پلی استر، پلی اتیلن، پشم سنگ و پشم شیشته هم متفاوت می باشد و هریک بسته به کیفیت عایق به کار رفته در ساختار آنها متفاوت می باشد.

قیمت لوله فلکسی ساده نیز به نسبت عایق دار پایین تر می باشد ولی باز هم وابسته به خواص و ویژگی های کانال و انواع متفاوت آن می باشد. این تنوع شامل کانال فلکسیبل ساده، ساده آلومینیومی یا فویلی، ساده پلیمری و ساده برزنتی. به دلیل آنکه هریک از این کانال های فلکسی دارای خواص و ویژگی های گوناگون هستند، بنابراین قیمت لوله فلکسی در هریک از این کانال ها کاملا متفاوت می باشد.

مزایای کانال فلکسیبل

لوله فلکسی ایرانی

قیمت لوله فلکسی وابسته به نوع تولید آن نیز می باشد. برای مثال کانال هایی که از کشورهای دیگر مانند ترکیه به کشور ما وارد می شوند، قیمت متفاوت تری از کانال های فلکسیبل که در کشور خودمان تولید می شوند دارند. حتی همین انواع کانالهای فکسیبل تولید داخلی نیز وابسته به ویژگی هایی که ذکر شد، نوع کاربری، نحوه ساخت و کیفیت ساخت می باشد و بسیار متنوع و گوناگون است.

قیمت لوله فلکسی در سراسر دنیا هم عدد ثابت و مشخصی نیست و نمیتوان گفت که همیشه یک عدد معین و تعیین شده برای آن وجود دارد چراکه به عوامل بسیاری که گفته شد وابسته است و به نسبت نرخ مواد اولیه نیز تغییر می نماید.

اما به دلیل آنکه لوله فلکسیبل یکی از بهترین، به صرفه ترین و پر کاربرد ترین انواع کانال های انتقال هوا است، عملیات کانال کشی و انتقال هوا را توسط آن به راحتی و به سرعت می توان انجام داد چراکه علاوه بر آن که قیمت لوله فلکسی بسیار معقول و مقرون به صرفه است، با سرعت بسیار بالایی تولید هم می گردد و موجب صرفه جویی در زمان می گردد و همچنین  کانال های فلکسیبل بسیار سبک هستند در نتیجه حمل و جا به جایی آنها به آسانی انجام می گیرد و به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالایی که دارند کار کردن با آنها بسیار آسان تر از سایر کانال های انتقال هوا می باشد. به همین دلیل تمامی این مزایا و ویژگی ها در کنار قیمت لوله فلکسی که بسیارمناسب است، این کانال را تبدیل به یک کانال بسیار به صرفه و پر طرفدار نموده است به گونه ای که امروزه دراکثر انواع پروژه های هوارسانی و تهویه مطبوع شاهد استفاده گسترده از این نوع کانال ها هستیم چراکه بسیار هم قابل دسترس هستند و در سراسر دنیا استفاده از این کانال بسیار مرسوم شده است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.7 / 5. 3

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی