دستگاه کانال اسپیرال

دستگاه کانال اسپیرال

دستگاه کانال اسپیرال جهت تهیه و تولید انواع کانال اسپیرال در سایزها، متراژ، ضخامت ورق و… مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه تولید کانال اسپیرال (Tube former Spiral Duct machine) دارای مشخصات فنی و وِیژگی هایی می باشد که در ادامه به هریک از این ویژگی ها اشاره می نماییم. دستگاه اسپیرال  گاردیوا – 1600S قادر به تولید کانال اسپیرال در سایزهای متنوع قطر دهانه از 80 الی 1600 میلی متر می باشد.

ضخامت ورق گالوانیزه که در تولید کانال اسپیرال به کار می رود نیز متنوع بوده و شامل 0.4 الی 1.2 میلی متر می باشد. سرعت کارکرد دستگاه اسپیرال  80 متر بر دقیقه می باشد و این مقدار نشان دهنده سرعت بسیار بالای دستگاه بوده که موجب می گردد تا در طی زمان بسیار کوتاهی تعداد بسیار بالایی از کانال های اسپیرال را تولید نماید. ابعاد دستگاه تولید کانال اسپیرال 7.100 x 5.100 x 2.100 میلی متر می باشد و وزن آن نیز مقداری معادل با 3500 کیلوگرم می باشد.

از آن جایی که کانال های اسپیرال در میان انواع تولید کانال هوا بسیار پر طرفدار بوده و در بسیاری از پروژه ها و کاربری ها مورد استفاده فراوانی قرار می گیرند، بنابراین دستگاه کانال اسپیرال بسیار پر کاربرد و پر مصرف می باشد. این دستگاه با بالاترین سرعت، با کیفیت ترین و مرغوب ترین کانال های اسپیرال را تولید می نماید بدون آن که کوچکترین خطا و یا مشکلی در تولید و ساختار این کانال ها به وجود آورد.

کانال های اسپیرال از ابتدایی ترین کانال های انتقال هوا در انواع سیستم های گرمایش سرمایش و سیستم های تهویه مطبوع به شمار می روند بنابراین از گذشته های بسیار دور که ماشین آلات پیشرفته و مهندسی وارد بازار نشده بودند این گونه از کانال های هوا نیز مورد استفاده قرار می گرفتند. اما به دلیل عدم وجود دستگاه اسپیرال، این کانال ها به کمک نیروی انسانی و توسط نیروی دست تولید می شدند که قاعدتا مشکلات و خطای انسانی به وضوح در ساختار آن ها وجود داشت و بدین ترتیب کانال های اسپیرال با کیفیت بسیار پایین تولید شده و در انواع سیستم ها مشکلاتی را پدید می آوردند که موجب پایین آمدن بازدهی و عملکرد این گونه از انواع دستگاه اسپیرال می گشت.

اما رفته رفته با پیشرفت علم و تکنولوژی، انواع دستگاه اسپیرال Gardiva-1600S وارد بازار تهویه شده و کانال های با کیفیت و با دقت بالا را تولید نمودند و بدین ترتیب هنگامی که در سیستم های تهویه مورد استفاده قرار می گیرند، موجب بالا رفتن کیفیت و بازدهی سیستم تهویه گشته و درنهایت بر عملکرد و بازدهی دستگاه تا حد فراوانی می افزاید و بدین ترتیب تا میزان فراوانی موجب افزایش طول عمر سیستم می گردد.

کانال های اسپیرال هنگامی که در یک سیستم مورد استفاده قرار می گیرند، نیاز به قطعات کمکی و لوازم جانبی دیگری نیز دارند که هریک از این قطعات نیز به کمک دستگاه اسپیرال تولید می گردند. این قطعات نیز با بالاترین کیفیت در سایز، ابعاد، تعداد  ضخامت ورق مورد نیاز مشتری قابل تولید می باشند.

دستگاه کانال اسپیرال گاردیوا – 1600S دارای قدرت بسیار بالایی می باشد و با قدرت و سرعت بسیار بالا در زمان بسیار کوتاه کانال های اسپیرال را فرم داده و به شکل و مدل دلخواه در می آورد. حتی این قابلیت را دارد که با توجه به درخواست و نیاز مشتری کانال اسپیرال با شکل مورد نظر را تولید نماید و یا ویژگی های ساختاری خاصی را به آن اضافه نماید و بدین ترتیب کانال های اسپیرال متنوع و متفاوتی را تولید و آماده استفاده نماید.

دستگاه اسپیرال یک دستگاه بسیار با کیفیت و مقاوم می باشد که به تولید لوله اسپیرال می پردازد و به همین علت نیز در طول کارکرد و عملکرد خود دچار هیچ گونه آسیب، صدمه، خدشه و یا ایرادی نمی گردد. به همین علت می تواند در زمان بسیار طولانی تر به فعالیت با کیفیت خود ادامه دهد بدون آنکه دچار مشکل گردد. بنابراین بدین ترتیب دستگاه کانال اسپیرال در طول عملکرد خود نیاز به تعمیرات و یا تعویض قطعات به شکل خاصی پیدا نمی نماید و بدین ترتیب بازدهی سیستم تا میزان زیادی بالا می رود.

همچنین در نتیجه هزینه هایی که در جهت تعمیرات و تعویض قطعات مصرف می گردد تا میزان زیادی کاهش یافته و موجب صرفه جویی در هزینه ها می گردد. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، دستگاه اسپیرال در زمان و انرژی نیزتا میزان فراوانی صرفه جویی می نماید.

بدین ترتیب با توجه به تمامی مشخصات و ویژگی های ذکر شده برای دستگاه کانال اسپیرال Gardiva-1600S می توان گفت که یک سیستم بسیار پر قدرت و کاربردی در جهت تولید انواع و اقسام کانال های اسپیرال به شمار می رود، کانال هایی که امروزه در دنیای صنعت و تهویه نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند و در بسیاری از پروژه های مربوط به هوارسانی و تامین هوای تازه و مطبوع شاهد استفاده از این کانال ها می باشیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی