خانهمقالاتدریچه گرد پلاستیکی

دریچه گرد پلاستیکی

دریچه گرد پلاستیکی

دریچه  گرد پلاستیکی (Round Plastic Vent) به عنوان یک محصولی است که دارای کاربری های متفاوتی از جمله فضای ورود هوای آزاد، مجرای ورود و خروج کانال هواساز، پوشاننده دستگاه های تاسیسات و… می باشد.

ساختمان دریچه گرد پلاستیکی به این شکل است که دارای تعدادی پره های عمودی در پشت دریچه و تعدادی پره های افقی در جلوی آن می باشد. وظیفه پره های جلویی آن است که باد را به سمت جلو و یا به صورت زاویه دار به پایین منتقل می کنند و پره های پشتی به صورت بغل زن بوده و باد را به طرفین منتقل می نمایند.در واقع عملکرد پره های جلویی دقیقا مانند دمپر می باشد و قابلیت تغییر فشار و مسیر هوا را نیز دارد و حتی این امکان را دارد تا در صورت لزوم موجب انسداد عبور هوا از دریچه نیز گردد.

به دلیل ساختار دریچه گرد پلاستیکی دارای فرسایش و خراب شدگی نمی گردد و ساختار نسبتا محکم و مقاومی نیز دارد در نتیجه دارای طول عمر بالایی نیز می باشد

فریم یکپارچه م یکدست و منظم دریچه گرد پلاستیکی نیز موجب جذابیت بصری آن نیز گشته است. بنابراین چون ظاهر زیبایی دارد به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز می توان مورد استفاده قرار داد و نمایش آن نه تنها ایرادی ندارد بلکه موجب زیبایی بصری نیز می گردد.

حال در ادامه از مزایای دریچه گرد پلاستیکی بیشتر می گوییم.

قابلیت نصب دریچه گرد پلاستیکی هم به صورت دیواری و هم به صورت سقفی وجود دارد و همین عامل موجب می گردد تا برای فضاها و شرایط گوناگون با کاربری های متفاوت نیز قابل استفاده باشد.

همان طور که بالاتر ذکر کردیم دچار فرسودگی، زنگ زدگی، پوسیدگی و اکسید شدگی نمی گردد و این در حالی است که نیاز به هیچ گونه پوشش محافظ نیز ندارد.

وزن سبک عامل مهم دیگری است که موجب می گردد تا حمل و انبارداری آن بسیار ساده تر صورت پذیرد و همچنین نصب آن نیز به راحتی انجام گردد.

از دریچه گرد پلاستیکی در شهرهای شمالی و جنوبی که رطوبت زیاد است و هوا بسیار شرجی می باشد، جهت جلوگیری از مستهلک شدن زود رس هم مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت مقرون به صرفه ای دارد که این یکی از عوامل بسیار مهم جت صرفه جویی در زمان می باشد.

جهت تمیز نمودن و شستشوی آن نیز محدودیتی وجود ندارد و این کار به آسانی انجام می پذیرد.

این دریچه گرد نیاز به رنگ کاری ندارد و این یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می گردد چرا که در هزینه ها بسیار صرفه جویی می نماید و همین امر موجب می گردد تا نسب به دریچه های آهنی و آلومینیومی دارای قیمت مناسب تری باشد و در نتیجه به سمت خواستاران بسیاری را به سمت خود جلب نماید.

قابلیت تجهیز به دمپر را نیز دارد و این امر موجب می گردد تا قابلیت کنترل فشار برای آن نیز وجود داشته باشد.

انواع دریچه گرد پلاستیکی

بلندگویی: در قطرهای 10-15-20-25 و 30 سانت تولید و به بازار ارائه می گردد. طریقه نصب آن هم از طریق فنری که پشت آن قرار دارد صورت می پذیرد  و هم اینکه هنگام تولید جا پیچ هایی برای آن در نظر گرفته می شود که به کمک آنها می توان دریچه گرد پلاستیکی را نصب نمود.

مشبک:  در قطر های 10-15-20-25 و 30 سانتیمتر تولید و به بازار ارائه می گردد. به دلیل ساختار شبکه ای خود مورد استفاده آن بیشتر در دستگاه های مکش هوا می باشد. این دریچه نیز مانند نوع بلندگویی قابلیت نصب هم از طریق فنر و هم به صورت پیچی نیز دارد.

خظی: در قطرهای 10-15-20-25 و 30 سانتیمتر تولید و به بازار ارائه می گردد. فرم ظاهری آن به این صورت است که خط های موازی داخل فریم گرد آن قرار می گیرد و ظاهری زیبا را به وجود می آورد که همین امر موجب جذب سازندگان و طراحان نیز می گردد و از آن نیز جهت ورود و خروج هوای فضاهای مختلف استفاده می گردد.

این دریچه نیز مانند دو نو ع دریچه پیشین قابلیت نصب هم از طریق فنر و هم به صورت پیچی نیز دارد.

دهش: از این نوع برای سیستم دهش دستگاه های دمنده استفاده می نمایند.

از جنس پلیمر صنعتی ABS  می باشد و ساختار آن به این شکل است که خطوط موای افقی در پشت و خطوط موازی عمودی در جلو سیستم قرار می گیرند.

این نوع نیز مانند سایر دریچه گرد پلاستیکی قابلیت شستشو نیز دارد و این کار به آسانی صورت می پذیرد.

در این نوع دریچه پره های پشتی مانند دمپر عمل می کنند و از این طریق می توان میزان و فشار هوای عبوری را کنترل نمود و یا حتی عبور آن را مسدود نمود.

در نهایت مزیت دریچه گرد پلاستیکی نسبت به سایر انواع دریچه جنس پلاستیکی و ضد فرسایش آن است که موجب می گردد تا نسبت به سایر دریچه ها عمر طولانی تری داشته باشد

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی