خانهمقالاتداکت فلکسی بل هوا

داکت فلکسی بل هوا

مزایای کانال فلکسیبل

داکت فلکسی بل هوا همان طور که از نامش پیداست نوعی کانال انعطاف پذیراست که جهت انتقال و جا به جایی هوا در انواع گوناگون سیستم های تهویه مطبوع و هوارسان مورد استفاده قرار می گیرد. داکت فلکسی بل هوا (Flexible Air Duct) از نوعی انعطاف پذیری بسیار مناسب برخوردار است که باعث می گردد تا کانال فلکسیبل به آسانی به هر شکل و حالتی در آمده و این خاصیت می تواند بسیار پر کاربرد باشد چرا که در بسیاری از فضاها حتی فضاهای نامناسب و دشوار قرار می گیرد.

داکت فلکسی بل هوا علاوه بر خاصیت انعطاف پذیری که دارد که درواقع نوعی برتری نسبت به سایر کانال های هوا هم به شمار می رود، دارای قابلیت عایق پذیری نیز می باشد یعنی می توان به سادگی پیش از آن که داکت فلکسیبل هوا تولید گردد و یا هم زمان با تولید آن، این داکت فلکسیبل هوا را به انواع عایق های هوا تجهیز نمود. جهت آشنایی بیشتر با این محصول به صفحه کانال فلکسیبل الاستومری مراجعه کنید.

داکت فلکسی بل هوا عایق دار

داکت فلکسی بل هوا را می توان با توجه به نیاز پروژه و نیاز مشتری به انواع و اقسام عایق های هوا تجهیز نمود. عایق هایی نظیر پلی استر، پشم سنگ، الاستومری، پلی اتیلن، پشم شیشه و… هریک از عایق های هوا به دلیل خواص و ویژگی های فراوانی که دارند در کانال های مختلف هوا مورد استفاده قرار می گیرند. اما وظیفه اصلی و اساسی عایق در داکت فلکسیبل هوا محافظت از کانال هوا در برابر نفوذ و ورود عوامل گوناگون طبیعی مانند رطوبت، حرارت، سرما و گرما، تابش مستقیم خورشید و… و عوامل غیر طبیعی و شیمیایی نظیر مواد نفتی و شیمیایی، گاز های سمی و… به کانال می گردد چرا که هریک از این عوامل خواه طبیعی و یا خواه غیر طبیعی موجب آسیب رساندن و صدمه زدن به کانال هوا شده و درواقع از طول عمر مفید آن تا حد بسیار زیادی می کاهد. بنابراین وجود عایق در ساختار داکت فلکسیبل هوا یک امر بسیار مهم به شمار می رود.

داکت فلکسی بل هوا را می توان به صورت ساده و بدون عایق هم تولید نمود و در این شرایط می توان از مواد و متریال های گوناگونی بهره جست و در جنس های مختلفی تولید نمود. این متریال ها می تواند شامل آلومینیوم، پلاستیک، پلی استر، پی وی سی و… باشد و همچنین می توان به آن خواص بسیاری را اضافه نمود تا بتوان در شرایط مختلف و خاص از آن ها بهره جست و درواقع آنها را جهت استفاده در شرایط مختلفی آماده و قابل استفاده نمود.

داکت فلکسی بل هوا از هر جنس و متریالی که تولید گردد دارای وزن بسیار پایینی خواهد بود و این سبکی وزن کمک بسیار زیادی به حمل و جا به جایی آن می نماید. بدین ترتیب که سرعت تولید، جا به جایی و نصب و اجرای آن هم بسیار بالا رفته و می توان در طی زمان بسیار کوتاه تعداد بسیاری از داکت فلکسیبل هوا را تولید نمود. بدین ترتیب تا حد فراوانی در زمان صرفه جویی نمود.

کانال فلکسیبل عایق دار

قیمت داکت فلکسی بل هوا

همچنین داکت فلکسی بل هوا در هزینه هایی که جهت اجرای پروژه مصرف می گردد تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید و می تواند هزینه های پروژه را تا حد فراوانی کاهش داده و در هزینه ها بسیار صرفه جویی نماید. بدین ترتیب داکت فلکسیبل هوا جزو مقرون به صرفه ترین و اقتصادی ترین کانال های انتقال هوا محسوب گشته و درواقع یکی از مهم ترین و بهترین علل استفاده بیشتر از این کانال انتقال هوا به جای سایر کانال های قدیمی تر که مانند کانال های گالوانیزه که مشکلات فراوانی را پدیدی می آورند، می باشد.

به گونه ای که در بسیاری از پروژه هایی که مربوط به تهویه و انتقال هوا می باشد و درواقع در هر فضایی که نیاز به تامین هوای تازه و مطبوع و یا تولید هوای سرد و یا گرم است بیشتر از داکت فلکسی بل هوا استفاده می گردد و خصوصا در سیستم های داکت اسپلیت نیز بسیار بیشتر شاهد استفاده از این کانال هوارسان هستیم.

داکت فلکسیبل هوا در مصرف انرژی نیز تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید و علت آن هم ممناعت از نفوذ و ورود عوامل آسیب رسان به داخل کانال هوا بوده و درنتیجه مانع از مصرف بی رویه انرژی می گردد. به طور کلی داکت فلکسیبل هوا جزو مقرون به صرفه ترین و اقتصادی ترین انواع کانال های هوارسان به شمار می رود.

اجرا و نصب داکت فلکسی بل هوا هم به کمک تعداد کمی نیروی حرفه ای کاربلد اما لزوما حتما باید با در نظر گرفتن تمامی نکات ایمنی و فنی این عمل انجام بپذیرد تا این کانال و در نهایت کل سیستم را به هیچ وجه دچار مشکل و اختلال ننموده و در نتیجه بر طول عمر کانال هوا و در نهایت کل سیستم بیافزاید. بنابراین اجرای آن هم با مشکلات رو به رو نبوده و به آسانی و به سرعت می توان آن را انجام داد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی