خانهمقالاتداکت فلکسیبل فویلی

داکت فلکسیبل فویلی

داکت فلکسیبل فویلی

کانال یا داکت های فلکسیبل نسل نوینی از ابزار و تجهیزات تأسیسات ساختمانی می باشند که با رویکردی نو در ساخت و تولید و بهره مندی از مشخصات فنی ویژه در ساختار خود تولید و به بازار مصرف ارایه می شوند. داکت فلکسیبل فویلی یا Flexible Aluminum Foil Duct به عنوان یکی از پرکاربردترین این محصولات می باشد که با اسامی مختلفی مانند لوله خرطومی انتقال هوا، لوله هود، لوله بخاری، لوله آکاردئونی و لوله فویلی آلومینیومی نیز شناخته می شود.

در واقع داکت یا کانال فلکسیبل فویلی علاوه بر انجام مهمترین وظیفه خود که انتقال و انتشار جریان هوای تولیدی از دستگاه تهویه مطبوع و بازگرداندن آن پس از مصرف می باشد، به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالای خود امکان عبور از فضاهایی را دارا می باشد که سایر داکت یا کانال این امکان را دارا نمی باشند. داکت فلکسیبل فویلی از ورق آلومینیوم در ضخامت های مختلف و به دلیل مزایا آلومینیوم که کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف دارد، ساخته می شود. آلومینیوم انعطاف پذیر بوده، چکش خوار می باشد و در دسترس می باشد.

ساختار داکت فلکسیبل فویلی

علاوه بر این در ساخت داکت فلکسیبل فویلی از یک فنر مارپیچ به دور فویل آلومینیومی استفاده می شود که بر خاصیت انعطاف پذیری این محصول افزوده و در عین حال سبب بالا رفتن میزان مقاومت آن نیز می گردد. بنابر آنچه گفته شد داکت فلکسیبل فویلی از یک بدنه مواج آلومینیومی ساخته شده است که درزهای آن محکم بوده و همچنین تمهیداتی به منظور جلوگیری نفوذ رطوبت و آب نیز برای آن  اندیشیده شده است و داکت فلکسی فویلی یک محصول ضد آب می باشد.

همانطور که گفته شد داکت، کانال یا لوله خرطومی انتقال هوا در صنعت تأسیسات از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند و در حقیقت یکی از ارکان سیستم تهویه جریان هوا می باشند که بدون وجود آنها این امر امکان پذیر نیست. لذا از داکت فلکسیبل فویلی و یا دیگر انواع نام برده شده می توان به منظور انتقال سرمایش – گرمایش، انتقال گاز، جریان برگشتی هوا از سرویس های بهداشتی و همچنین انتفال گرما نیز استفاده کرد.

مزایای داکت فلکسیبل فویلی

داکت فلکسیبل فویلی وزن بسیار کمی داشته و سطح داخلی صیقلی داشته که این موضوع سبب کاهش افت فشار داخلی در آن خواهد شد. علاوه بر این داکت فلکسی فویلی قیمت بسیار مقرون به صرفه ای در مقایسه با مزایا خود دارا می باشد که در شاخه های 10 متری و در قطرهای مختلف تولید می شود.

از دیگر مزایا داکت فلکسی فویلی این موضوع است که از اتصالات گالوانیزه می توان به منظور اتصال، ارتباط و تبدیل نیز استفاده کرد. همچنین در تهیه داکت فلکسیبل فویلی از دو لایه پلی استر به جهت جلوگیری از پارگی و از هم گسیختگی در پاره ای از موارد می توان بهره برد. داکت فلکسی فویلی پایه تهیه و تولید برخی دیگر از انواع داکت یا کانال مانند لوله کمبی و لوله های خرطومی عایق دار می باشد. به منظور تولید داکت فلکسیبل عایق دار یک لایه عایق به ترکیبات و اجزاء تشکیل دهنده داکت فلکسی فویلی اضافه می شود و بر ویژگی های آن افزوده می شود.

همانطور که در مورد مزایا و مشخصات فنی داکت فلکسی فویلی توضیح داده شد این محصول ضد احتراق، انعطاف پذیر و مقاوم در برابر فشارهایی است که از مختصات مختلف بر آن وارد می شود و علاوه بر مقاومت در این شرایط، همیشه حالت خود را حفظ کرده و در یک مسیر صاف و مستقیم وظایف خود را به انجام می رساند که هیچ گونه افتادگی یا تغییر مسیر نیز نخواهد داشت. داکت فلکسی فویلی در سایزهای 6 الی 45 سانتیمتر موجود می باشد که دامنه تحمل دمایی از 30- تا 25+ درجه سانتیگراد را نیز دارا می باشد و در این بازه دمایی مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد. علاوه بر این و با توجه به آنچه که گفته شد داکت فلکسیبل فویلی به دلیل سطح داخلی صاف و صیقلی خود گزینه مناسبی برای انتقال هوا و سیستم کانال کشی تهویه فضاهایی مانند فضاهای درمانی می باشد که راندمان خوبی را نیز عرضه خواهند کرد.

کانال انتقال هوا

خرید داکت فلکسیبل فویلی

داکت فلکسیبل با عایق پلی استر، پلی اتیلن، الاستومری و فنولیک و همچنین لوله کمبی نمونه ای از داکت های فلکسیبل می باشد که بر پایه داکت فلکسیبل ساخته شده اند و هر کدام به تنهایی دارای مشخصات فنی و ویژگی های خاصی می باشند. لازم به ذکر است که به منظور دریافت اطلاعات فنی تکمیلی و دریافت نحوه خرید و فروش و واگذاری نمایندگی فروش این محصول می بایست با تولیدکنندگان متعددی که در حال حاضر در این زمینه به فعالیت مشغول می باشند و موجب رسیدن به خودکفایی در این زمینه گشته اند، تماس برقرار کرد و اطلاعات مورد نیاز را از ایشان دریافت کرد. اطلاعات مورد نیاز در زمینه نحوه تماس با تولیدکنندگان متعدد داکت فلکسیبل فویلی در سایت های مختلف و مرجع اطلاع رسانی در زمینه تأسیسات ساختمانی موجود می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی