خانهمقالاتخنك كردن ماينر

خنك كردن ماينر

خنك كردن ماينر

دستگاه های ماینر از جمله دستگاه هایی به شمار می روند که در صنعت تهویه مطبوع نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند و درواقع عمده ترین مسئله ای که در زمینه این دستگاه ها حائذ اهمیت است مسئله خنك كردن ماينر می باشد.

خنک کردن ماینر چگونه صورت می‌گیر؟

خنك كردن ماينر (Cooling Miner) یکی از مسائل بسیار مهمی است که حتما باید رعایت گردد چرا که خنك شدن ماينر موجب بهبود عملکرد دستگاه و عدم آسیب پذیری آن می گردد. خنك شدن ماينر به چندین روش صورت می پذیرد. به طور کلی جهت خنك كردن ماينر یک فن دیجیتالی در پشت دستگاه تعبیه می گردد که بدین طریق حرارت تولید شده توسط دستگاه را به بیرون هداست نموده و موجب خنك كردن دستگاه ماينر می گردد.

در شرایطی که در یک فضا چندین دستگاه ماینر وجود داشته باشد به سه روش می توان عمل خنك كردن ماينر را انجام داد.

در اولین روش جهت خنك كردن ماينر می توان به صورت هم زمان همه دستگاه های ماینر را به یک عدد پلانیوم باکس متصل نمود. سمت دیگر پلانیوم باکس که آزاد است به کانال خرطومی متصل می گردد و در نهایت کانال خرطومی نیز به یک هواکش بین کانالی متصل می گردد که در نهایت این فن بین کانالی وظیفه خنك كردن دستگاه ماينر را بر عهده خواهد داشت. در این شرایط بسیار مهم است تا جهت این عمل از یک فن سایز بزرگ و مقداری حدودا برابر با 30 سانت استفاده نمود تا قدرت کافی و لازم جهت انجام این عمل را دارا باشد.

در روش بعدی خنك كردن ماينر، از یک هود صنعتی در بالای دستگاه های ماینر استفاده می کردد تا سر آزاد این هود به فن مورد نظر اتصال پیدا کرده و بدین طریق حرارت بالا را جذب و منتقل نماید.

روش نهایی خنك كردن ماينر، خنک نمودن دستگاه ها به صورت جداگانه و انفرادی می باشد. بدین صورت که هر دستگاه به صورت جداگانه به یک لوله خرطومی متصل شده و آن لوله خرطومی از سمت دیگر به هواکش جداگانه ای وصل می گردد. Cfm پیشنهادی برای این گونه از سیستم های مابین 700 الی 1500 cfm می باشد که عموما هم از cfm کمتری استفاده می گردد. در این شرایط به دلیل آن که فن بین کانالی مورد استفاده نیاز به قدرت بسیار بالایی ندارد می توان از سایزهای کوچکتری بهره جست. سایزهایی نظیر حدودا 10 سانت.

دو دستگاه ماینر به صورت همزمان

هنگامی که نیاز باشد تا دو دستگاه به طور همزمان عمل خنك كردن ماينر بر روی آنها صورت بگیرد، هر دوی آنها را هم زمان به یک دستگاه فن متصل می نمایند و در این حالت می توان مابین دستگاه ها یک شلواره قرار داد اما این شلواره ها به طور مستقیم به دستگاه متصل نمی گردند بلکه این اتصال به کمک لوله های خرطومی صورت می گیرد و از سمت دیگر شلواره ها نیز دوباره به کمک لوله های خرطومی به فن بین کانالی متصل شده و بدین طریق عمل خنك كردن دستگاه ماينر به طور کامل انجام می گردد.

همان گونه که چندین بار اشاره شد، جهت خنك كردن ماينر به یک عضو بسیار مهم و اساسی نیاز است و آن عضو مهم کانال های خرطومی هستند. نوع این کانال خرطومی از نوع کانال فلکسیبل با عایق الاستومری می باشد چرا که این نوع کانال خرطومی دارای خواص و ویژگی های فراوانی است که موجب وجه تمایز آن با سایر لوله ها شده است. اولین و مهم ترین خاصیت آن خرطومی شکل بودن و انعطاف پذیر بودن آن است که موجب شده است که خنك شدن ماينر، حرارت به سادگی و به سرعت از داخل لوله خرطومی عبور نموده و منتقل گردد.

مورد بعدی وزن بسیار سبک و پایین آن است که موجب شده است تا عمل جا به جایی و حمل آن به سرعت و سهولت انجام بپذیرد.

انواع لوله خرطومی پیش عایق

قیمت كانال هوا برای خنک کردن ماينر

این نوع لوله خرطومی در زمان بسیار صرفه جویی می نماید، در هزینه های پروژه تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید و همچنین به دلیل سرعت بسیار بالایی که در تولید و اجرا دارد نیز در زمان هم صرفه جویی می نماید و به طور کلی یک کانال بسیار مناسب، اقتصادی و مقرون به صرفه به شمار می رود.

این لوله هوا در مصرف انرژی نیز بسیار صرفه جویی نموده و مانع از هدر رفتن انرژی می گردد و همچنین در هزینه های اولیه و جاری پروژه نیز تا میزان فراوانی صرفه جویی می نماید و درنتیجه آن را تبدیل به یک محصول بسیار مقرون به صرفه نموده است. و در واقع به علت دارا بودن تمامی این ویژگی ها است که آن را تبدیل به یک گزینه بسیار مناسب برای خنك كردن ماينر نموده است.

بنابراین کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یک عضو بسیار مهم و جدایی ناپذیر در جهت خنك كردن ماينر به شمار می رود به گونه ای که بدون حضور این لوله خرطومی سیستم ماینر به طور قطع قادر به انجام فعالیت نبوده و مانع از ادامه فعالیت سیستم می گردد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی