خانهمقالاتانواع لوله خرطومی چیست؟

انواع لوله خرطومی چیست؟

انواع لوله خرطومی

انواع لوله خرطومی عبارتند از لوله خرطومی انتقال هوا و لوله خرطومی انتقال مواد، در میان انواع این محصول تعداد زیادی از آنها در سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های هواساز مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته که تازه مسئله تامین هوا در انواع فضاها مطرح شده بود لوله خرطومی تنها به یک یا دو نوع لوله هوا محدود می شد اما امروزه با پیشرفت بسیار زیاد علم و تکنولوژی در تمامی زمینه ها و خصوصا در صنعت تهویه هوا انواع بسیار زیادتری تولید شده و وارد بازار کار شده است که دسته بندی بسیار زیادی را می توان برای آن ها در نظر گرفت.

لوله خرطومی را می توان از نظر جنس دسته بندی نمود. در جنس هایی نظیر فویلی، پلاستیکی، برزنتی، پی وی سی و… تولید نمود که هریک از این جنس ها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند جهت استفاده در کاربری های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع لوله خرطومی که جهت انتقال هوای تازه یا خنک استفاده می‌شوند را می توان به عایق های گوناگونی از جمله پلی استر، پلی اتیلن، الاستومری، پشم شیشه، پشم سنگ و… تجهیز نمود. استفاده از عایق در ساختار لوله خرطومی موجب افزایش مقاومت و استحکام آن در برابر عوامل گوناگونی نظیر نفوذ آب و رطوبت، نفوذ انواع حشرات، اسیدها، باکتری ها، حرارت، سرما و گرما و باد، انواع آلاینده ها و مواد مضر موجود در طبیعت و عوامل گوناگون جوی و محیطی دیگر می گردد. این دسته محصولات بیشتر با نام کانال فلکسیبل هوا شناخته شده اند.

در میان این عایق های مختلف که برای این انواع لوله خرطومی هوا مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از عایق الاستومری بسیار مناسب تر و بهتر از سایر عایق ها می باشد چراکه هریک از این عایق ها دارای مضرات و معایب فراوانی می باشند اما استفاده از عایق الاستومری نه تنها عیب و ضرری ندارد بلکه دارای محاسن فراوانی هم می باشد.

انواع این لوله ها را می توان در سایزهای دهانه گوناگون تولید نمود و طیف بسیار گسترده و گوناگونی جهت اندازه سایز دهانه لوله خرطومی قابل تولید بوده و محدودیت سایزی وجود نداشته به صورتی که هر سایزی که مشتری بر حسب نیاز خود بخواهد، قابل تولید می باشد.

مدل های گوناگون این لوله های انتقال هوای خرطومی شکل در متراژ ها و طول متفاوتی هم قابل تولید می باشند و حتی طول های بلندتر را هم می توان به طول های کوچکتر و دلخواه تقسیم نمود.

انواع لوله خرطومی را می توان در انواع فضاها اعم از تجاری، فروشگاه ها، پاساژ ها، مغازه ها، فضاهای اداری و شرکت ها، فضاهای مسکونی، ویلاها، آپارتمان ها، فضاهای درمانی، بهداشتی، آموزشی، تفریحی و بسیاری از فضاهای دیگر. درواقع می توان گفت که هیچ گونه محدودیت فضایی هم جهت استفاده انواع لوله خرطومی وجود ندارد.

انواع لوله خرطومی را می توان با ویژگی های خاص و گوناگونی نیز با توجه به نیاز مشتری و پروژه تولید نمود. برای مثال، مثلا بخواهیم یک نوعی از لوله خرطومی را تولید نماییم که در دماهای بسیار بالا از خود مقاومت نشان دهد، در این شرایط باید در ساخت آن لوله خرطومی ویژگی هایی تعبیه نماییم تا مقاومت لازم برای این کانال انتقال هوا وجود داشته باشد.

انواع لوله خرطومی را می توان به شکل های گوناگون مانند لوله خرطومی هوا، کانال فلکسیبل و … تولید نمود.

لوله خرطومی را می توان در کیفیت های گوناگونی ارائه داد تا برای همه کاربری ها و با هر بودجه ای قابل استفاده باشد اما به طور کلی قیمت انواع لوله خرطومی علاوه بر وابستگی به کیفیت، به تمامی ویژگی هایی که در بالاتر ذکر شد بستگی دارد.

شیوه نصب و اجرای آن تقریبا مشابه یکدیگر می باشد و برای نصب همگی این انواع، نیاز به لوازم جانبی و محصولات کمکی فراوانی است که به کمک آنها به سادگی می توان آن ها را نصب و اجرا نمود. درست است که نصب و اجرای این کانال های هوا کار دشواری نیست اما باید حتما تمامی نکات اجرایی و فنی مربوط به نصب رعایت گردد و حتما این عمل توسط متخصص حرفه ای این کار صورت بگیرد تا در طی مرور زمان و طی گذشت از کارکرد این کانال ها فرسوده نشده و کارایی خود را از دست ندهند.

اجرای پروژه ها توسط انواع لوله خرطومی در هر فضا و هرکاربری متفاوت بوده و در هر کاربری، وابسته به نوع کاربری و محل نصب و قرار گیری کانال، احتیاج به لوازم جانبی و تبدیل ها و اتصالات متفاوت بوده و نمی توان گفت که برای مثال استفاده از یک محصول جانبی به طور حتم برای همه کانال ها ضروری است. در هر کانال متفاوت می باشد.

استفاده از انواع لوله خرطومی در دنیای صنعتی امروزی استفاده از سیستم های تهویه مطبوع را بسیار آسان نموده است و موجب تسریع در عملکرد این سیستم ها گشته است چراکه هم سرعت تولید وساخت و هم سرعت نصب و اجرای این کانال بسیار بالا می باشد و با صرف مدت زمان بسیار کمی می توان انواع پروژه ها را اجرا نمود، با کیفیت بسیار بالا و بدون آنکه کوچکترین مشکلی پدید آید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی