خانهمقالاتکانال فلکسی بل

کانال فلکسی بل

کانال فلکسی بل

کانال فلکسی بل که به آن کانال فلکسیبل نیز می گویند از بهترین و پر طرفدار ترین انواع کانال های انتقال هوا به شمار می رود که خصوصا در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی تا حد فراوانی شاهد استفاده از این کانال هوا در انواع و اقسام پروژه های تهویه مطبوع و پروژه های سرمایش گرمایش هستیم.

کانال فلکسی بل (Flexible Duct) دارای خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد به گونه ای که به آسانی می توان آن را خم و راست، فشرده و باز و… نمود و بدین ترتیب در بسیاری از فضاها و کاربری ها مورد استفاده قرار داد. درواقع این نام فلکسیبل که به معنی انعطاف پذیر می باشد به همین علت بر روی کانال فلکسی بل گذاشته شده است چرا که این خاصیت مهم ترین ویژگی آن است که آن را از سایر انواع کانال های هوا متمایز می سازد و درواقع نوعی برتری نسبت به سایر کانال هوای انتقال هوا به شمار می رود.

انواع کانال فلکسی بل

کانال فلکسی بل را می توان در اشکال، جنس ها، سایزها، متراژ ها و ضخامت های گوناگونی تولید نمود و درواقع همین تنوع موجب استفاده گسترده از آن در بسیاری از کاربری ها و فضاهای مختلف شده است و به همین علت میت وان گفت در تمامی شرایط و کاربری ها می توان از این کانال فلکسیبل استفاده نمود.

کانال فلکسیبل را می توان از جنس آلومینیوم، پلی استر، پلی اتیلن، پی وی سی، برزنت و… به صورت ساده و یا به صورت عایق دار با عایق هایی نظیر عایق الاستومری، پلی استر، پلی اتیلن، پشم شیشه، پشم سنگ و… تولید نمود و یا حتی می توان ویژگی و یا خاصیت خاصی را به کانال مورد نظر افزود. برای مثال به گونه ای که جهت استفاده در فضاهایی با حرارت بسیار بالا که در معرض آتش سوزی هستند و یا جهت انتقال و برخورد با مواد شیمیایی و اسیدی و… قابل استفاده باشند.

جهت آشنایی با محصول کانال فلکسیبل الاستومری به صفحه این محصول مراجعه نمایید.

وقتی کانال فلکسی بل جهت استفاده در شرایطی خاص تجهیز می گردد کاملا در برابر شرایط نامناسب محیطی و جوی مقاوم بوده و مانع از نفوذ و ورود عوامل مزاحم و آسیب رسان به داخل کانال هوا می گردد بنابراین می تواند درمدت زمان طولانی تری به فعالیت مفید خود ادامه دهد و درنتیجه علاوه بر بالا بردن راندمان و بازدهی سیستم و خود کانال، بر طول عمر آن تا حد فراوانی می افزاید.

کانال فلکسی بل از هر جنس و متریالی که تولید گردد وزن کلی آن بسیار کم و سبک خواهد بود و به همین علت جا به جایی و حمل آن به سهولت هرچه تمام تر و حتی با سرعت بسیار بالا انجام می پذیرد و در زمان تا حد فراوانی صرفه جویی می گردد. از طرفی به علت همین سبکی وزن می توان با سرعت بسیار بالایی و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را در محل پروژه مورد نظر اجرا و نصب نمود.

نصب کانال فلکسی بل

اجرای کانال فلکسی بل عمل دشواری نبوده و می توان به کمک یک یا دو نیروی کاربلد و حرفه ای  در این زمینه با سرعت بسیار بالا کانال فلکسی را اجرا و نصب نمود. اما مسئله ای که رعایت آن بسیار مهم است، اجرای دقیق و اصولی با در نظر گرفتن و رعایت تمامی نکات ایمنی، فنی و اجرایی می باشد که رعایت تمامی این نکات در روند اجرایی پروژه نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند و مانع از آسیب رساندن به کانال فلکسیبل و عدم فعالیت بهینه آن می گردند. در این شرایط راندمان و کارایی سیستم تا بسیار بالا برده و نقش بسیار مهمی را در طول عمر بالای آن ایفا می نمایند.

کانال فلکسی هوا

هزنیه هایی که شامل تولید و اجرای کانال فلکسی بل می گردد بالا نیست به گونه ای که با در نظر گرفتن بودجه بسیارکم و محدود می توان این کانال انتقال هوا را تولید نموده و سپس در پروژه اجرا نمود. بنابراین این مسئله که درواقع یک مسئله بسیار مهم و اساسی به شمار می رود از ویژکی های بسیار مهم و برتر کانال فلکسی بل تلقی می گردد چرا که موجب صرفه جویی فراوانی در هزینه های اولیه و ثانویه و نهایی پروژه های تهویه مطبوع و سرمایش گرمایش می گردد.

بنابراین کانال فلکسی بل از مقرون به صرفه ترین و اقتصادی ترین انواع کانال های انتقال هوا در تمامی فضاها و کاربری ها به شمار می رود و از آنجایی که بسیاری از سایر انواع کانال های انتقال هوا دارای معایب و مشکلاتی می باشند، کانال فلکسیبل می توان یک سرپوش بسیار مناسب بر روی این مسائل بوده و تا حد فراوانی این مشکلات را برطرف نماید و بدین ترتیب کانال فلکسیبل می تواند یک جایگزین بسیار مناسب و کاربردی برای سایر کانال های انتقال هوا به شمار برود.

به همین علت در بسیاری از پروژه هایی که نیاز به تامین هوای مطبوع و مناسب در پروژه ها دارند، بسیار زیاد شاهد استفاده از کانال فلکسی بل در آن پروژه ها می باشیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 4.5 / 5. 2

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی