خانهمقالاتکانال خرطومی برزنتی

کانال خرطومی برزنتی

کانال خرطومی برزنتی

کانال خرطومی برزنتی نوعی کانال فلکسیبل است که در انواع سیستم های تهویه و سیستم های سرمایش گرمایش، انتقال ذرات و مواد، خطوط انتقال ویژه خصوصا در فضاها و کاربری های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال خرطومی برزنتی به کمک پلی استر 300 میکرون، ورق پی وی سی و مفتول استیل تولید شده و یک ساختار بسیار مقاوم و مستحکم با مقطع دایره ای را تولید می نماید.

کانال خرطومی برزنتی در برابر انواع ضربات جانبی وارد شده، تعرق، نفوذ رطوبت و حرات و… کاملا مقاومت می نماید.

کانال خرطومی برزنتی کاملا در فضای بیرون هم حتی قرار بگیرد از صدمات وارده در محیط های باز در امان می باشد و همچنین مجهز به باردارنده شعله ضد آتش نیز می باشد. و به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالایی که دارد دارای قابلیت کش آمدن و فشردگی نیز می باشد.

کانال خرطومی برزنتی مجهز به استاندارد جهانی سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001  و ISO 2008  و همچنین استاندارد TS EN 13180 می باشد.

این نوع لوله خرطومی برزنتی را می توان در تنوع سایزی 2، 3، 4، 6، 8، 10، 12، 14، 16، 18 و 20 اینچ تولید نمود و این تنوع سایزی موجب استفاده گسترده از کانال خرطومی برزنتی در بسیاری از کاربری ها و فضاها شده است.

کانال خرطومی برزنتی به کمک پلی استر روکش شده با پی وی سی و فنر فولادی به قزر 0.9 الی 2 میلیمتر تولید می گردد و درواقع به همین علت هم است که ارای ساختاری کاملا منسجم و مقاوم می باشد.

طول استاندارد تولیدی کانال خرطومی برزنتی در متراژ 6 متری می باشد و میزان دمایی که در آن بازه قادر به فعالیت است در بازه دمایی 10- الی 60+ درجه سانتی گراد می باشد.

این نوع کانال برزنتی دارای استحکام کششی بسیار بالایی است، از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار می باشد، کانال خرطومی برزنتی دارای وزن بسیار سبک و کمی بوده و در برابر انواع ارتعاشات کاملا مقاوم بوده و دچار هیچ گونه آسیب و مشکلی نمی گردد.

از کانال خرطومی برزنتی در بسیاری از کاربری ها نظیر سیستم های تهویه مطبوع فضاهای بهداشتی درمانی، مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از دیگر کاربری این کانال مکش هوا شامل غبار های سبک می باشد و همچنین در کانال های رفت و برگشت، انشعاب ها، اگزاست فن ها، هود ها و… نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال خرطومی برزنتی از جمله مقاوم ترین انواع کانال های خرطومی شکل می باشد که در برابر فشار، پارگی، فرسایش و ضربه کاملا مقاوم بوده و صد در صد هوابند می باشد به همین علت به هیچ وجه منجر به اتلاف انرژی نمی گردد.

و به همین علت مقاومت بالای کانال خرطومی برزنتی، بیشتر در محیط های خشن مانند انواع کارخانه ا، صنایع، سوله ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کانال خرطومی برزنتی هزینه های زیادی را شامل نمی شود و درواقع می توان با صرف هزینه های بسیار کمی هم آن را تولید و هم مورد مصرف در انواع پروژه ها قرار داد. به همین علت علاوه بر صرفه جویی فراوان در مصرف انرژِی، در هزینه های پروژه نیز تا حد فراوانی صرفه جویی می نماید و درواقع یک کانال انتقال هوای کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی محسوب می گردد.

کانال خرطومی برزنتی به علت خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارد به آسانی فشرده و جمع می گردد و به همین علت فضای زیادی را اشغال نمی نماید و بدین ترتیب می توان به آسانی تعداد بسیار بیشتری از این کانل خرطومی را انبار نموده و حتی در هنگام حمل و جابه جایی نیز به کمک ماشین آلات می توان تعداد بیشتری از این کانال را بار زده و حمل نمود.

کانال خرطومی برزنتی از جنس برزنت بسیار مقاومی تشکیل می گردد و به همین علت نیز بسیار نفوذ ناپذیر و مقاوم بوده و به هیچ عنوان اجازه ورود هیچ ماده مزاحم و آسیب رسانی را به داخل ساختار خود نمی دهد. به همین علت نفوذ ناپذیری، در طول عمر کارکرد خود دچار هیچ گونه آسیب و یا نقص فنی نشده و در نتیجه نیاز کمتری به تعمیرات و یا تعویض قطعات پیدا می کند. بدین ترتیب علاوه بر کاهش هزینه های ناشی از تعمیرات کانال خرطومی برزنتی، در طی زمان بسیار طولانی تری می تواند فعالیت نماید بدون آن که هیچ آسیبی به آن وارد شده و یا سیستم را دچار اختلال نماید.

که البته نحوه اجرای کانال خرطومی برزنتی در این امر بسیار دخیل می باشد چرا که بسیار مهم است تا توسط افراد با تجربه و کاربلد و در نهایت کیفیت انجام بپذیرد. که البته انجام این امربه علت سبکی وزن و سادگی ساختار کانال خرطومی برزنتی به سهولت و سرعت امکان پذیر می باشد و از ظرفی سرعت تولید و اجرای این لوله خرطومی هوا بسیار بالا می باشد به گونه ای که می توان در زمان کوتاهی تعداد زیادی از آن را تولید و اجرا نمود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی