خانهمقالاتکانال اسپیرال شیراز

کانال اسپیرال شیراز

کانال اسپیرال شیراز

یکی از ابزارهای انتقال هوا که امروزه بسیار مورد استقبال مهندسان صنایع و سازندگان قرار گرفته است کانال اسپیرال گالوانیزه می باشد که از یک لایه ورق گالوانیزه که به صورت مارپیچ کنار هم قرار می گیرد تشکیل می گردد. یکی از معروف ترین و مطرح ترین این نوع کانال هوا کانال اسپیرال شیراز (Shiraz Spiral Duct) می باشد.

کانال اسپیرال شیراز که درواقع طراحی و تولید آن در شیراز می باشد دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد.

به همین دلیل است که از آن به صورت روکار و بدون نیاز به سقف کاذب می توان استفاده نمود که در بیشتر رستوران ها و کافی شاپ های امروزی این را مشاهده می نماییم که در واقع باعث ایجاد سبک صنعتی می گردد و نمایش کانال اسپیرال به عنوان یک عنصر و المان دکوراتیو در سقف قرار گرفته شده و نمایان می باشد و بر خلاف سایر کانال های هوا که بیشتر سعی می گردد آنها را در جایی مانند سقف کاذب پنهان نمود و این مورد موجب می گردد تا کانال های هوا و انشعابات آن در هم پیچیده شوند و موجب تشکیل یک صحنه ی نه چندان جالب گردد. اما با وجود کانال اسپیرال نه تنها نیازی نیست که آن را در زیر سقف کاذب پنهان کنیم بلکه با نمایش کانال اسپیرال و حتی قابلیت رنگ پذیری که کانال اسپیرال شیراز دارد می توان آن را در کوره رنگ به رنگ های بسیار زیبا و چشم نواز درآورد و به محیط مورد نظر زیبایی خاصی بخشید.

معایب کانال اسپیرال شیراز

از معایب کانال اسپیرال نیز می توان سنگین بودن وزن آن، عدم امکان پیش عایق شدن و یا عایق نمودن همزمان با تولید را نام برد.

همان طور که می دانیم کانال اسپیرال هم به صورت گرد وجود دارد و هم به صورت چهارگوش که دلیل آنکه نوع چهارگوش کانال اسپیرال دارای معایب و مشکلات فراوانی می باشد دیگر استفاده از این نوع منسوخ شده و امروزه به جای استفاده از این کانال های انتقال هوای قدیمی و سنتی از نوع گرد آن استفاده می گردد. برای مثال می توان گفت که کانال چهارگوش به دلیل دارا بودن گوشه های تیز هوا هنگام عبور به آنها گیر می کرد و موجب ایجاد سر و صدای زیادی می شد که کانال گرد این مسائل و مشکلات را بر طرف نموده است و به دلیل آنکه گوشه های تیز ندارد و دارای گوشه های نرم و گرد است هوا هنگام عبور از آن ایجاد سر و صدا نمی نماید و این یک حسن بسیار بزرگ برای کانال اسپیرال می باشد چرا که در بسیاری از فضاها خصوصا فضاهای مسکونی بسیار مهم است که سرو صدایی ایجاد و منتقل نگردد تا موجب برهم زدن آرامش نشود.

هنگامی که می خواهیم برای یک فضا عمل کانال کشی را انجام دهیم، این کار دارای یک پروسه ساده می باشد که باید آن را تماما رعایت نمود. در ابتدا باید فضای مورد نظر مورد بازدید و بررسی قرار بگیرد و نوع کاربری فضای مورد نظر تعیین گردد. سپس برآورد اندازه های فضا و نقشه های پروژه انجام می پذیرد. درمرحله بعد پس از برآورد فضایی متراژ مورد نیاز کانال اسپیرال شیراز و سایزهای مورد نظر و برآورد حدودی هزینه ها صورت می گیرد و سپس عملیات کانال کشی آغاز می گردد.

در واقع کانال اسپیرال به تنهایی قادر به تکمیل عملیات کانال کشی نمی باشد بلکه در کنار کانال اسپیرال شیراز نیاز به محصولات جانبی دیگری همچون ساپورت ها ، رابط ها، تبدیل ها، زانوها و… که همگی در کنار یکدیگر یک پروژه را تکمیل می نمایند.

کانال کشی هوا

نصب کانال اسپیرال شیراز

کانال اسپیرال شیراز به کمک ساپورت سقفی و یا دیواری به دیوار و یا سقف محل پروژه متصل می گردد به این صورت که در ابتدای پروژه سر کانال اسپیرال به کمک ساپورت به دیوار و یا سقف متصل گردیده و در انتهای پروژه نیز انتهای کانال اسپیرال به کمک ساپورت وصل می گردد. رابط نیز در واقع وظیفه ی اتصال دو کانال اسپیرال هم سایز را به یکدیگر دارد. تبدیل نیز وظیفه اتصال دو کانال اسپیرال شیراز غیر هم سایز و در مواردی حتی تبدیل کانال اسپیرال گرد به کانال اسپیرال چهارگوش را بر عهده دارد. از زانو ها هم در فضاهای مختلف اتصال کانال اسپیرال در جهت های مختلف استفاده می گردد.

همان طور که گفته شد کانال اسپیرال شیراز در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می گردند اما می توان آنها را در متراژ های دلخواه برش زد و علاوه بر سایزهای مختلف در ضخامت های ورق گالوانیزه متفاوت نیز تهیه و تولید می گردند. همین امر موجب می گردد تا کانال اسپیرال شیراز قیمت های متفاوتی دارا باشد و درواقع نمی توان یک قیمت ثابت و مشخص برای کانال اسپیرال در نظر گرفت.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی