خانهمقالاتکانال اسپیرال دزفول

کانال اسپیرال دزفول

کانال اسپیرال دزفول

کانال اسپیرال دزفول از جمله کانال های پر طرفدار در سیستم صنعتی و تهویه امروزی است که به دلیل خصوصیات و ویژگی ها متفاوت و ویژه ای که دارد، آن را از سایر کانال ها و لوله های موجود در بازار متمایز کرده است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با این کانال بیشتر آشنا کنیم تا در صورت نیاز به تهیه کانال برای سیستم تهویه خود، راحت تر قادر به انجام این کار باشید.

ویژگی های کانال اسپیرال دزفول

ساختاری محکم و مقاوم

این کانال به گونه ای تولید می شود که ساختار آن بسیار مقاوم و مستحکم است و به همین دلیل در برابر هر گونه ضربه و فشار احتمالی از کانال حفاظت کرده و مانع از بروز آسیب و صدمه در ساختار کانال می شود. بنابراین اگر این کانال در معرض انواع فشار، کشش و ضربه قرار بگیرد، به هیچ وجه دچار آسیب و صدمه نخواهد شد. بنابراین می توان با خاطری آسوده می توان از این کانال در شرایط دشوار و در معرض قرار گیری عوامل آسیب رسان استفاده کرد.

کانال اسپیرال دزفول به کمک ورق گالوانیزه ساخته می شود به این صورت که ورقه های گالوانیزه به صورت مدور و لایه لایه روی یکدیگر قرار گرفته و در نهایت در یک مقطع دایره ای، یک کانال دایره ای را تشکیل خواهد داد.

وجود ورق گالوانیزه برای این کانال یک ویژگی بسیار مهم و اساسی است زیرا از کانال در برابر عوامل بسیار متنوعی محافظت می کند. در واقع به نوعی همانند عایق و محافظ برای این کانال عمل کرده و از کانال در برابر عوامل طبیعی و غیر طبیعی محافظت می کند. عوامل طبیعی نظیر شرایط مختلف آب و هوایی و هر عاملی که در طبیعت وجود دارد و ممکن است موجب بروز آسیب در کانال شود اما به واسطه وجود ورق گالوانیزه هیچ کدام یک از این آسیب ها به کانال وارد نشده و کانال در امان خواهد ماند.

همان طور که اشاره شد، ورق گالوانیزه از کانال در برابر عوامل غیر طبیعی و در واقع شیمیایی هم حفاظت می کند و مانع از آسیب رساندن به کانال می شود. بنابراین کانال اگر در معرض عوامل شیمیایی قرار بگیرد، دچار هیچ آسیبی نمی شود. بنابراین می توان حتی مواد و عوامل شیمیایی را از داخل کانال عبور داد. بسیاری از کانال ها در برابر عوامل طبیعی و شیمیایی دچار آسیب و مشکل می‌ شوند اما کانال اسپیرال دزفول به واسطه ساختار مستحکم و وجود ورق گالوانیزه، به هیچ عنوان در برابر عوامل مختلف دچار آسیب و صدمه نشده و در نتیجه طور عمر بسیار بالایی خواهد داشت.

وقتی که کانال طول عمر بالایی داشته باشد و به سرعت در برابر عوامل مختلفی دچار آسیب و مشکل نشود، نیاز به تعمیر و تعویض آن به حداقل ترین میزان ممکن خود خواهد رسید و در نتیجه در هزینه ها، صرف انرژی و زمان تا میزان قابل توجهی خواهد کاست.

به این ترتیب استفاده از کانال اسپیرال دزفول موجب صرفه جویی در هزینه، وقت و انرژی می شود. سایر کانال های انتقال هوا عمدتا دارای ساختاری ضعیف و آسیب پذیر هستند و شاید در ابتدا آن ها را با هزینه اندکی تهیه کنید اما به دلیل عدم مقاومت بالا و کیفیت بسیار پایین، به سرعت در برابر عوامل مختلف دچار آسیب شده و ممکن است به طور کامل از بین برود. در نتیجه شما نیاز به صرف هزینه اضافه تری برای تعمیر کانال یا به طور کل تعویض آن خواهید داشت و در کنار اتلاف هزینه، زمان و انرژی زیادی هم از شما تلف خواهد شد.

صرف هزینه اقتصادی و مقرون به صرفه

یکی از دلایلی که موجب کاهش هزینه های استفاده از کانال اسپیرال دزفول را می‌ شد، نام بردیم. اما به طور کلی می توان گفت هزینه های تهیه و تولید این کانال شامل هزینه های بالایی نیست و شما با صرف هزینه ای معقول و مقرون به صرفه می توانید این کانال را تولید و تهیه کنید و از طرفی به هنگام اجرا و راه اندازی هم نیاز به صرف هزینه های بالایی نبوده و با صرف هزینه مناسبی می توانید این کانال را اجزا و راه اندازی کنید. در واقع ساختار کانال اسپیرال دزفول به گونه ای است که ساده بوده و نصب و اجرای آن دشوار نیست. بنابراین نیاز به نیروی نصاب زیادی وجود نخواهد داشت و بنابراین از این جنبه هم در هزینه های پروژه تا میزان قابل توجهی صرفه جویی می شود.

سرعت در استفاده از کانال اسپیرال دزفول

کانال اسپیرال دزفول را می توان با سرعت بسیار بالایی تولید کرد و در واقع مدت زمان بسیار کوتاهی نیاز است تا بتوان تعداد بالایی از این کانال را تولید کرد و سپس در پروژه مورد استفاده قرار داد. در واقع به دلیل ساختار ساده و غیر پیچیده کانال اسپیرال دزفول و از آن جایی که کار با این کانال بسیار ساده است، زمان بسیار کوتاهی نیاز است تا بتوان آن را در محل پروژه نصب و راه اندازی کرد. بنابراین صرفه جویی در زمان از بارزترین ویژگی های این کانال است. افرادی که مسئله زمان برای آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همواره در تلاش هستند که پروژه خود را در موعد مقرر یا حتی پیش از موعد مقرر به تمام برسانند، استفاده از این کانال به آن ها شدیدا پیشنهاد می شود.

این در حالی است که بسیاری از کانال های مشابه دیگر به دلیل آن که دارای ساختار پیچیده ای هستند، در نتیجه تولید آن ها و از طرفی نصب و اجرای آن ها بسیار زمان بر خواهد بود زیرا کار با آن ها دشوار است.

ظاهر منحصر به فرد

کانال اسپیرال دزفول ظاهر بسیار زیبایی دارد. شاید عجیب باشد که یک کانال ظاهر زیبایی داشته باشد زیرا عمدتاا کانال ها ظاهر زیبایی ندارند و همواره تلاش برای پنهان کردن آن ها در زیر سقف کاذب وجود دارد. اما کانال اسپیرال گالوانیزه بر خلاف سایر کانال هایی که در بازار امروزی موجود هستند، ظاهر بسیار زیبا، شکیل و مستحکمی دارد و از همین جهت نیازی به پنهان کردن آن نیست و با خیالی آسوده می توان از آن به صورت روکار و روی سقف کار کرد تا جلوه بسیار خاص و متفاوتی را به سقف فضای شما ببخشد. اگر قصد دارید فضایی را که در حال تامین تهویه آن هستید، در عین حال دکوراسیون آن را خاص و متفاوت طراحی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این کانال اسپیرال را به صورت اکسپوز در سقف کار کنید تا جلوه متفاوت تری را از فضای در اختیار خود داشته باشید و با یک تیر دو نشان بزنید. هم سیستم تهویه شما تامین شود و هم دکوراسیونی ویژه و خاص را به وجود آوردید. این امکان تنها برای کانال اسپیرال فراهم است.

تنوع سایزی

این کانال را در سایزهای بسیار متنوعی می توان تولید کرد. از سایز دهانه کوچک برای فضاهایی با متراژ پایین نظیر سرویس بهداشتی، مغازه‌ ها و… تا سایز دهانه بالاتر برای فضاهایی با متراژ بالا نظیر فرودگاه، هتل، رستوران و… در واقع می توان گفت که جهت استفاده از کانال اسپیرال هیچ محدودیتی وجود ندارد و تقریبا در همه فضاها و کاربری ها می توان از آن استفاده کرد. بنابراین همان طور که گفته شد، هیچ محدودیت سایزی برای تولید این کانال وجود ندارد. اما در مورد متراژ کانال هم این مسئله صدق نمی کند زیرا تنها یک متراژ مشخص و سه متری برای تولید این کانال وجود دارد و دستگاه ها در کارخانه تنها توان تولید کانال اسپیرال دزفول را در متراژ سه متری دارند. اما با این وجود، اگر نیاز به متراژ بالاتری از کانال اسپیرال باشد، می توان از قطعه ای به نام رابط کمک گرفت. رابط ها دو سر کانال های هم سایز را به یکدیگر متصل می کنند و به این ترتیب شما می توانید متراژ بالاتری از کانال اسپیرال را داشته باشید و در پروژه های متنوع خود مورد استفاده قرار دهید.

کانال اسپیرال اکسپوز

آیا استفاده از کانال اسپیرال دزفول در یک پروژه به تنهایی کافی است؟

در بیشتر مواقع خیر! کانال اسپیرال هنگامی که در یک پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به قطعات جانبی و کمکی دارد که به تکمیل پروژه و بهره وری هرچه بیشتر پروژه کمک کنند. هر یک از قطعات، در کارخانه و به کمک دستگاه های پیشرفته تولید می شوند و دارای کیفیتی کاملا برابر با کیفیت کانال تولید شده دارند. ضخامت ورق گالوانیزه به کاررفته در ساختار آن ها را می توان درست همانند ضخامت خود کانال، در میزان دل خواه بر حسب نیاز پروژه تولید کرد و مورد استفاده قرار داد. این قطعات در سایز، ابعاد و دل خواه مطابق با نیاز مشتری و نیاز پروژه تولید می شوند و در سیستم مورد استفاده قرار می گیرند. حتی می توان قطعاتی را به صورت سفارشی و تنها مختص یک پروژه تولید کرد.

این قطعات در کنار کانال، یک سیستم را تکمیل کرده و به عملکرد هرچه بهتر و بیشتر کل سیستم کمک شایانی می کنند. از جمله این قطعات شامل رابط، بست، ساپورت، کلمپ، زانویی، شلواره، سه راهی، چهار راهی، دریچه، دمپر، کلاهک و… است.

با توجه به موارد گفته شده، می توان نتیجه گرفت که کانال اسپیرال دزفول یک کانال بسیار مناسب است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 0 / 5. 0

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی