خانهمقالاتلوله هوا ماينر

لوله هوا ماينر

لوله هوا ماينر

دستگاه های ماینراز چندین عضو تشکیل می گردند که یکی از این اعضا لوله هوا ماينر می باشد. این لوله از نوع کانال فلکسیبل با عایق الاستومری می باشد و علت استفاد از این کانال هوا به عنوان لوله هوا ماينر، ساختار و مزایایی است که این لوله خرطومی دارا می باشد.

لوله هوا ماينر با عایق الاستوری

لوله هوا ماينر (Miner Air Duct) با عایق الاستومری بدین صورت تشکیل می گردد که لایه خارجی آن از فویل آلومینیوم، لایه میانی آن یک لایه عایق الاستومری و لایه داخلی آن نیز یک لایه ورق فویلی آلومینیوم لمینیت شده می باشد. این ساختار کاملا یکپارچه و منظم است و درواقع وجود عایق الاستومری در ساختار لوله هوا ماينر موجب محافظت هرچه بیشتر و بهتر از آن شده است و  درواقع مانع از ورود و نفوذ عوامل آسیب رسان به لوله ماينر می گردد و درنهایت موجب افزایش چشمگیر طول عمر آن نیز می گردد.

همان گونه که گفته شد لوله هوا ماينر یک عضو بسیار مهم و کاربردی یک سیستم ماینر به شمار می رود بنابراین حضور آن در دستگاه بسیار مهم و ضروری می باشد.

ساختار یک دستگاه ماینر بدین صورت است که در پشت دستگاه یک عدد هواکش کامپیوتری تعبیه می گردد و حرارتی که دستگاه ماینر تولید می نماید به کمک این فن جذب شده به فضای خارجی هدایت می گردد.

کنترل و هدایت حرارت دستگاه ماینر

در یک فضای مورد نظر امکان تعبیه یک یا چند دستگاه ماینر وجود دارد  که به هنگام فعالیت هریک از این دستگاه ها حرارت بسیار بالایی تولید می گردد. جهت کنترل و هدایت حرارت تولید شده می توان ازسه روش بهره جست. اگر حرارت تولید شده کنترل شده و به بیرون هدایت گردد موجب خنک تر شدن دستگاه و بهبود عملکرد سیستم می گردد.

در روش اول می توان تمامی دستگاه های ماینر را به یک عدد پلانیوم باکس متصل نمود و سر آزاد پلانیوم باکس را نیز به لوله هوا ماينر اتصال داد و لوله ماينر نیز به یک عدد فن بین کانالی ختم می گردد و این ساختار کلی یکی از روش های هدایت حرارت می باشد که در نهایت توسط فن بین کانالی منتقل می گردد. این هواکش را می توان در خارج از فضای پروژه و یا داخل آن قرار داد. در این روش به دلیل آنکه تعداد زیادی دستگاه ماینر در نهایت به فن بین کانالی متصل می گردند، نیاز است تا سایز این فن بزرگ و مقداری حدودا معادل با 30 سانت باشد.

در روش بعدی می توان در بالای دستگاه های ماینر یک هود صنعتی تعبیه نمود و سر دیگر این هود به هواکش بین کانالی متصل گشته و به کمک این هواکش، حرارت به خارج از فضای مورد پروژه منتقل گردد.

روش آخر بدین صورت است که هر دستگاه ماینر به صورت جداگانه به یک لوله ماينر متصل گردد و لوله هوا ماينر از سوی دیگر به فن بین کانالی متصل گردد و بدین ترتیب هوای گرم با cfm کمتری به فضای آزاد منتقل می گردد. ذکر این نکته الزامی است که cfm مناسب برای این روش مقداری معادل با 700 تا 1500 cfm می باشد. در این روش به علت آن که هر دستگاه ماینر به صورت جداگانه در نهایت به یک فن بین کانال متصل می گردد می توان از سایز کوچکتر فن و مقداری حدودا معادل با 10 سانت خواهد بود.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

اتصالات کانال کشی دستگاه ماینر

در مواقعی می توان 2 دستگاه ماینر را همزمان به یک فن متصل نمود که در این روش می توان مابین دستگاه ها از شلواره استفاده نمود که پیش از اتصال به شلواره باید از لوله هوا ماينر استفاده نمود و از سمت دیگر نیز جهت اتصال شلواره به فن بین کانالی نیز می بایست از لوله هوا ماينر استفاده نمود.

لوله ماينر بکار رفته در این سیستم بسیار منعطف و حالت پذیر است و درواقع عمده علت استفاده از لوله ماينر در این سیستم خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالای آن است و خاصیت دیگر آن نیز وزن بسیار کم و سبک آن است که موجب سهولت هرچه بیشتر در امر جابه جایی و سرعت بخشیدن به آن می گردد.

لوله هوا ماينر در مصرف انرژی نیز بسیار صرفه جویی نموده و مانع از هدر رفتن انرژی می گردد و همچنین در هزینه های اولیه و جاری پروژه نیز تا میزان فراوانی صرفه جویی می نماید و درنتیجه آن را تبدیل به یک محصول بسیار مقرون به صرفه نموده است.

لوله هوا ماينر به علت مزایای فراوان و برتری هایی که نسبت به سایر انواع لوله های هوا دارد موجب استفاده هرچه بیشتر و بهتر از آن در این گونه از سیستم ها شده است چرا که بسیاری از مشکلاتی که سایر لوله ها پدید می آورند را این نوع از لوله خرطومی پدید نیاورده و موجب بهبود عملکرد کل سیستم و بالاتر رفتن بازدهی آن می گردد. بنابراین جهت استفاده در سیستم های ماینر، استفاده از لوله هوا ماينر یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی