خانهمقالاتلوله فنری کولر

لوله فنری کولر

لوله فنری کولر

کانال هایی که در سیستم های تهویه مطبوع جهت انتقال و توزیع هوا در محیط های مختلف به کار برده می شوند بسیار متنوع بوده و همین تنوع و تفاوت در مشخصات و ویژگی های آن ها باعث می شود تا در موارد و زمینه های بسیار زیادی کاربرد داشته باشند. لوله فنری کولر (Aluminum Flexible Air Duct) یکی از انواع کانال فلکسیبل یا همان لوله های خرطومی می باشد که در صنعت تهویه مطبوع و سیستم های انتقال و توزیع هوا کاربرد بسیاری را دارا می باشد. مسئله و یا بهتر است این گونه ذکر شود که ویژگی مهمی از لوله فلکسیبل کولر که آن را از سایر محصولات جدا و متمایز می کند انعطاف پذیری بالا و نرمی لوله فلکسیبل کولر می باشد که موجب شده است تا در بسیاری صنعت ها جهت راندن هوای تولید شده توسط فن ها و یا تهویه ها که در بیشتر موارد تهویه های صنعتی می باشند ؛ کاربرد وسیعی را به خود اختصاص دهد.

امروزه برای انتقال هوای خنک تولید شده در کولر ها و هدایت آن به فضای داخلی ساختمان، از لوله فنری کولر بهره برده می شود. این محصول به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد؛ و همچنین مزیت هایی که نسبت به کانال های کولر قدیمی دارا می باشد؛ روز به روز مورد توجه افراد بیشتری قرار می گیرد.

دو محصولی که به این منظور بسیار مورد استفاده هستند عبارتند از کانال فلکسیبل کومبی و کانال فلکسیبل الاستومری. پیشنهاد می شود جهت آشتایی بیشتر با این محصولات به صفحه آنها در فروشگاه اینترنتی ما مراجعه فرمایید.

ویژگی های لوله فنری کولر

کانال فلکسیبل در برابر خوردگی و ضربه بسیار مقاوم می باشد و این مسئله جهت استفاده از لوله فنری کولر در محیط های تجاری و یا در محیط های صنعتی که رطوبت بالایی دارند بسیار مناسب می باشد زیرا جنس یا در محیط های صنعتی از آلومینیوم می باشد و همین امر موجب شده است تا در برابر رطوبت مقاوم و بدون تغییر باشد. استفاده لوله فنری کولر هم چنین در محیط هایی که در آن ها تغییرات فصلی شدی است و به لحاظ میزان رطوبت و درجه حرارت ناپایدار هستند نیز توصیه می شود. و تمام این طیف وسیع از استفاده بسیار زیاد از لوله کولر به دلیل جنس آن و هم چنین خاصیت انعطاف پذیری و نرم لوله فنری کولر می باشد که به راحتی در مکان های مختلف جانمایی می شود.

ساخت لوله فنری کولر

در ساخت لوله فنری از یک فنر که به صورت مارپیچ می باشد استفاده می شود که به دور فویل آلومینیوم می پیچد و همین امر می تواند خاصیت انعطاف پذیری این لوله را تا چندین برابر افزایش دهد و هم زمان موجب افزایش استحکام و مقاومت لوله فنری کولر نیز می گردد . سطح بدنه لوله کولر به صورت موج دار می باشد به عبارت دیگر لوله کولر از فویل آلومینیوم مواج ساخته شده است که درز های محکمی را دارا می باشد و مانع از ورود آب به داخل درز ها می شود و این موضوع یعنی این که لوله کولر خاصیت ضد آب بودن را نیز دارا می باشد.

در مواردی که مسیر های کانال هوا بسیار پر پیچ و خم می باشد و یا داکت کشی در سطحی نا هموار انجام می پذیرد استفاده از لوله کولر می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد و از سوی دیگر استفاده از لوله فنری در این موارد می تواند موجب شود تا راحتی کار چندید برابر شود و این مهم تنها به دلیل خاصیت انعطاف پذیری کانال فلکسیبل می باشد. زیرا که این لوله در این مواقع همیشه حالت خود را حفظ می کند و در کل مسیر کانال کشی هیچ اثر و ردی از افتادگی و یا خم شدگی لوله کولر مشاهده نخواهد شد. به عبارت دیگر استفاده از لوله فنری کولر در این موارد باعث می شود تا یک کانال کشی بی عیب و نقص را داشته باشیم که از نظر زیبایی ظاهری نیز بر آن ایرادی وارد نمی باشد زیرا همانطور که گفته شد پیچ و خم و یا ناهمواری مسیر کانال موجب نمی گردد تا لوله فلکسیبل کولر از مسیر اصلی خارج شود بلکه همیشه خالت خود را حفظ کرده و در یک مسیر متناسب با مسیر داکت کشی هوا وظیفه انتقال هوا را به خوبی در کل سیستم تولید هوای تازه و اتقال و توزیع هوا انجام می دهد.

قیمت لوله فنری کولر

مزایای لوله فنری کولر

لوله فنری کولر وزن کمی دارد و بسیار سبک می باشد این امر از یک طرف موجب سهولت در حمل و جا به جایی آن و نصب و جانمایی راحت تر لوله فنری کولر شده است و از سوی دیگر تا حدی می تواند افت فشار داخلی را به همراه داشته باشد. استفاده از لوله فلکسیبل کولر همواره می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد زیرا در مقایسه با ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد استفاده از آن در بسیار یاز واحد های صنعتی سفارش شده است. این لوله هم چنین در سایز ها و قطر های متنوعی تولید می شود که می تواند در هر مورد پاسخگوی نیاز سیستم تهویه مطبوع و یا سایر سیستم ها انتقال و توزیع هوا باشد.

به دلیل تمام ویژگی ها و خصوصیاتی که درباره لوله فنری ذکر شده است ، می توان لوله فنری کولر را یکی از ارکان مهم در نصب و اجرا سیستم های تهویه هوا و یا انواع مختلف داکت کشی هوا در سیستم های انتقال و توزیع هوا دانست و باید دانست که لوله فلکسیبل کولر جایگاه ویژه ای را در این صنعت دارا می باشد.

تولید لوله فنری کولر

با پیشرفت علم و رشد سریع تکنولوژی، ساخت تجهیزات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی نیز پیشرفت های شگرفی داشته است.

طراحی و ساخت سیستم های جدید و بروز مانند انواع سیستم های داکت اسپلیت، داکت های هوارسان، انواع کولر های گازی و …، موجب گردیده است تا استفاده از کانال های خرطومی مانند لوله فنری کولر رواج یابد.

می توان اینگونه بیان نمود که لوله فنری کولر هوای خنک تولید شده در قسمت مرکزی یا همان دمنده کولر را به سمت انشعابات هدایت می نماید.

در واقع این مهم ترین وظیفه این محصول می باشد که ساختار و نحوه تولید آن سبب گردیده است تا بتواند این عمل را به خوبی و در بالاترین سطح از کیفیت انجام دهد.

لوله فنری کولر ساختاری دولایه دارد در نمونه هایی مانند مدل های کومبی، لایه داخلی از جنس فویل لمینت شده می باشد و لایه بیرونی با یک لایه پی وی سی ( PVC ) مشکی، پوشانده شده است.

رشته فنر فولادی که در داخل ساختار بدنه این محصول تعبیه شده است، می تواند ضمن ایجاد خاصیت انعطاف پذیری و ارتجاعی بسیار بالا، استحکام زیادی نیز به لوله خرطومی ببخشد.

لوله خرطومی کولر

قیمت لوله فنری کولر

استحکام و مقاومت لوله فنری کولر از یک سو و نرمی و انعطاف پذیری آن از سوی دیگر موجب شده است تا بتوان از این نوع از کانال فلکسیبل در اکثر پروژه های مسکونی، اداری، تجاری و … جهت انتقال هوای خنک تولید شده در کولر به انشعابات داخلی، بهره برد.

قیمت مناسب این محصول با توجه به مزیت های بیشماری که دارا می باشد؛ دلیل دیگری برای گسترش روز افزون استفاده از آن می باشد. به این معنی که روز به روز بر شمار استفاده کنندگان این محصول افزوده می گردد و تعداد بیشتری از صاحبان پروژه و کارفرمایان تمایل به استفاده از این لوله خرطومی پرکاربرد را پیدا می کنند.

قیمت لوله فنری کولر تحت تاثیر فاکتورها و عوامل متعددی تغییر می نماید. یکی از این عوامل جنس این محصول می باشد.

با توجه به مواد اولیه و متریال مصرفی که برای ساخت لوله خرطومی کولر مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت این محصول نیز می تواند افزایش و یا کاهش داشته باشد.

به عبارت دیگر اگر برای ساخت این محصول از مواد اولیه بسیار با کیفیت بهره برده شود؛ این موضوع می تواند قیمت لوله فنری کولر را تا حدی بالا ببرد. در غیر اینصورت قیمت تا میزان قابل توجهی افت خواهد داشت.

البته ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که برای خرید لوله فلکسی کولر می بایست از کیفیت آن و مرغوبیت کالا اطمینان صددرصدی حاصل نماییم.

چرا که این کاهش قیمت به دلیل کیفیت پایین محصول، شاید در ابتدا به کاهش هزینه های کلی پروژه کمک نماید؛ اما در باید توجه داشت که در طولانی مدت می تواند با ایجاد مشکلات عدیده ای باعث مختل شدن و کاهش سطح عملکرد کل سیستم گردد.

به این ترتیب نه تنها عملکرد کانال کولر مختل می گردد بلکه همه سیستم ها و تجهیزات وابسته نیز دچار مشکل می گردند. پس می توان اینطور نتیجه گیری نمود که استفاده از کالای بی کیفیت و نامرغوب نه تنها موجب صرفه جوی در هزینه های یک پروژه نمی شود؛ بلکه با کاهش طول عمر مفید کانال، هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری و راه اندازی مجدد سیستم، می تواند بسیار پر هزینه باشد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند قیمت لوله فنری کولر را دستخوش تغییر نماید؛ اندازه و سایز کانال می باشد. به عبارت دیگر قطر دهانه کانال خرطومی هرچقدر بزرگتر باشد؛ قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود و بر عکس با کاهش سایز لوله فلکسی، قیمت آن نیز کاهش می یابد.

بدیهی است که برای تولید و ساخت لوله های خرطومی در سایز های بزرگتر از مواد اولیه، نیرو و زمان بیشتری بهره برده می شود. به همین دلیل این افزایش قیمت منطقی می باشد.

به طور کلی این محصول معمولا از قطر  سانت تا ساننتی متر طراحی و تولید می گردد. البته لازم به ذکر است که ساخت این محصول در اندازه های سفارشی به درخواست مشتری نیز، انجام می پذیرد؛ که در آن صورت قیمت آن تا حدودی افزایش می یابد.

موارد متفاوت دیگری نیز مانند رنگ، زمینه کاربرد، عایق بندی نمودن لوله خرطومی، ساخت و تولید سفارشی محصول و … نیز می تواند تا میزان قابل توجهی بر روی تغییرات قیمت لوله خرطومی کولر موثر باشد.

خرید لوله فنری کولر

نصب لوله فنری کولر

این محصول به دلیل وزن بسیار کمی که دارد و همچنین نرمی و انعطاف پذیری بالایی که دارد؛ به راحتی قابل نصب و جانمایی می باشد. انعطاف پذیری لوله فنری کولر این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم از این محصول در هر مسیری، بدون ایجاد کمترین خللی در ساز و کار آن، استفاده نماییم.

از سوی دیگر مقاومت دمایی قابل قوبل و بالایی که این محصول در محیط هایی با درجه حرارت بالا از خود نشان می دهد، سبب شده است تا بتوان از آن در فصل های مختلف سال استفاده نمود. همچنین می توان از این لوله به طور همزمان برای سیستم های سرمایشی و گرمایشی، بهره برد.

خاصیت حالت پذیری بالا و نرمی این محصول در عین استحکام و مقاومت بالای بدنه آن، موجب می شود تا کشش و فشار هایی که در هنگام نصب لوله فنری کولر به آن وارد می شود؛ هیچ گونه خراشیدگی و پارگی بر روی آن ایجاد نکند.

به این ترتیب می توان به راحتی عملیات نصب و جانمایی این محصول را در انواع پروژه های ساختمانی انجام داد. همین خاصیت حالت پذیری سبب می شود تا بسته بندی این محصول، حمل و نقل و نگهداری و انبار کردن آن نیز به سادگی و در کوتاهترین زمان ممکن، صورت پذیرد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

ممنون امتیاز ثبت شد 5 / 5. 1

5 دیدگاه دربارهٔ «لوله فنری کولر;

  1. سلام‌لطفا‌بفرمایید‌که‌این‌لوله‌ها‌چه‌قطرهایی‌دارند‌وقیمت‌هر‌متر‌ان‌چه‌مبلغی‌است،تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

شرکت ابزارخان

تولید کننده انواع سیستم های مدرن انتقال هوا و ذرات در مصارف صنعتی و ساختمانی

طراحی سیستم های کانال کشی برای کارخانه جات و فضاهای صنعتی، طراحی سیستم های مکنده برای کارگاه های نجاری و مصارف مشابه، لوله های مخصوص کشاورزی و انتقال بتن در پروژه های ساختمانی